Vad har ni för syn på "Volvoraggare"

Roos
24 april 2010 ·

Bor i en liten skithåla så finns massor sånt här, mig kvittar det egentligen så länge de inte stör mig.
Ända tråkiga är väl att det är dessa som svinar för mycket på event etc, och drar ett dåligt rykte över hela raggarkulturen.

granadadr
24 april 2010 · 7 290 Inlägg

enligt mig så finns det inga specifikt Volvoraggare,, i mina ögon är det sluskar som har allmänt risiga å fula bilar,, det kan vara cheva, mb, ford, eller bmw osv wink,, men det som håller dem i samma fack är just det att dem verkar tycka det är coolt med skabbiga å sönderkörda gammla bilar. och gärna ska dem ha ett helt gäng med öldrickande å skrikande kompisar med sig,

jag anser mig vara seriöst bilintresserad, så enligt MINA normer så har jag en välputsad bil, likadant är det i jänkarkretsar,, raggare har nerslitna häckar, entisuisterna har fina å välputsade bilar cool

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
SoL Eigenbrötler
24 april 2010 · 1 237 Inlägg

Vad har ni för syn på "Volvoraggare"?


Syn och syn, jag försöker att inte titta alls...

Senast redigerat av SoL (24 april 2010)

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
mur
24 april 2010 · 104 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=Abzvtm5Glkg. Kolla vid 2 min, volvoraggare som står på bilens tak.

Miniblock
24 april 2010 · 196 Inlägg

-----> http://www.youtube.com/watch?v=-4zmI3W3 … re=related

Dom tror att dom kör någon jävla 500 hästars bil!

Nissan Almera GTI "Skyline Blue" (1999)
loow Jävel
24 april 2010 · 2 018 Inlägg

ska nog sälja min volvo sad

You got to risk it, to get the biscuit :)
endorfinslaven
24 april 2010 · 671 Inlägg

Diabel skrev:
Jag vill bara tilläga att jag har absolut inget emot volvo som bilar . Jag hatar bara folk som kör dem. Det kan vara nisse 18år som står utanför korvkiosken och börnar eller Gunnart 70 år som ligger i 60kmh i vänsterfil på en 90 väg tongue

Eller mig som kör om dig i en Volvo....

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
24 april 2010 · 3 929 Inlägg

Plankpojk skrev:
ska nog sälja min volvo sad

Gör om gör rätt! lol

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Hool
24 april 2010 · 1 067 Inlägg
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
worlax
24 april 2010 · 280 Inlägg

Vem fan orkar bry sig? är väl samma skit oavsett märke. smile

loow Jävel
25 april 2010 · 2 018 Inlägg

läste en text som jag tyckte passar in här.


Det finns minst en speciell person i varje mindre stad. körandes runt i sin Volvo 740 eller så syns han vanligtvis i en Volvo 940 eller Volvo 240. Sladdandes runt korvkiosken, hängandes vid busstorget, ståendes vid macken med öppen huv eller kryssandes fram och tillbaka längs genomfartsleden. Alltid med basen pumpandes och med Wounderbaumdoften som en osynlig svans efter bilen. Många tycker att denna person är en tönt som borde växa upp, det tycker inte jag! Jag tycker att detta är den lokala hjälten, för utan det inslaget vore stadsbilden oftast helt död efter att butikerna stängt och folk gått hem från jobbet på fredagen. Fenomenet har pågått så länge det har funnits bilar, på 70 talet jänkare med hissad bakdel och bird-catcher, på 80 talet med Amazoner med gangsterkeps och rävsvans i antennen. Dessa bilar har bara bytats ut mot modernare fordon, brölet från dubbla Weber 45:or har bara bytts ut mot dumpventilspys. Småstadens puls upprätthålls av dessa hjältar! Nästa gång din lokala hjälte sladdar runt i rondellen, Spotta ej på han utan ge tummen upp istället VÄRNA!

You got to risk it, to get the biscuit :)
Navkapsel
25 april 2010 · 4 637 Inlägg

Plankpojk skrev:
läste en text som jag tyckte passar in här.


Det finns minst en speciell person i varje mindre stad. körandes runt i sin Volvo 740 eller så syns han vanligtvis i en Volvo 940 eller Volvo 240. Sladdandes runt korvkiosken, hängandes vid busstorget, ståendes vid macken med öppen huv eller kryssandes fram och tillbaka längs genomfartsleden. Alltid med basen pumpandes och med Wounderbaumdoften som en osynlig svans efter bilen. Många tycker att denna person är en tönt som borde växa upp, det tycker inte jag! Jag tycker att detta är den lokala hjälten, för utan det inslaget vore stadsbilden oftast helt död efter att butikerna stängt och folk gått hem från jobbet på fredagen. Fenomenet har pågått så länge det har funnits bilar, på 70 talet jänkare med hissad bakdel och bird-catcher, på 80 talet med Amazoner med gangsterkeps och rävsvans i antennen. Dessa bilar har bara bytats ut mot modernare fordon, brölet från dubbla Weber 45:or har bara bytts ut mot dumpventilspys. Småstadens puls upprätthålls av dessa hjältar! Nästa gång din lokala hjälte sladdar runt i rondellen, Spotta ej på han utan ge tummen upp istället VÄRNA!

Helt rätt, bara raggarna som moderniserats precis som allt annat i världen. Har t o m hört en gammal raggare hålla med om att Volvoraggarna är den naturliga utvecklingen på raggare.

På tal om att vissa (volvo)raggare är idioter, även förr fanns det nog både bra och dåligt folk bland raggarna. (Föredrar att skriva raggare istället för volvoraggare, det är ju de som är de nya raggarna och de kör nog inte alltid volvo.)

Senast redigerat av EmilHammarlund (25 april 2010)

Rushman Evolution Garage
25 april 2010 · 1 299 Inlägg

maco skrev:
Stereotypen som den ser ut i mitt huvud:
Blekfet.
18-20 åring.
Volvoracing kepa.
Smutsig företags jacka ála Ljungmans åkeri eller liknande.
Jeans med ingrodda smuts(/olje)fläckar som leder till framfickorna.
Ettan lös kanonkula.
Kenwood stereo och MDS/gas basar med skrikande originalhögtalare.
Nightwish och fjortistechno i repeat.
Ex.


Norrlandsguld alt. pripps blå när det skall drickas, föraren med en coca cola.

Så uppfattar jag alla här uppe iaf.

Jag ger denna tråd 5 inlägg till innan låset kommet.

Håller med till fullo förutom Nightwishbiten som jävligt VETTIGT folk lyssnar på mig veterligen big_smile

Fjortistechno vetefan de heller förresten, de e la mest vi i plastraketer som lyssnar på sånt eller? Tillsammans med MDS bastester och 50cent....
Häromkring e de givetvis Eddie Meduza och svensk dansband å sånt...

Säga vad man vill om raggare som stil, det är olika typer av smak och beroende på vinkling så kan alla typer av bilentusiasters smak förlöjligas.
Jag dömer varken volvoälskare, saabälskare, tyskstukade bilar eller riskokare, eller den typen av utseende och kultur som medföljer...

MEN! Är man på en trevlig liten bilträff större eller mindre och man hör några jävlar som ska överrösta alla, dricka öl, skita ner, bråka och missköta sig allmänt så nog fan e de ALLTID raggare!!!

Därför ogillar jag raggare överlag, inte för att dom kör amerikanare, volvo, epa eller har smutsiga kläder.
Raggare tycks avsky allt som inte är amerikanare eller volvo. I egenskap av före detta SAAB ägare har jag fått ta kännedom av raggares avsky mot allt som inte ingår i deras kultur och överlag har jag sett rasistiska tendenser även mot människor.

Jag körde som sagt SAAB och rejsade mot en och samma raggarvolvo ett par gånger och efter att ha kört ifrån dem, utan några som helst hån eller gestikulerande från min sida, så paja dom min bil vid 2 olika tillfällen.

Jag gjorde det enorma misstaget att åka med en kompis och besöka en bilträff i Lysekil som vi sen upptäckte var en träff enbart för raggare...
Aggressiva, rövpackade, (klockan 4 på dagen) otrevliga raggare vrålade att vi skulle dra åt helvete (vi körde Toyota Celica) och bilen blev blästrad med snus.
Detta hann hända inom loppet av 5 minuter som var den tid vi hann spendera i detta IQ befriade, inavlade sällskapet. Vi klev aldrig ur bilen, utan vände bara och åkte hem.

Detta är sanning utan modifikation baserat ENBART på mina erfarenheter, givetvis finns det trevliga människor och arslen i alla typer av bilkulturer och att generalisera är bara korkat (rasistiskt?).
Men detta är det ärligaste svaret jag kan ge och tro mig när jag säger att jag personligen har anledning att ogilla raggare!

Det enda positiva jag kan säga om raggare är att ni verkar ha en jäkla gruppsammanhållning och tycks vara mycket lojala mot varandra! Hata bara omvärlden lite mindre så kanske omvärlden slutar hata er smile

Jag hoppas att jag en dag träffar på raggare som kan bevisa att jag har fel i mina åsikter.

Sky´s the limit...
adrez
18 maj 2010 · 232 Inlägg

diggar såna här diskussioner big_smile
vill även tillägga att jag gärna kör ett varv på stan o spelar musik dock ej så mkt bas utan har hellre fint diskantljud, och lyssnar sällan på techno mest 80 tals pop ,
klär mig endast i jeans om ja åker på kvällen osv
jaaa ja har 100 wunderbaum räknat dom idag..
jag har lite grövre avgasystem ..
jag har sänkt bil och tonat osv ..
är ja volvoraggare:D???

Mercedes E420 "Kermit" (1994)
Mercedes E55 AMG "Heffa" (1999)
Mercedes 190E "El Senor" (1992)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
18 maj 2010 · 3 929 Inlägg

adrez skrev:
diggar såna här diskussioner big_smile
vill även tillägga att jag gärna kör ett varv på stan o spelar musik dock ej så mkt bas utan har hellre fint diskantljud, och lyssnar sällan på techno mest 80 tals pop ,
klär mig endast i jeans om ja åker på kvällen osv
jaaa ja har 100 wunderbaum räknat dom idag..
jag har lite grövre avgasystem ..
jag har sänkt bil och tonat osv ..
är ja volvoraggare:D???

Akta så att du inte blir ihjälslagen med påkar! lol

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
lillskott Fiskförädlare
18 maj 2010 · 108 Inlägg

personligen diggar jag dessa volvoraggare smile
(och även "merca raggare" som de är mycket av här)
spenderade själv mkt av tiden i en volvo när man gick gymnasiet här å är roligt att ligga på raggen å bompa musik med kompisar.
med de bästa med det är att ungjävlarna som kör dessa risiga volvos å mercer är att dom oftas köpt bilen själv å fixar de dom kan på bilen själv å gör den personlig. hatar dessa ungdomar som raggar runt i antingen mammas å pappas bil eller dyr bilen som mamma och pappa betalat å fnyser åt dom som facktiskt har en egen riktig bil smile

finns inget som skriker mer sommar än när alla "raggar" bilar har rutorna nervevade å svensk rapp å allmänt fuk musik skriker ut så plåten skakar på bilarna wink love it!

Chevrolet Silverado 2500 "John Deere Cheven" (1991)
Munkis
18 maj 2010 · 1 636 Inlägg

Jag bor i en liten håla. Kör 940 och dessutom trivs jag med det. Är jag en Volvoraggare då? tongue

Aerodynamik ...
18 maj 2010 · 7 120 Inlägg

Ja, ni är volvoraggare hela högen..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang