Vad har ni för syn på "Volvoraggare"

master_lars
2 december 2010 · 1 160 Inlägg

En volvoraggare för mig, är en person med ganska nytaget körkort, åker runt i en "knarkar" 740/240 och gasar full hela tiden för att sedan bromsa in hårt vid tex rödljus. Vintertid ser man dem ofta sladdandes i rondeller och i villakvarteren. De kör gärna på kvällen så de är säkra på att störa alla boende med japsdämparen och raka rör. De tycker att en buckla på bilen inte är värre än hålen i deras strumpor som förövrigt är tubsockor. Munktröjan från Stadium är vältvättad och den skitiga/oljiga kepsen håller frillan nere. Den tjocka silverkedjan runt halsen tycker volvoraggaren är maskulin, och de slitna jumpadojjorna används året runt.

Ett namn på denna trailerparktrashperson jag anser en 740/240 har är tex. Kim, Kevin, Ronny, Conny, Tony etc.

Detta är MINA åsikter gällande 740/240 raggaren. Säger absolut inte att alla som har en 740/240 överenstämmer med ovanstående.

Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Haziza87
2 december 2010 · 239 Inlägg

Smedhult skrev:

Haziza87 skrev:
Dom är ungefär som dieselhoror, men avskyr dom helt enkelt och skrattar när man ligger bakom dem.

Fram tills dess att dieselhoran gasar på och din nytvättade japs ser ut som den brunnit i fronten? big_smile

Precis då är det fingret som gäller big_smile

Honda S2000 "S2K AP1" (2003)
Navkapsel
2 december 2010 · 4 637 Inlägg

master_lars skrev:
Ett namn på denna trailerparktrashperson jag anser en 740/240 har är tex. Kim, Kevin, Ronny, Conny, Tony.

Men på den tiden dessa namn gällde körde de väl PV?

Wilsgaard
2 december 2010 · 560 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

master_lars skrev:
Ett namn på denna trailerparktrashperson jag anser en 740/240 har är tex. Kim, Kevin, Ronny, Conny, Tony.

Men på den tiden dessa namn gällde körde de väl PV?

Håller med, dom namnen är gubbar som kör V70 nu vettu! Christian, Hampus och Erik heter nutidens volvoraggare wink

Hoppas ingen tog illa upp smile

Boostrider Försöker iaf
2 december 2010 · 1 998 Inlägg

Ja en annan har ju gått och blivit volvoraggare också. Kanske får sälja mina 244or då...


Angående de där med att hoppa in bilar som man dagligen kör. VARFÖR?

Jag har gjort de 2 gånger. Men de va på mina reservdelsbilar efter att jag tagit de jag skulle ha...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
JessiicaM
2 december 2010 · 32 Inlägg

Har inget emot volvoraggare, tycker volvo är en trevlig bil med bra kvalité och dessutom en lagom förstabil då 740 är i perfekt prisklass när man inte kan lägga ut 20.000+ på en bil smile
En "Volvoraggare" är oftast en trevlig, social person som innerst inne är gudasnäll men som alla ser ner på pga. att han kör just volvo 740 och kanske hänger vid någon kiosk eller mack för att umgås med folk.

Däremot har jag liksom de flesta andra svårt för folk som kör och leker på olämpliga ställen, exempelvis nära andra bilar eller mitt på ljusa dagen, och det gäller inte bara volvograbbarna utan de flesta billigare bilmärkena..

Har själv blivit "hatad" och kallad volvoraggare när man körde duett, jag som alltid går i högklackat, aldrig testat snus och inte ens äger keps eller jobbebyxor.
En annan fördom var att när man va tjej och körde Volvo så var man automatiskt en "byhora" som halva byn varit på.

Ni som klankar ner på 740 är bara avundsjuka, slår vad om att de förarna har roligare än vad ni någonsin kommer få med era bilar som inte ens går o köra över ett fartgupp med wink
(skämt åsido, hoppas ingen tar illa upp)

Navkapsel
2 december 2010 · 4 637 Inlägg

Boostrider skrev:
Angående de där med att hoppa in bilar som man dagligen kör. VARFÖR?

De där Volvoraggarna kanske inte allid är några pustbögare men det där med att hoppa sönder bilar känns inte som Volvoraggare utan mer som problembarn som tänker såhär, sedan finns det väl undantag mm:

öhhhhh! Jag är 18 nu! Vi köper en billi  gärna raggarstylad sjuförti även fast jag hatar volvo och kör söndern och hoppar på taket och leker att vi är Volvoraggare spelar runke ball och åker runt och dummar oss och tror att vi är cooola. för pengarna som blir över köper vi märkeskläder och dataspel för vi är inte bilintresserade egentligen wöööööööööööö!!!!!!!! vill inte ens ha vita blinkers eller baslåda, vi ska bara dumma oss!!!!!
ja, vi kan tillåmä åka på volvoträff och sputa ner volvobilar med grus och förstöra stämningen genom att hoppa in taket å spela snuskmusik!!!!

jaja, jag har aldrig varit volvoraggare men tycker synd om både volvoraggana, vanligt folk som kör volvo, originalentusiaster och stylingentusiaster o s v att det finns sådan idioter som i exemplet...

