Utseende | Gillar tjejer Porsche? :)

ImprezaGC8
4 maj 2010 · 373 Inlägg

Jonzie skrev:
" kör " jag hellre en cykeljhjälm med ratt än en impreza gt !

ImprezaGC8 skrev:

_Zuperior_ skrev:
Porsche ser ut som en groda som du säger pga lyserna. Men annars är de ju rätt fina...men inget jag skulle vilja ha själv.

Nä fyfan, hellre en bucklig Honda Civic Coupe med rosa hjulmuttrar och lexusljus då.

Ungefär som när Volvo 740 raggarna säger att en Ferrari inte är unik och att dom hellre kör i sin Volvo.

Jag förstår inte vad du menar.

Inlägg redigerat:
Personangrepp är inget som accepteras i forumet.
/Hamilton

Dannii
4 maj 2010 · 238 Inlägg

ImprezaGC8 skrev:

Jonzie skrev:
" kör " jag hellre en cykeljhjälm med ratt än en impreza gt !

ImprezaGC8 skrev:
Nä fyfan, hellre en bucklig Honda Civic Coupe med rosa hjulmuttrar och lexusljus då.

Ungefär som när Volvo 740 raggarna säger att en Ferrari inte är unik och att dom hellre kör i sin Volvo.

Jag förstår inte vad du menar.

Inlägg redigerat:
Personangrepp är inget som accepteras i forumet.
/Hamilton

Fattade du inte de så är de nog du som är de du nämnde x)

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!
ImprezaGC8
4 maj 2010 · 373 Inlägg

Dannii skrev:
Fattade du inte de så är de nog du som är de du nämnde x)

Ja ibland får man framstå som en idiot själv när man vill kalla någon utvecklingsstörd på detta forumet, för annars så blir man ju varnad...

Opelmadness German cars, quality and beyond
4 maj 2010 · 8 197 Inlägg

Elda skrev:

Opelmadness skrev:
Är visserligen ingen brud, men jag föredrar Porsche över vilken volvo som helst.. lol

Vettefan.. P1800 vs panamera tex kan bli svårt val.

Hahahha, där sa du nåt sant.. Fan va fula dom e... Jag var insnöad på äldre Porsche.. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
D_Nilsson
4 maj 2010 · 754 Inlägg

Min tjej gillar Porsche, hennes drömbil är en Cayenne Turbo! Och jag avgudar Porsche, så våran uppfart kommer bli galet schysst! En go Cayenne Turbo till henne och en go 997 Carrera S till mig! wink

Senast redigerat av D_Nilsson (4 maj 2010)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
MattiasH
4 maj 2010 · 1 291 Inlägg

End of discussion? smile
http://www.rauh-welt-kansai.com/rwbmeet100214/rwbmeet100214_156.jpg

NETTAN Girls go fast
4 maj 2010 · 893 Inlägg

ImprezaGC8 skrev:

_Zuperior_ skrev:
Porsche ser ut som en groda som du säger pga lyserna. Men annars är de ju rätt fina...men inget jag skulle vilja ha själv.

Nä fyfan, hellre en bucklig Honda Civic Coupe med rosa hjulmuttrar och lexusljus då.

Ungefär som när Volvo 740 raggarna säger att en Ferrari inte är unik och att dom hellre kör i sin Volvo.

Tur att smaken är som baken. Ja jag har hellre min Honda än kör porsche...

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
Kastell
4 maj 2010 · 74 Inlägg

Min åsikt är att det är att man bör äga en porsche innan man dömmer. tycker porsche är en av dom få märkena där man kan hitta den perfekta lösningen och känslan.

Dream Came True .......... But will it Last.......
Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
4 maj 2010 · 1 035 Inlägg

Kastell skrev:
Min åsikt är att det är att man bör äga en porsche innan man dömmer. tycker porsche är en av dom få märkena där man kan hitta den perfekta lösningen och känslan.

exakt man ska ej dömma alla bilar fören man testat dem smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
dadooo
4 maj 2010 · 841 Inlägg

tror nog att en liten röd audi TT  cabbe kanske skulle lockat brudarna mera:D

Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Volkswagen Golf R32 "vr6an" (2006)
Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
TRYIT Teddan
4 maj 2010 · 2 495 Inlägg

Kastell skrev:
Min åsikt är att det är att man bör äga en porsche innan man dömmer. tycker porsche är en av dom få märkena där man kan hitta den perfekta lösningen och känslan.

Måste hålla med, det är en perfekt allround bil

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
ToXtreme
4 maj 2010 · 3 627 Inlägg

Tjejer gillar små gulliga bilar tongue Typ Mini Cooper, nya Ford Fiesta, å många japsar eftersom de är runda å gulliga tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Bmw_Bertil Ljud freak !
4 maj 2010 · 928 Inlägg

Min tant säger BMW hon gillar inte porsche

Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Phaetoon
4 maj 2010 · 8 156 Inlägg

Jag, som sist jag kollade är en kille, tycker inte heller att nya Porsche är något unikt att hänga i julgranen. På tok för många av dom nya modellerna nuförtiden och det är lite för mycket Stureplan över majoriteten av ägarna. Eller det kanske snarare är dom som kör pappas nya bil?
Men det är ju inte själva bilen det är fel på. Underbar bil med trevlig design.

Men dom lite äldre Porscharna är ju helt underbara.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Opelmadness German cars, quality and beyond
4 maj 2010 · 8 197 Inlägg

Kastell skrev:
Min åsikt är att det är att man bör äga en porsche innan man dömmer. tycker porsche är en av dom få märkena där man kan hitta den perfekta lösningen och känslan.

Då måste jag ha kört helt fel modeller... Fick inte den känslan. Visst gillade jag 928'an, men inte var det nån perfekt känsla jag fick. Men kul var det.. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Dansken-
4 maj 2010 · 950 Inlägg

DusanMandick skrev:
90% av alla porschar i sverige ägs av 55+are som har en ålderskris, ni som är yngre o äger porsche kan säga vad ni vill men de är sant smile

Min första bil var en Porsche och då var jag absolut inte 55+ cool

Opelmadness German cars, quality and beyond
4 maj 2010 · 8 197 Inlägg

Phaetoon skrev:
Jag, som sist jag kollade är en kille, tycker inte heller att nya Porsche är något unikt att hänga i julgranen. På tok för många av dom nya modellerna nuförtiden och det är lite för mycket Stureplan över majoriteten av ägarna. Eller det kanske snarare är dom som kör pappas nya bil?
Men det är ju inte själva bilen det är fel på. Underbar bil med trevlig design.

Men dom lite äldre Porscharna är ju helt underbara.

Mmmm... En 911 Turbo från mitten av 80-talet.. Eller en 356a. Oavsett Speedster eller coupén.. Dreglar. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
4 maj 2010 · 8 197 Inlägg

Elda skrev:

Opelmadness skrev:

Kastell skrev:
Min åsikt är att det är att man bör äga en porsche innan man dömmer. tycker porsche är en av dom få märkena där man kan hitta den perfekta lösningen och känslan.

Då måste jag ha kört helt fel modeller... Fick inte den känslan. Visst gillade jag 928'an, men inte var det nån perfekt känsla jag fick. Men kul var det.. tongue

frontmotor och V-motor, och det kallar du porsche!? går ju inte jämföra med en svansmotor boxter tongue

Boxstern har mittmonterad motor.. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
9Femma
5 maj 2010 · 342 Inlägg

Elda skrev:
frontmotor och V-motor, och det kallar du porsche!? går ju inte jämföra med en svansmotor boxter tongue

Nu var du visserligen inte Porsche-fientlig direkt, men jag känner ändå att jag, i likhet med tidigare inlägg, måste rätta dig en smula.

Som tidigare skribent mycket riktigt påtalar har Boxster mittmotor, inte svansmotor.
Sedan heter bilen Boxster och inte Boxter.

Har själv ägt / kört allt från Porsche 944, Porsche 944 S, Porsche 944 S2 och Porsche 944 turbo, såväl som Porsche Boxster, Porsche Boxster S, Porsche 911 Carrera, Porsche 996 RUF BiTurbo och Porsche 996 GT2.

Och jag måste medge att jag tycker att Porsche lyckats fånga rätt feeling i samtliga dessa modeller. Och en 944 turbo är mycket starkt underskattad. När det gäller prestanda per krona är den i Porsche-väg närmast oslagbar (skulle möjligen vara 924 turbo, men en sådan har jag aldrig ägt).

Som brudmagnet är de dock värdelösa. Gäller i princip alla sportbilar, ju mer extrema desto sämre resultat.
De enda man får kontakt med är grabbar och medelålders män ...

Så tjejer gillar inte Porsche ...
Min tjej säger att hon tog mig för min bil skull. När vi träffades körde jag en genomrostig Toyota Corolla med allvarliga besiktningsbekymmer och ett stort rosthål genom golvet.
Mina Porschar har hon hittills ratat.

roll

Senast redigerat av 9Femma (5 maj 2010)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
davel
5 maj 2010 · 347 Inlägg

Majoriteten av dom som köper porsche bryr sig inte om vad tjejer eller andra tycker och glider inte runt i stan med dom heller.
Majoriteten köper dom för körkänslan, bankörning och kvalitén.

Jag köpte min för att GT-biltypen alltid varit en dröm och att då kunna kombinera porsches kvalité och körkänslan med en V8 och den bästa komforten jag hittills upplevt i en bil gjorde att 928an var det perfekta valet. Men visst smådrömmer man ibland om en 997 turbo eller GT2, GT3...

Vad tjejer och andra tycker skiter jag i. Porsche handlar om körkänsla och njutning för mig och alla andra runt omkring bryr man sig inte om

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang