http://www.blocket.se/vasterbotten/Toyo … 12&w=33 000:-
Efter 14 år och 13 tusen härliga mil tillsammans är det nu dags för oss att gå skilda vägar. "Lexusen" som han heter har likt Sancho Panza varit min trogne vapendragare i vått och torrt och låtit mig se otaliga platser i min quest att förändra världen...
Lexusen blev namnet för när man var blott 18 år och slantarna var få så kändes den lika lyxig som en RX400H!
Närmare presentation:
*Toyota Corolla sedan född 1986
*Ljusgul, en otroligt smutsförlåtande färg, med bruna rostfläckar
*Utsmyckad med rosa silvertejp för att eliminera vassa rostkanter (påbörjad rulle kan bifogas vid ägarbytet)
*Utrustad med vit Luxor-stereo med röda knappar (ser ut som en lego-radio) och kassettbandspelare med automatisk vändning. För er som bara upplevt den streamade musikens era, googla kassettband... Radion fungerar i alla lägen utom när det är något man verkligen vill höra.
*Skotskrutig klädsel med hyfsat hel (om än ostädad) inredning. Instrumentpanelen har dock ett djupt sår orsakat av en datahjärna (som uppkom under tidsepoken när man fraktade omkring stooora stationära datorer för att kunna vara uppkopplad).
*Måste besiktas innan sista maj för att få fortsätta rulla på vägarna. Normala år besiktar jag ca två-tre gånger innan vi kan cruisa ett år till. Inför denna besiktning behöver åtminstone parkeringsbroms, släpvagnskontakt och avgasrör åtgärdas. Avgasröret var åtgärdat för något år sedan men med delar från skroten så nu är det dags igen...
*Under vår tid tillsammans har vi renoverat kopplingen, bytt kamrem, bränsletank, styrled, bromsklossar, stötdämpare, tändningslås och generator. I övrigt är han inte så bortskämd med bry, har tvättats och städats en gång per år och har aldrig fått ny olja eller filter. Däremot fyller jag på olja då och då och oljelampan blinkar ibland ändå.
*Bränslesnål, ligger kring 0,7 l/mil blandad körning. Tanklampan lyser nästan hela tiden, men den har jag tejpat över så den behöver man inte bry sig om

*Sommar- och vinterdäck på plåtfälg finns
*Startar och går typ jämt, enda gångerna det har varit problem har varit när batteriet gett upp och när generatorn gick sönder.
*Fin kadaverbil med mycket själ!
Efter alla mil tillsammans känns det lite vemodigt att skiljas åt så min man kommer att sköta försäljningen.