Senast redigerat av EmilHammarlund (2 december 2010)

RoobsteR R som i Robban....
2 december 2010 · 122 Inlägg

Wilsgaard skrev:

EmilHammarlund skrev:

master_lars skrev:
Ett namn på denna trailerparktrashperson jag anser en 740/240 har är tex. Kim, Kevin, Ronny, Conny, Tony.

Men på den tiden dessa namn gällde körde de väl PV?

Håller med, dom namnen är gubbar som kör V70 nu vettu! Christian, Hampus och Erik heter nutidens volvoraggare wink

Hoppas ingen tog illa upp smile

jag är ingen gubbe sad haha wink

Volvo V70 2.4D "Mette" (2008)
Rock-Star
2 december 2010 · 2 982 Inlägg

sleepyoh skrev:
det som jag stör mig på är att alla såkallade volvo raggare verkar ha ganska grov dyslexi. nästan allihopa..

hahaahhahahahahha

Wilsgaard
2 december 2010 · 560 Inlägg

RoobsteR skrev:

Wilsgaard skrev:

EmilHammarlund skrev:

Men på den tiden dessa namn gällde körde de väl PV?

Håller med, dom namnen är gubbar som kör V70 nu vettu! Christian, Hampus och Erik heter nutidens volvoraggare wink

Hoppas ingen tog illa upp smile

jag är ingen gubbe sad haha wink

Nej men V70 kör du winktongue

RoobsteR R som i Robban....
2 december 2010 · 122 Inlägg

Wilsgaard skrev:

RoobsteR skrev:

Wilsgaard skrev:

Håller med, dom namnen är gubbar som kör V70 nu vettu! Christian, Hampus och Erik heter nutidens volvoraggare wink

Hoppas ingen tog illa upp smile

jag är ingen gubbe sad haha wink

Nej men V70 kör du winktongue

självklart wink får plats med hur mycket som helst och framåt kommer jag med smile

Volvo V70 2.4D "Mette" (2008)
Wilsgaard
2 december 2010 · 560 Inlägg

RoobsteR skrev:

Wilsgaard skrev:

RoobsteR skrev:

jag är ingen gubbe sad haha wink

Nej men V70 kör du winktongue

självklart wink får plats med hur mycket som helst och framåt kommer jag med smile

Ja kombi är praktiskt smile

Pavva
2 december 2010 · 1 215 Inlägg

jag har inget emot volvo.

Men bland det mest pinsamma som har hänt mig är att jag har åkt en repa på powermeet i en "helt vanlig volvoraggar-240" sad

Tänkte inte så mycket på det i början men sen kom jag på att "vafan håller vi på med!?" xD

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Wilsgaard
2 december 2010 · 560 Inlägg

Jag tror man kan kalla denna man för volvoraggare tongue

http://www.garaget.org/_Volvo164_

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
2 december 2010 · 3 929 Inlägg

Wilsgaard skrev:
Jag tror man kan kalla denna man för volvoraggare tongue

http://www.garaget.org/_Volvo164_

Bara jag som tycker det ser ut som han har smetat in kameran i vaselin på vissa bilder?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
SportPilot Ubåtsingenjör
2 december 2010 · 7 232 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Wilsgaard skrev:
Jag tror man kan kalla denna man för volvoraggare tongue

http://www.garaget.org/_Volvo164_

Bara jag som tycker det ser ut som han har smetat in kameran i vaselin på vissa bilder?

hehe nepp det är inte bara du som tycker så

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Deutsch-style
2 december 2010 · 379 Inlägg

okej? varför klagar alla på sänkning. ja tycker de ser skit coolt ut.ja kapade fjädrarna på min opel

"om det ser rätt ut- så är de nog det"
Opel Calibra "manta-C" (1991)
SportPilot Ubåtsingenjör
2 december 2010 · 7 232 Inlägg

Deutsch-style skrev:
okej? varför klagar alla på sänkning. ja tycker de ser skit coolt ut.ja kapade fjädrarna på min opel

man kan ju sänka på olika vis ... kapa fjädrarna (bonnigt/volvo raggar style ) eller så köper man coilovers eller sportdämpare + matchande fjädrar

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Xuri One Man Clan
2 december 2010 · 4 287 Inlägg

CHEEVA skrev:

Deutsch-style skrev:
okej? varför klagar alla på sänkning. ja tycker de ser skit coolt ut.ja kapade fjädrarna på min opel

man kan ju sänka på olika vis ... kapa fjädrarna (bonnigt/volvo raggar style ) eller så köper man coilovers eller sportdämpare + matchande fjädrar

sen kan de ju även vara så att de inte finns några coilovers att få tag i...
men man kan ju även ta å fräsa av lite matrial på fjäderbrunnen eller fjäderbenslagret..

eller oj vad dum jag var... sellholm har ju självklart grejer...
dom som kör en volov 740 från 84 med 45000 mil på mätarn vill nog kosta på stötdämpare som värda 5 gånger mer än bilen.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Westergren Large Cap
3 december 2010 · 1 816 Inlägg

Myggjagare, skinnväst, på tok för mycket vinklad "Volvo Power" keps eller liknande som vilar högt upp på huvudet. Bilen är en bucklig, mattsvartrollad Volvo 100/200/700-serie med en massa "Skratta inte svensson, din dotter kan ligga i baksätet"-dekaler och ur stereon strömmar tonerna av den värre modellen av rockabilly, innehållande könsord osv. Det är Min syn på en "Volvoraggare".

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang