4619
Sök

Hur fan tänkte dom där? (verkligen smaklös styling)

huh?
10 427 Inlägg
21 oktober 2010
Putteliten skrev:
rybbe skrev:
mk2_power skrev:

jag tyckte den var riktigt häftig!
tänk själv på alla modifieringar han har fått göra och det har blivit bra som fan.
940 lysen och 850 huv var snyggt!
och sen böla över ett litet klistermärke som det står "r" på som nån gjorde här? hallå kolla bilen?

ja du.. om du kan bevisa för mig att volvo någonsin har gjort någon modell som från fabrik heter "volvo 240R" så är jag mer en villig att ta tillbaka mitt förra påstånde om att det bara är helt dumt i huvudet att sätta en R symbol på en 240. Skit samma vad den är ombyggd med. var ju för fan inte ens en 5 cylindrig motor i utan en vanlig typ 940 turbo 8 ventilsmotor.. Så det stämmer ju typ lika bra som att jag skulle sätta ett M3 märke på min saab.

Men mig vetligen så finns det ingen bil som heter Volvo 240R. däremot finns ju tex 850R, V70R, S60R OSV

R står för Refinement. Till volvo 240 kunde du köpa R sport klädsel, R sport mätare, R sport intercooler kit. R sport ratt. mm. mm. Så du kan ju i alla fall ha en R utrustad 240 så då kan man sätta dit ett R på den. likadant som en BMW 316 med M-tech kit, den kan man sätta dit ett M märke på då.

Skojar du eller?

R:et i R-Sport står för Rally, då det är Volvos gamla "tävlingsavdelning" som sålde
prylar för rally och liknande. Fälgar, stötdämpare, fjädrar, krängningshämmare,
topplock, turbokit, kläder (?? tongue) osv.

Här en en gammal katalog från tidigt 80: http://www.volvoamazonpictures.se/docum … -sport.pdf (62Mb)

1 827 Inlägg
21 oktober 2010
granadadr skrev:
haha tycker det var lite fränt att min bil kom upp,,

som sagt alla kan inte gilla allas smak,, men vissa har inte förstått det,, sen har jag sett osmakligt stylade bilar,, bilar som inte passar min smak,, det är skillnad wink

jag gillar inte AUDI ex,, men inte klankar jag ner på en Audi öppet för det wink min åsikt,, finns miljoner människor som älskar dem smile och är inga dåliga bilar,, men dem är inte i min smak

haha tror att nån/några ger igen för mina avsky av tyskstuk smile och streech wink hehe

Nu är ju denna tråden till för just detta och folk krävde en förklaring. wink Jag vill inte vara elak men du klyver ju hårstrån genom att säga att det är skillnad på osmaklig styling och bilar som inte passar ens smak. En osmakligt stylad bil måste ju trots allt passa någons smak eftersom någon har byggt den så då har vi ju bara det högst personliga tycket som räknas. För mig är din bil ganska osmakligt stylad och tycker du det är snyggt så har jag ingenting emot det.

Jag vet inte om du syftade på mig i det sista men jag har ingen aning om dina preferenser mer än vad jag ser på din bil, samt att min bil är långt ifrån tyskstuk. wink

smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

7 521 Inlägg
21 oktober 2010
Alpenretter skrev:
granadadr skrev:

som sagt alla kan inte gilla allas smak,, men vissa har inte förstått det,, sen har jag sett osmakligt stylade bilar,, bilar som inte passar min smak,, det är skillnad wink

jag gillar inte AUDI ex,, men inte klankar jag ner på en Audi öppet för det wink min åsikt,, finns miljoner människor som älskar dem smile och är inga dåliga bilar,, men dem är inte i min smak

haha tror att nån/några ger igen för mina avsky av tyskstuk smile och streech wink hehe

Ta bort vingen och ögonlocken så är din bil en klar 5:a enl mig iallafall smile
(dom passar lixom inte in i resten av bilens design)

Har inget emot varken "spoilerbilar" eller "orginal renoveringar",
allt beror på bil modell och utgångs objektets skick...

haha ögonlocken stannar nog kanske,, men vingen har inte suttit där på 2 år,, skulle egentligen bort för 3 årsen, men vart ej,, bilderna är tagna 2008 wink
tack för KONSTRUKTIV kritik smile sånt är alltid bra,,
Senast redigerat av granadadr (21 oktober 2010)

7 521 Inlägg
21 oktober 2010
Eisenhut skrev:
granadadr skrev:

Nu är ju denna tråden till för just detta och folk krävde en förklaring. wink Jag vill inte vara elak men du klyver ju hårstrån genom att säga att det är skillnad på osmaklig styling och bilar som inte passar ens smak. En osmakligt stylad bil måste ju trots allt passa någons smak eftersom någon har byggt den så då har vi ju bara det högst personliga tycket som räknas. För mig är din bil ganska osmakligt stylad och tycker du det är snyggt så har jag ingenting emot det.

Jag vet inte om du syftade på mig i det sista men jag har ingen aning om dina preferenser mer än vad jag ser på din bil, samt att min bil är långt ifrån tyskstuk. wink
smile

bla, genom att din bil har streech wink hehe
klyver hårstrån?? nä,, men jag gillar inte dina fälgar,, sow what,, jag går inte ut å skriker om det,, för det är INTE osmakligt styling, så det är du som klyver tycker jag,,  I mina ögon, så är osmaklig styling för mkt av det mesta,, ja du tycker jag har för stora fälgar,, visst, men det krävs som lite mer för att det ska vara osmakligt,, tänk lite på det wink kanske de är opassande för många smile som sagt tänk lite på det,, å skulle man kommentera ALLA bilar som man inte Gillar av den ena eller andra anledningen, så skulle man ju inte få göra annat,, wink  my 50 cent

Finraggare
2 381 Inlägg
21 oktober 2010
På sidan 58 i rally-katalogen finns en grön volvo-rod, någon som vet något om den?

I love being a nobody - because nobody is perfect.

7 521 Inlägg
21 oktober 2010
___ skrev:
http://www.blocket.se/jonkoping/Wimann_Solstad_Saab_turbo_3_axlad_personbil_29361891.htm?ca=2&w=3

såg sjukt random ut med volvo bakdel på en saab big_smile

ååå stolarna kan jag gärna köpa,, dem var ju riktigt frächa,, Granada 2,8 inj smile haha

588 Inlägg
21 oktober 2010
granadadr skrev:
___ skrev:
http://www.blocket.se/jonkoping/Wimann_Solstad_Saab_turbo_3_axlad_personbil_29361891.htm?ca=2&w=3

ååå stolarna kan jag gärna köpa,, dem var ju riktigt frächa,, Granada 2,8 inj smile haha

ja skulle gärna haft dom med, helst en komplett inredning big_smile haha

445 Inlägg
21 oktober 2010
Tyckte att den där katalogen från -80 talet va riktigt kul och läsa:) finns mycket bra skit där:)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 oktober 2010
Opelmadness skrev:
master_lars skrev:
Chrille från Borås har varit i farten, tror ingen köper den obes för det priset när han ändå har våldtagit hela bilen.
http://www.blocket.se/alvsborg/Honda_cr … 11&w=3

Den kan han använda som skottkärra med dom rören... Lite VW bubbla över det...
lol

Reg.nr på den var nice iaf, mína initialer smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

270 Inlägg
21 oktober 2010
___ skrev:

Den var ju riktigt udda och frän, dock inget jag skulle åka runt i tongue

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
21 oktober 2010
granadadr skrev:
Alpenretter skrev:
granadadr skrev:

haha ögonlocken stannar nog kanske,, men vingen har inte suttit där på 2 år,, skulle egentligen bort för 3 årsen, men vart ej,, bilderna är tagna 2008 wink

Då har du gått 50% av vägen till att förtjäna 5:an,
sen bara ett pyttelitet steg till genom att "remova" ögonlocken och "klirr-klirr" i betygspotten !! lol

7 521 Inlägg
21 oktober 2010
Alpenretter skrev:
granadadr skrev:
Alpenretter skrev:

Då har du gått 50% av vägen till att förtjäna 5:an,
sen bara ett pyttelitet steg till genom att "remova" ögonlocken och "klirr-klirr" i betygspotten !! lol

haha,, ja men då är jag väl 75% då dem är lösa å bara används ibland wink

hehe som sagt man blir äldre, å vissa saker tycker man har spelat ut sin roll, i mitt fall så bygger jag om mkt,, som ex vingen är borta,, huven är orginal, å dekoren ska bort,, för att den ska se mer orginal ut,,

270 Inlägg
21 oktober 2010
VolvoCarlzzon skrev:
http://www.blocket.se/helsingborg/Bmw_sport_800hk_29877130.htm?ca=17&w=3

Den har redan lagts upp men den är groteskt ful och annonsen är riktigt skum tongue

Finraggare
2 381 Inlägg
21 oktober 2010
Har denna varit uppe än?

http://www.blocket.se/kalmar/Volvo_850_ … 11&w=3

Blir så ledsen

270 Inlägg
21 oktober 2010
kameramannen skrev:
Har denna varit uppe än?

Blir så ledsen

Yepp den har oxå varit uppe tongue

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
21 oktober 2010
kameramannen skrev:
På sidan 58 i rally-katalogen finns en grön volvo-rod, någon som vet något om den?

Det är ingen rod utan en Amazon med brutalsänkt tak.
Definition av en Rod är årsmodell FÖRE -48. Allting efter blir custom, ombyggda etc. Undantaget är givetvis nytillverkade roddar som byggs som tex. en 32´a eller 34´a Ford.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

:-)
367 Inlägg
21 oktober 2010
kameramannen skrev:
Har denna varit uppe än?

Blir så ledsen

Jävlar va ledsen jag blev sad

Hur kan man med att förstöra en T-Gul så? hmm

Finraggare
2 381 Inlägg
21 oktober 2010
hotrodder skrev:
kameramannen skrev:

Det är ingen rod utan en Amazon med brutalsänkt tak.
Definition av en Rod är årsmodell FÖRE -48. Allting efter blir custom, ombyggda etc. Undantaget är givetvis nytillverkade roddar som byggs som tex. en 32´a eller 34´a Ford.

Ber om ursäkt för att jag uttryckte mig fel - men ni fattade ju vilken bil jag menade eller hur. Men då har jag lärt mig något .)

Sök