Teoriprovet svårt att klara?

VolvoRdesign2012
13 maj 2010 · 222 Inlägg

Jag känner mej stolt gjorde teoriprovet på bonniers trafikskola 2010 och det var första gången av dem 7 gångerna som jag fick 52=) Dock stressade jag inte denna gång och tänkte ur trafiksäkerhetsynpunkt^^ 
Så tackar alla för svar och på måndag ska jag boka min uppkörning,sen får ni önska mej all lycka till!

Tack så mycket hälsningar från alexander!

Streethawk Billjuds Wannabe
13 maj 2010 · 1 771 Inlägg

Grattis till teorin, nu väntas bara uppkörningen ^^

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
snutte l33t
13 maj 2010 · 65 Inlägg

Jag tyckte boken var så ofattbart tråkig så jag läste bara halva. Sen satt jag och gjorde bonniers trafikskola tills jag kunde alla frågor utantill sen drog jag och klarade teoriprovet på första försöket. smile
Efter detta så skrev jag in mig på en trafikskola, tog 20 lektioner så jag lärde mig att köra bil i praktiken och inte bara i teorin. wink

Så plöj igenom programmet tills du vill spy och var lugn när du kör upp. Var uppmärksam och gör allt överdrivet, kollar du i backspeglen vrid huvudet så kontrollanten verkligen ser att du kollar.

Senast redigerat av snutte (13 maj 2010)

skyttman
13 maj 2010 · 97 Inlägg

Skaffa teo istället smile Frågorna där är bättre och det är mer likt det riktiga provet smile

VolvoRdesign2012
13 maj 2010 · 222 Inlägg

Som tidigare får jag be om ursäkt om jag inte formulerat rätt. Men jag har inte gjort teorin eller uppkörningen hos vägverket (trafikverket). Utan har gjort det på Bonniers Trafikskola det datorprogrammet och första gången jag inte stressade och tänkte lite mer=)

VolvoRdesign2012
13 maj 2010 · 222 Inlägg

snutte skrev:
Jag tyckte boken var så ofattbart tråkig så jag läste bara halva. Sen satt jag och gjorde bonniers trafikskola tills jag kunde alla frågor utantill sen drog jag och klarade teoriprovet på första försöket. smile
Efter detta så skrev jag in mig på en trafikskola, tog 20 lektioner så jag lärde mig att köra bil i praktiken och inte bara i teorin. wink

Så plöj igenom programmet tills du vill spy och var lugn när du kör upp. Var uppmärksam och gör allt överdrivet, kollar du i backspeglen vrid huvudet så kontrollanten verkligen ser att du kollar.

Okej ska göra mitt bästa,Jag har gjort allt privat kört bil i 1,5 privat tog tre körlektioner sen fick jag nog^^

Streethawk Billjuds Wannabe
13 maj 2010 · 1 771 Inlägg

Ah, jag som läste lite för fort lol
Men när kommer det "stora" provet då?
Själv fick jag kör lektioner (som var allmänt tråkig) men när jag hade 2 körlektioner kvar så sa den som åkte med att hon inte kan trolla, nej men vad bra tänkte jag (hade bra lust att fråga om hon inte var en häxa då trots allt)

Senast redigerat av Streethawk (14 maj 2010)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
14 maj 2010 · 3 929 Inlägg

Tänk på att det kan finnas flera svar som är rätt!
Ta den som är MEST rätt!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
VolvoRdesign2012
14 maj 2010 · 222 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Tänk på att det kan finnas flera svar som är rätt!
Ta den som är MEST rätt!

Jo det har jag både hört och märkt att det finns fler svarsalternativ,det är det som gör de hela så trångligt:(

VolvoRdesign2012
14 maj 2010 · 222 Inlägg

Streethawk skrev:
Ah, jag som läste lite för fort lol
Men när kommer det "stora" provet då?
Själv fick jag kör lektioner (som var allmänt tråkig) men när jag hade 2 körlektioner kvar så sa den som åkte med att hon inte kan trolla, nej men vad bra tänkte jag (hade bra lust att fråga om hon inte var en häxa då trots allt)

Det stora provet har jag inte bokat än men det kommer snarast^^. Hehe okej ja det suger att köra i trafiksskola för dem suger bara pengar ur en:P

gamlingen
14 maj 2010 · 5 198 Inlägg

trafikskolan går eter sin utbildningsplan... men sen kan man boka uppkörning själv även om man går på TS

Fredrik wilhelmsson Redlinefoto
14 maj 2010 · 259 Inlägg

jag läste aldrig boken, körde teos trafikskola i några minuter tyckte frågorna va löjliga... sa till min trafiklärare att jag hade pluggat, så han sa "bra då bokar vi prov och uppkörning"

då kunde jag inte med att säga att jag aldrig pluggat (blev pinsamt) så jag gjorde provet lite snabbt och fick 53 poäng tongue

så proven är inte så svåra som alla säger (enligt mig)

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P
Kia Ceed SW (2013)
aqulio
14 maj 2010 · 1 146 Inlägg

jag tog mitt körkort för 2månader sen smile
tyckte teorin var så där jag fick 56/65 (70) 5st testfrågor
uppkörningen klarade jag lika bra smile

lade ner total 24000kr utan privat övningskörning körde bara på bilskolan

MilleN
14 maj 2010 · 9 108 Inlägg

Alex00Ander skrev:
Det stora provet har jag inte bokat än men det kommer snarast^^. Hehe okej ja det suger att köra i trafiksskola för dem suger bara pengar ur en:P

Ja fy fan, vi är värre än poliser, dörrvakter och lapplisor tillsammans. Kör bättre och gör som de säger så behöver ni inte ta så många lektioner tongue Rötägg finns inom alla branscher men att alla vill suga pengar ur er är bullshit. Jag avbokar lektioner i slutet direkt om jag inte tycker det behövs men oftast gör det faktiskt det.

Streethawk Billjuds Wannabe
14 maj 2010 · 1 771 Inlägg

MilleN skrev:

Alex00Ander skrev:
Det stora provet har jag inte bokat än men det kommer snarast^^. Hehe okej ja det suger att köra i trafiksskola för dem suger bara pengar ur en:P

Ja fy fan, vi är värre än poliser, dörrvakter och lapplisor tillsammans. Kör bättre och gör som de säger så behöver ni inte ta så många lektioner tongue Rötägg finns inom alla branscher men att alla vill suga pengar ur er är bullshit. Jag avbokar lektioner i slutet direkt om jag inte tycker det behövs men oftast gör det faktiskt det.

Millen ta inte illa upp roll du är säkert en jättebra körlärare men det finns ju vissa som bara är sura och tvära vilket den jag fick var.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
VolvoRdesign2012
14 maj 2010 · 222 Inlägg

Streethawk skrev:

MilleN skrev:

Alex00Ander skrev:
Det stora provet har jag inte bokat än men det kommer snarast^^. Hehe okej ja det suger att köra i trafiksskola för dem suger bara pengar ur en:P

Ja fy fan, vi är värre än poliser, dörrvakter och lapplisor tillsammans. Kör bättre och gör som de säger så behöver ni inte ta så många lektioner tongue Rötägg finns inom alla branscher men att alla vill suga pengar ur er är bullshit. Jag avbokar lektioner i slutet direkt om jag inte tycker det behövs men oftast gör det faktiskt det.

Millen ta inte illa upp roll du är säkert en jättebra körlärare men det finns ju vissa som bara är sura och tvära vilket den jag fick var.

Håller med föregående talare. Det finns ju en del som inte visar nån omsorg och bara gnäller om allt. Men det finns säkert snälla lärare med ute i landet^^ Jag menar ju inget dumt. Det var bara som jag kände för den jag hade han var även "snuskig" av sig så han blev det ajöss goodbye för.

gamlingen
14 maj 2010 · 5 198 Inlägg

Är man inte nöjd med läraren så är det bara byta.. personkemin måste stämma den oxå..men ofta så beror nog lärarens *surhet* på eleven

Tigerofsweden
15 maj 2010 · 1 231 Inlägg

ingenting är svårt om du pluggar på det tillräckligt mkt

DanielHedberg
17 maj 2010 ·

Alex00Ander skrev:
Hej. Det är så att jag ska snart ha min uppkörning och teoriprov,har gjort allt privat utom 3 körlektioner. Jag undrar ni som nyligen tagit körkort var provet svårt? Några tips? Vad är typiskt att dem kollar vid en uppkörning? Så tipsa mej behöver lite tips att gtänka på!

//alexander

Jag tog precis körkortet. Och mitt tips är att nöta på på datorerna på trafikskolan det får du ut mest av. Jag pluggade på som fan på datorerna och klarade det galant.

Slash Saabifierad
17 maj 2010 · 2 026 Inlägg

JessiicaM skrev:
känns lite onödigt att göra en ny tråd så jag lånar denna lite (A)
Har C-uppkörning på måndag, undrar om det är något speciellt man bör tänka på inför funk. och körning? (:

Det är lite skillnad på ett B-teoriprov och en C-uppkörning tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang