Elda skrev:
frontmotor och V-motor, och det kallar du porsche!? går ju inte jämföra med en svansmotor boxter

Nu var du visserligen inte Porsche-fientlig direkt, men jag känner ändå att jag, i likhet med tidigare inlägg, måste rätta dig en smula.
Som tidigare skribent mycket riktigt påtalar har Boxster mittmotor, inte svansmotor.
Sedan heter bilen Box
ster och inte Boxter.
Har själv ägt / kört allt från Porsche 944, Porsche 944 S, Porsche 944 S2 och Porsche 944 turbo, såväl som Porsche Boxster, Porsche Boxster S, Porsche 911 Carrera, Porsche 996 RUF BiTurbo och Porsche 996 GT2.
Och jag måste medge att jag tycker att Porsche lyckats fånga rätt feeling i samtliga dessa modeller. Och en 944 turbo är mycket starkt underskattad. När det gäller prestanda per krona är den i Porsche-väg närmast oslagbar (skulle möjligen vara 924 turbo, men en sådan har jag aldrig ägt).
Som brudmagnet är de dock värdelösa. Gäller i princip alla sportbilar, ju mer extrema desto sämre resultat.
De enda man får kontakt med är grabbar och medelålders män ...
Så tjejer gillar inte Porsche ...
Min tjej säger att hon tog mig för min bil skull. När vi träffades körde jag en genomrostig Toyota Corolla med allvarliga besiktningsbekymmer och ett stort rosthål genom golvet.
Mina Porschar har hon hittills ratat.