4207
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

Självlärd
3 083 Inlägg
28 augusti 2013

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

809 Inlägg
28 augusti 2013

hehe. det jag la märke till mer är att det är en S 2.3 men reggad med 115hk när den ska ha 134hk

The one and only
1 091 Inlägg
28 augusti 2013
744GLT skrev:

hehe. det jag la märke till mer är att det är en S 2.3 men reggad med 115hk när den ska ha 134hk

Alla "S" är inte lättryckare, bara dom senare har jag för mig

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

809 Inlägg
28 augusti 2013
Volvo Knugen skrev:
744GLT skrev:

Alla "S" är inte lättryckare, bara dom senare har jag för mig

hmm asså? då har jag missat nåt! jaja man lär sig något nytt varje dag! smile

Soppgubbe
900 Inlägg
28 augusti 2013
Volvo Knugen skrev:
OphanWitehall skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/Stylad_Seat_Toledo_48980960.htm?ca=6&w=3

Hahaha härlig förstabild!

Klock rena sär skrivningar dess utom smile

Räkna kan han inte heller.

"Bild 6 är hur bilen såg ut innan lackering."

Ser bara 4 bilder? tongue

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

14 380 Inlägg
29 augusti 2013
V70Drive skrev:
Volvo Knugen skrev:
OphanWitehall skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/Stylad_Seat_Toledo_48980960.htm?ca=6&w=3

Hahaha härlig förstabild!

Klock rena sär skrivningar dess utom smile

Räkna kan han inte heller.

"Bild 6 är hur bilen såg ut innan lackering."

Ser bara 4 bilder? tongue

Va fan ska man ha lysrör i bilen för??

/Benny

IT Geek och Audiot
127 Inlägg
29 augusti 2013
Lite intressant RS6:a..
Annonseras ut med 14300 mil på mätaren. Endera är det en GROV uppskattning, eller så har den flygit eller åkt trailer från Bilprovningen.

http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?id=6 … chell/2011

Enligt CarFax hade den rullat 142692 km i Januari i år då den regbesiktades i Falkenberg.

Enkel matte säger att den då rullat 39 mil sedan dess. Men det är längre än så bara mellan Bilprovningen och Bilhandlaren som nu annonserar ut den.

755 Inlägg
29 augusti 2013
Lillkanto skrev:
Leo86 skrev:
swebooy skrev:

sen brukar ju inte direkt 20 år gamla hastighetsmätare vara helt ärliga om man säger så

Hur många av era brorsors chefer o kompisar o ni med gamla 740 har testat hastigheten med en GPS?

Då tänker jag i synnerhet för att få fram den RIKTIGA hastigheten från en pålitlig hastighetsmätare roll

Även SPLITTERNYA bilar brukar ligga ca 5km/h över den riktiga hastigheten om man tittar på mätaren jämnemot en gps. Min gamla 745a låg ca 12-13km/h över den verkliga hastigheten om man tittade på mätaren så vet att detkan diffa väldigt mycket.

Sen beror det ju också självklart på om man har satt dit störe/mindre hjul på bilen. hastighetsmätaren visar alltid samma ändå även om det går saktare med mindre hjul. smile

Nu vill jag faktiskt höra hur du tänker angående detta. Förklara hur det funkar!

Tänk dig att du har ett stort hjul, med omkretsen 2 meter, då tar det 2 meter för att hjulet ska rulla ett varv, om du har ett hjul med omkretsen 1 meter så tar det 2 varv för att komma samma sträcka. När man har mindre hjul på en bil så snurrar hjulen snabbare för att åka i den hastighet man vill. Hastighets triggern sitter i växellådan diffen eller vid ett hjul på några bilar, när det snurrar snabbare visar hastighetsmätaren mer än vad du igentligen åker i.

Sen så visar den mindre om du  har större omkrets på dina hjul då det inte krävs så mycket rotation för att komma ett varv som det krävs med mindre hjul på samma sträcka.

If you want to win, You mustn't loose.

127 Inlägg
29 augusti 2013
MSpader skrev:
Lillkanto skrev:
Leo86 skrev:

Hur många av era brorsors chefer o kompisar o ni med gamla 740 har testat hastigheten med en GPS?

Då tänker jag i synnerhet för att få fram den RIKTIGA hastigheten från en pålitlig hastighetsmätare roll

Även SPLITTERNYA bilar brukar ligga ca 5km/h över den riktiga hastigheten om man tittar på mätaren jämnemot en gps. Min gamla 745a låg ca 12-13km/h över den verkliga hastigheten om man tittade på mätaren så vet att detkan diffa väldigt mycket.

Sen beror det ju också självklart på om man har satt dit störe/mindre hjul på bilen. hastighetsmätaren visar alltid samma ändå även om det går saktare med mindre hjul. smile

Nu vill jag faktiskt höra hur du tänker angående detta. Förklara hur det funkar!

Tänk dig att du har ett stort hjul, med omkretsen 2 meter, då tar det 2 meter för att hjulet ska rulla ett varv, om du har ett hjul med omkretsen 1 meter så tar det 2 varv för att komma samma sträcka. När man har mindre hjul på en bil så snurrar hjulen snabbare för att åka i den hastighet man vill. Hastighets triggern sitter i växellådan diffen eller vid ett hjul på några bilar, när det snurrar snabbare visar hastighetsmätaren mer än vad du igentligen åker i.

Sen så visar den mindre om du  har större omkrets på dina hjul då det inte krävs så mycket rotation för att komma ett varv som det krävs med mindre hjul på samma sträcka.

Mycket enkelt o bra förklaring där smile. Bensinförbrukningen går upp en aning med större däck på, o ner med mindre däck. Många som inte vet de heller.

Avstängd
10 388 Inlägg
29 augusti 2013
Malki skrev:
MSpader skrev:
Lillkanto skrev:

Mycket enkelt o bra förklaring där smile. Bensinförbrukningen går upp en aning med större däck på, o ner med mindre däck. Många som inte vet de heller.

Många som inte vet att varvet sjunker en aning med större däck också

Men, nu blev det lite mycket OT iaf smile (kan jag tycka)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 468 Inlägg
29 augusti 2013
it_mutt skrev:
Malki skrev:
MSpader skrev:

Tackar så mycket grabbar att ni förklarade det jag hade tänkt förklara  då uppenbarligen inte alla förstår det hela med storleksskillnaden och hastigheter.

Detta fick ett slut på diskusionen för MIN del så jag är åter topic igen.

Tack som satan igen för att jag själv slapp skriva allt. lol

1 468 Inlägg
29 augusti 2013
http://www.blocket.se/vasterbotten/Volv … 14&w=3

hahahahaha nån e trött på en bil som drar på sig p-böter och hänvisar till google för bilder.

big_smile

11 Inlägg
29 augusti 2013

755 Inlägg
29 augusti 2013

hahaha tror jag aldrig garvat något mer efter jag läste vad du skrev och sedan tröck på länken

If you want to win, You mustn't loose.

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
29 augusti 2013
Leo86 skrev:
it_mutt skrev:
Malki skrev:

Tackar så mycket grabbar att ni förklarade det jag hade tänkt förklara  då uppenbarligen inte alla förstår det hela med storleksskillnaden och hastigheter.

Detta fick ett slut på diskusionen för MIN del så jag är åter topic igen.

Jag vet såklart hur det funkar, det jag ville ha förklarat för mig är hur "hastighetsmätaren alltid visar samma även om det går saktare med mindre hjul".
Senast redigerat av Lillkanto (29 augusti 2013)

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

4 263 Inlägg
29 augusti 2013

Asså fan va bmw folk övervärderar deras jävla bilar asså. Speciellt i prisklassen 10-60k.

46K för den jävla kärran som blir ifrånkörd av en 740 glt för 5K.

Jag kan hålla med om att volvofolk tror att bilen är gjord av guld men vissa bmw folk är fan snäppet värre asså...

1 524 Inlägg
29 augusti 2013
zemet skrev:

Asså fan va bmw folk övervärderar deras jävla bilar asså. Speciellt i prisklassen 10-60k.

46K för den jävla kärran som blir ifrånkörd av en 740 glt för 5K.

Jag kan hålla med om att volvofolk tror att bilen är gjord av guld men vissa bmw folk är fan snäppet värre asså...

Har du sett vad han begärde innan den plötsliga prissänkningen? wink

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

26 Inlägg
29 augusti 2013
ekelund88 skrev:
kalibo skrev:
BMW 325 E46 sedan kan nå vmax på 250km/h med sina pigga 191hk, och då har den ändå en tjänstevikt på ca 1.5 ton. Visserligen är väl den inte den kantigaste bilen i världen, men den har ju långt ifrån optimerad när det kommer till aerodynamik. Så att 300:an skulle klara det låter inte helt otänkbart i mina öron iaf, men kanske krävs mycket för dom där sista 50 knycken.

haha smile då måste din vara chipad? :p eftersom att varvstopp på 5an är 240 kmh ?

Ja, den är chippad wink

Men det var jag som hade fel, original så varvstoppar den på ca 245 km/h på mätaren (kollade lite youtubevideos), vilket kanske avrundas till ungefär 240 km/h.

Tar på mig den!

...has left the building...
4 474 Inlägg
29 augusti 2013
Det e ba´o köp den där BMW:n..Den har ju det mycket ovanliga tillvalet "Baksensorer med bakspeglar", dvs man kan ställa in de så man får nygräddade frukost bröd på morgonen...O glöm inte TACKluckan, perfekt när man kör iväg efter att man köpt bilen o tackar för affären!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök