Vad har ni för syn på "Volvoraggare"

Bensinskallen P o r s c h e
29 juli 2010 · 1 700 Inlägg

De värsta med volvoraggare ( vissa av dom ) är deras bristande respekt för omgivningen. Börna / köra race mitt i stan kl 3 på natten är väl inte så värst smart kanske... Kan vara kul om det sker på lämplig plats, så gör även jag, men somsagt inte mitt i stan...

Sen att "volvoraggare" ger dåligt rykte till alla som åker volvo är lite småjobbigt också... T.ex. folk som skriker och viftar att man ska sakta ner när man KOMMER OCH KÖR I 70!!!!!!!.......... på 70-väg lol

Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Glader9991
29 juli 2010 · 956 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

Glader9991 skrev:

EmilHammarlund skrev:
Värst och extremast är ändå de som köper en gammal Volvo och låtsas vara volvoraggare bara för att de kör Volvo. Hobbyvolvoraggare...

Är ju inget som bara förekommer i bilvärlden. Finns ju även hobbyturkar.

Vilka kriterier måste uppfyllas då innan man räknas som en äkta Volvo raggare?

Sugen på att bli en?

Klurigt men exempelvis keps som pekar rätt upp, småskabbig bil t ex 740, en redig klase i framrutan, rakt grovt rör istället för ljuddämpare, gillar sin bil även fast de inte alltid är så rädda om den, "cool" framrutestreamer, mindre snygga fälgar, diverse julastyling...

Och så har vi dem som köper en gammal Volvo för att köra/slå sönder utan att ha direkt intresse för den och låtsas vara volvoraggare och på så sätt spelar över och ger vanliga volvoraggare sämre rykte än de oftast är värda.

Nu kom jag även på en tredje kategori, folk som tror att de är "riktiga raggare" men kör runt i en skabbig volvo istället för en skabbig amerikanare. svårt att beskriva men tänk er en skabbig 60-talsamerikanre med typisk utsmyckning men byt ut bilen mot en Volvo.

Ja. Men vill gärna vara stämplad som en äkta.
Men åker man typ till bilprovningen då och så får man bilen stämplad: "Äkta Volvoraggare"?

Hillbill Redneck life
30 november 2010 · 357 Inlägg

Har sedan körkortet sett insidan av "Volvoraggarkulturen" även innan det. Kan säga att det finns många olika typer inom denna kategori och nu efter för lång tid med gamla Volvos som inte går att göra speciell av för allt är redan gjort och drar mer bensin än min plånbok klarar av att betala så min lösning fick bli en Volkswagen Polo 95a bästa bilköpet jag gjort (Y)

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?
Chevrolet K1500 "Vinterbilen" (1990)
Navkapsel
30 november 2010 · 4 637 Inlägg

reaser skrev:
Har sedan körkortet sett insidan av "Volvoraggarkulturen" även innan det. Kan säga att det finns många olika typer inom denna kategori och nu efter för lång tid med gamla Volvos som inte går att göra speciell av för allt är redan gjort och drar mer bensin än min plånbok klarar av att betala så min lösning fick bli en Volkswagen Polo 95a bästa bilköpet jag gjort (Y)

lol Meningsfullt trådlyft.

Mycket är gjort men det gäller alla märken. Men fantasin är obegränsad.
Köp en skapligt skött 740 eller 240 med B230F och ge fan i trim så åker du skapligt billigt.

Senast redigerat av EmilHammarlund (30 november 2010)

Navkapsel
30 november 2010 · 4 637 Inlägg

Glader9991 skrev:
Ja. Men vill gärna vara stämplad som en äkta.
Men åker man typ till bilprovningen då och så får man bilen stämplad: "Äkta Volvoraggare"?

Du kan ju börja med att byta bil. Det sista kan du nog svaret på.

TooS Hjultomte
30 november 2010 · 1 500 Inlägg

Tycker dom som kör volvo e helt väck. tongue

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Bompeman
30 november 2010 · 679 Inlägg

bara för alla raggare som kör som idioter och tror deras bilar klår allt och alla blir man ju stämplad som en sån bara för man äger en volvo tongue

bmx
30 november 2010 · 7 100 Inlägg

en bild säger mkt wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/499122_r3u9b7.jpg

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
JimmyAndersson
30 november 2010 · 1 679 Inlägg

skulle ni anse att min volvo är en typisk 740 volvoraggare bil? tongue

Volvo 244 "GLT" (1988)
ironhead volvoraggare
30 november 2010 · 4 776 Inlägg

vi volvoraggare är nog ett eget folk hehe

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
mulleri
30 november 2010 · 508 Inlägg

jag har två st och förstår inte varför man ens tar åt sig av dessa klåpord... en av dem som inte har hoppat sönder sitt tak eller härjar runt. mina 940-bilar är värd mer än så, byggkostnader på över ett 6-siffrigt belopp på en av dem, men folk borde väl ha förstått att det finns endel som är inte som alla andra i skann, inget nytt direkt, sen merparten av dem är volvofantaster....

reebstyle
30 november 2010 · 93 Inlägg

det är väll inte så mycket att bråka om:P   alla bilmärken har sina fördelar och nackdelar
och det är väll bättre några 740is blie misshanlade och tattit sänkta/stylade/sönderkörde osv än typ flera fina audi turboquattro eller liknande utrotningshotade bilar:P

dessutom med dennna takten folk
slaktar/kör sönder/slaktar för delar/köper in som lek/slit/oseriösobankabil/vinterbilar som körs sönder osv osv lär dom inte finnas kvar många år till:P

Pavva
30 november 2010 · 1 215 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
skulle ni anse att min volvo är en typisk 740 volvoraggare bil? tongue

Jag ställer samma fråga som ovan! smile

föresten. Jag köpte min bil för att jag ville ha en bil att fippla med. Att det blev en volvo 740 glt är ren slump men av (rätta mig om jag har fel) 1 800 000 (hur många som finns kvar är ett annat kapitel wink ) volvo 740's i världen så har dom nog majoriteten av billiga bilar.
Vi ungdomar har heller oftast ingen höjdarlön heller så när de kommer till förstabil så köper man kanske en volvo 740 pga överflödet reservdelar och kunskap.

Min bil håller nog på att bli en "volvoraggar-volvo". (jag ska försöka "gubbstyla" den iaf wink )

diffad bakaxel = hade ojämn bromsverkan bak som inte ville rätta till sig eftr att jag renoverade bromsarna och bakre ljuddämparen lossnade när vi körde på nån gammal traktorstig så jag hängde upp första bästa rör jag kunde hitta. Vilket blev ett 2,5" med böj. vi får se hur det slutar smile

jag har sett både sansade "volvoraggare" och idioter. den största idioten på sin tid åkte golf2 xD

men nu är de väl volvo 940 som börjar gälla?

tack för mig tongue

Senast redigerat av Pavva (30 november 2010)

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Wilsgaard
30 november 2010 · 560 Inlägg

volvo 740 är nog den mest "volvoraggar" bilen enligt min uppfattning av bergeppet, men de är en bra bil... lite tråkig dock! men billig att äga smile

Men en sann volvoraggare är en kille i 20års åldern med sleten keps, kort hår, som kör sin sketna 740 med traktor ljud och lyssnar på Hardcore Techno! Kör runt runt i rondellen sedan en sväng till ICA och tycker han e så jäääävla fräck...! Det står även något "kaxigt" i bakrutan.....

lol

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
30 november 2010 · 3 929 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
skulle ni anse att min volvo är en typisk 740 volvoraggare bil? tongue

Ja.
En Volvo som du köpte för knappt pengar av grannen. ljud system med "feta" basar och bild på när du börnar.
Tror nog ratten är värt mer än bilen! lol
Lagt ner mycket pengar på ljudsystem och fälgar men inte ens lagat rosten på huven.
Behövs nog inte mycket mer.

Har du kepsen? Snusar du?

Senast redigerat av Thunderbird88 (30 november 2010)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
groze
30 november 2010 · 564 Inlägg

Jag har precis gått och blivit en volvoraggare! Mina kollegor på jobbet har börjat reta mig, vilket jag enbart tycker är roligt.
Jag kände att jag var tvungen att ha ägt en 740 minst en gång i mitt liv, så jag sålde min BMW 320d -05 och skaffade en röd 740GL med slappomat.
Än så länge har jag "bara" råkat ut för: avgassystemet ramlade av, punka, glapp i spindelled, ojämn bromsverkan bak, tändingslåset glappar och diverse elfel. Men den startar och har sköna stolar! tongue

Jag är faktiskt skitnöjd med den! Mycket bil för 5000 spänn. Däremot är det ju en rätt stor kontrast på att gå från en hyffsat ny bmw till denna, men det är än så länge bara charmigt. big_smile

Tommy_P
30 november 2010 · 396 Inlägg

groze skrev:
Jag har precis gått och blivit en volvoraggare! Mina kollegor på jobbet har börjat reta mig, vilket jag enbart tycker är roligt.
Jag kände att jag var tvungen att ha ägt en 740 minst en gång i mitt liv, så jag sålde min BMW 320d -05 och skaffade en röd 740GL med slappomat.
Än så länge har jag "bara" råkat ut för: avgassystemet ramlade av, punka, glapp i spindelled, ojämn bromsverkan bak, tändingslåset glappar och diverse elfel. Men den startar och har sköna stolar! tongue

Jag är faktiskt skitnöjd med den! Mycket bil för 5000 spänn. Däremot är det ju en rätt stor kontrast på att gå från en hyffsat ny bmw till denna, men det är än så länge bara charmigt. big_smile

min hjälte big_smile

Muttley
30 november 2010 ·

JimmyAndersson skrev:
skulle ni anse att min volvo är en typisk 740 volvoraggare bil? tongue

Alltså, du har buckla bak och rost på huven. Och skitstora fälgar.  Behövs nog inga kommentarer.

Min 740 däremot 88 ingen rost. Dock skyddad av de bästa du nånsin kan få.  (inte tvättat då på kanske 6-7 år)  Skit, sav från träd och massa svarta prickar. Full av damm och allmänt sliten som en gammal 740 ska va med sketgamla plåtfälgar då har vi en riktig 740..............


Ja du förstår nog vad jag menar.

groze
30 november 2010 · 564 Inlägg

Tommy_P skrev:

groze skrev:
Jag har precis gått och blivit en volvoraggare! Mina kollegor på jobbet har börjat reta mig, vilket jag enbart tycker är roligt.
Jag kände att jag var tvungen att ha ägt en 740 minst en gång i mitt liv, så jag sålde min BMW 320d -05 och skaffade en röd 740GL med slappomat.
Än så länge har jag "bara" råkat ut för: avgassystemet ramlade av, punka, glapp i spindelled, ojämn bromsverkan bak, tändingslåset glappar och diverse elfel. Men den startar och har sköna stolar! tongue

Jag är faktiskt skitnöjd med den! Mycket bil för 5000 spänn. Däremot är det ju en rätt stor kontrast på att gå från en hyffsat ny bmw till denna, men det är än så länge bara charmigt. big_smile

min hjälte big_smile

Hahaha! Tackar. cool

Som bilintresserad kan jag ju inte låta bli att ha ägt en sådan. 20 000 volvoraggare kan ju inte ha fel? tongue

Jag tror jag är inne på min 25e bil nu på 11år, men det är min första volvo 740. Har bara haft en 142 -72 en sommar för några år sedan. Min dåvarande sambo var inte lika förtjust som jag var. tongue

dahlens SÄNK MER!
30 november 2010 · 389 Inlägg

haha rolig tråd smile dom "volvoraggarna" jag ogillar är dom som inte har något vett och ska åka runt och sladda bland andra bilar. har själv en volvo, endast för det är en okej bil att ha när man går i plugget. kan även säga att jag gillar den men känner mig inte som dom som tycker att deras 740 är den bästa bilen som drar allt. bilen är enligt mig ett bra "landsvägslok".

Volvo 240 GL "Max" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang