Hjälp om coilovers BEDRÄGERI av 25 årig Vännersborg/Lidköpingsbo.

lodiseN
10 juni 2010 · 806 Inlägg

När ska ni ta tillbaka era pengar då?

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
MilleN
10 juni 2010 · 9 108 Inlägg

PMa mig lite info, är 27 och har bott i Vänersborg de senaste tolv åren.

vw____
10 juni 2010 · 38 Inlägg

lodiseN skrev:
När ska ni ta tillbaka era pengar då?

De tråkiga är att fjanten tror att alla kommer glömma bort allt bara han skiter i att svara.
Sen är han bara 24 han blir 25 nu i okt om de nu har nån betydelse för nån.

Senast redigerat av vw____ (10 juni 2010)

kawiZz RMR-Crew
11 juni 2010 · 478 Inlägg

hedley skrev:

kawiZz skrev:
E han från Vänersborg? jag bor 2 mil ifrån, kanske skulle skicka pengar jag med så det blir mitt problem också. big_smile

Vi har faktiskt 1.5mil till vänersborg wink om du inte bor en bit utanför stan dvs^^

Bor utanför såklart. wink

lodiseN
11 juni 2010 · 806 Inlägg

vw____ skrev:

lodiseN skrev:
När ska ni ta tillbaka era pengar då?

De tråkiga är att fjanten tror att alla kommer glömma bort allt bara han skiter i att svara.
Sen är han bara 24 han blir 25 nu i okt om de nu har nån betydelse för nån.

Att han är 25 och inte vågar svara i tele visar ju hur stora bollar han har, åk bort till honom och kräv pengarna eller så åker ni till hans mamma och kräver pengarna, då kanske han börjar svara igen?

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
agadiffen
11 juni 2010 · 739 Inlägg

lodiseN skrev:

vw____ skrev:

lodiseN skrev:
När ska ni ta tillbaka era pengar då?

De tråkiga är att fjanten tror att alla kommer glömma bort allt bara han skiter i att svara.
Sen är han bara 24 han blir 25 nu i okt om de nu har nån betydelse för nån.

Att han är 25 och inte vågar svara i tele visar ju hur stora bollar han har, åk bort till honom och kräv pengarna eller så åker ni till hans mamma och kräver pengarna, då kanske han börjar svara igen?

varför blanda in hans familj? bättre å ta honom direkt!

Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
vw____
11 juni 2010 · 38 Inlägg

Lidköping kan inte vara så stort eller Vännersborg. Ingen som är i 24-25 år åldern som känner alla smile trodde alla kände alla i mindre städer smile

Bjare
11 juni 2010 · 945 Inlägg

Har skrivit det innan och skriver det igen, jag har ingen inblandning överhuvudtaget.

Men jag tycker det är katastrof att ni blandar in killens familj.
Oskyldiga stackare och nu talar ni om att kontakta hans mamma dessutom.

Normalt så bör man låta polisen göra sitt jobb men ni andra med mycket snack bakom skärmen.
Varför kontaktar ni inte killen personligen?? Jävla fult att blanda in hans mamma.

Kan bara sätta mig in i situationen själv och får tankarna därifrån.

Med det sagt så har han såklart fortfarande gjort fel.
(Det måste man skriva här eftersom här finns många kärringar som tycker om att påpeka)

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
gnytt
11 juni 2010 · 265 Inlägg

Vad är problemet med att blanda in dom? Hade jag själv blåst 10pers och gått under jord, slutat svara inte varit kontaktbar så hade det varit mitt fel att folk blandat in min familj, nu är det ju så att ingen varit otrevlig mot någon av dennas familjemedlemmar utan bara försökt få tag i ett J_v_a nummer till honom så han kan svara för sig. Hadde inte haft något emot att åka upp och knacka skiten ur honom bokstavligen men vad hade detta tjänat till? Hade ju fått betala skadestånd troligt i stället för att få tillbaka sina 2350kr. Anledningen till att man skriver om familj, killen och hans brud här är ju för att förhoppningsvis någon kanske sitter på hans nummer, känner honom eller någon i hans närhet så det finns chans att lösa det den lätta vägen och få tillbaka sina pengar. Vi glömmer inte KIM i första taget vill jag lova.


// Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
KHRacing
11 juni 2010 ·

gnytt skrev:
Vad är problemet med att blanda in dom? Hade jag själv blåst 10pers och gått under jord, slutat svara inte varit kontaktbar så hade det varit mitt fel att folk blandat in min familj, nu är det ju så att ingen varit otrevlig mot någon av dennas familjemedlemmar utan bara försökt få tag i ett J_v_a nummer till honom så han kan svara för sig. Hadde inte haft något emot att åka upp och knacka skiten ur honom bokstavligen men vad hade detta tjänat till? Hade ju fått betala skadestånd troligt i stället för att få tillbaka sina 2350kr. Anledningen till att man skriver om familj, killen och hans brud här är ju för att förhoppningsvis någon kanske sitter på hans nummer, känner honom eller någon i hans närhet så det finns chans att lösa det den lätta vägen och få tillbaka sina pengar. Vi glömmer inte KIM i första taget vill jag lova.


// Kibbe

fattr inte vad du menar attd et skulle varit DITT fel om dina föräldrar blitt inblandade från de krävande parternas sida.
Det är ju DU som är skyldig isf.
inte fan kan man kräva föräldrarna på nånting över huvud taget !
Iaf inte på lagligt vis. Då säljaren är myndig, spelar ingen som helst roll om han råkar vara skriven på samma adress m.m

vw____
11 juni 2010 · 38 Inlägg

2ooSX skrev:

vw____ skrev:

lodiseN skrev:
När ska ni ta tillbaka era pengar då?

De tråkiga är att fjanten tror att alla kommer glömma bort allt bara han skiter i att svara.
Sen är han bara 24 han blir 25 nu i okt om de nu har nån betydelse för nån.

han kommer säkert lyckas me att få alla att glömma bort..verkar som ingen kommer göra något åt saken här heller..ja hade tagit tag i saken första veckan. Att fortfarande sitta och vänta på pengarna är ju bara dumt..Så vad hindrar er från att göra hans ekonomidel i livet till ett helvete?..

Ok bäst att göra klart detta.
Det är ingen som är rädd för att hämta tillbaka sina pengar och ingen som bara är tuff bakom skärmen.
Alla vi som han har blåst har försökt att vara så vuxna som möjligt & ber bara om hjälp på garaget för att kunna nå ut till hans vänner. Så killen kanske skäms och gör de rätta.'

Ingen kommer skriva här för att vara fräna om man beslutar sig för att göra på någe annat sätt.
Pga att garaget låser denna tråd direkt osv. Trodde ni moraltanter fattade de.
Ni som försöker försvara han genom att det är fel me si och så kan sluta direkt. Om killen stänger av tele avslutar sin mail osv. Hur gör man då för att få tag på han? Ringer gubben i lådan eller bingolotto?

Ne man ringer hans släkt och försöker tala me dom på ett vuxet sätt.
men sverige funkar ju så här att OM nån åker dit och "Hämtar pengarna" så sitter säkert de massor och grinar i en tråd hur synd de är om han sen. Dom flesta fattar nog vad jag menar. Vill inte vara otrevlig mm utan det kan vara svårt att skriva allt me ord.

MEN INGEN KOMMER SKITA IDE. Snart är alla klara me sitt och många har varait upptagna till bugrun av olika anledningar men på måndag är bugrun över så då har nog alla mera tid.

MVH. är tacksam för dom som har försökt hjälpt till och inte bara gnäller på oss att vi gör fel mm. Tycker vi hittils har skött detta på ett bra sätt. VUXET SÄTT så några vuxen poäng kan man väll få lollol

Trevlig helg på er alla. smilesmile Och jag är inte sur om detta inlägg verkar som de smilesmile

PS har varit i kontakt me kronofogden mm så allt är klart. PÅ måndag/tisdag har fallet fått en utredare i Lidköping så då kommer allt igång.
Sen sa polisen att vi själva kunde kräva in pengarna me. Men en sak i taget har inte bråttom heller.

Senast redigerat av vw____ (11 juni 2010)

kawiZz RMR-Crew
11 juni 2010 · 478 Inlägg

vw____ skrev:

2ooSX skrev:

vw____ skrev:

De tråkiga är att fjanten tror att alla kommer glömma bort allt bara han skiter i att svara.
Sen är han bara 24 han blir 25 nu i okt om de nu har nån betydelse för nån.

han kommer säkert lyckas me att få alla att glömma bort..verkar som ingen kommer göra något åt saken här heller..ja hade tagit tag i saken första veckan. Att fortfarande sitta och vänta på pengarna är ju bara dumt..Så vad hindrar er från att göra hans ekonomidel i livet till ett helvete?..

Ok bäst att göra klart detta.
Det är ingen som är rädd för att hämta tillbaka sina pengar och ingen som bara är tuff bakom skärmen.
Alla vi som han har blåst har försökt att vara så vuxna som möjligt & ber bara om hjälp på garaget för att kunna nå ut till hans vänner. Så killen kanske skäms och gör de rätta.'

Ingen kommer skriva här för att vara fräna om man beslutar sig för att göra på någe annat sätt.
Pga att garaget låser denna tråd direkt osv. Trodde ni moraltanter fattade de.
Ni som försöker försvara han genom att det är fel me si och så kan sluta direkt. Om killen stänger av tele avslutar sin mail osv. Hur gör man då för att få tag på han? Ringer gubben i lådan eller bingolotto?

Ne man ringer hans släkt och försöker tala me dom på ett vuxet sätt.
men sverige funkar ju så här att OM nån åker dit och "Hämtar pengarna" så sitter säkert de massor och grinar i en tråd hur synd de är om han sen. Dom flesta fattar nog vad jag menar. Vill inte vara otrevlig mm utan det kan vara svårt att skriva allt me ord.

MEN INGEN KOMMER SKITA IDE. Snart är alla klara me sitt och många har varait upptagna till bugrun av olika anledningar men på måndag är bugrun över så då har nog alla mera tid.

MVH. är tacksam för dom som har försökt hjälpt till och inte bara gnäller på oss att vi gör fel mm. Tycker vi hittils har skött detta på ett bra sätt. VUXET SÄTT så några vuxen poäng kan man väll få lollol

Trevlig helg på er alla. smilesmile Och igen är inte sur om detta inlägg verkar som de smilesmile

PS har varit i kontakt me kronofogden mm så allt är klart. PÅ måndag/tisdag har fallet fått en utredare i Lidköping så då kommer allt igång.
Sen sa polisen att vi själva kunde kräva in pengarna me. Men en sak i taget har inte bråttom heller.

Mkt bra skrivet!
Men är det så att ni får tag på honom och han fortfarande vägrar så borde ni skita i det vuxna och ge han lite uppfostran iaf.
En sån här kille ska verkligen inte komma undan lätt eller att folk skiter i sina pengar för då kommer han bara skratta åt er och göra om samma idiotgrej igen.

kolvas
11 juni 2010 · 4 001 Inlägg

KHRacing skrev:

gnytt skrev:
Vad är problemet med att blanda in dom? Hade jag själv blåst 10pers och gått under jord, slutat svara inte varit kontaktbar så hade det varit mitt fel att folk blandat in min familj, nu är det ju så att ingen varit otrevlig mot någon av dennas familjemedlemmar utan bara försökt få tag i ett J_v_a nummer till honom så han kan svara för sig. Hadde inte haft något emot att åka upp och knacka skiten ur honom bokstavligen men vad hade detta tjänat till? Hade ju fått betala skadestånd troligt i stället för att få tillbaka sina 2350kr. Anledningen till att man skriver om familj, killen och hans brud här är ju för att förhoppningsvis någon kanske sitter på hans nummer, känner honom eller någon i hans närhet så det finns chans att lösa det den lätta vägen och få tillbaka sina pengar. Vi glömmer inte KIM i första taget vill jag lova.


// Kibbe

fattr inte vad du menar attd et skulle varit DITT fel om dina föräldrar blitt inblandade från de krävande parternas sida.
Det är ju DU som är skyldig isf.
inte fan kan man kräva föräldrarna på nånting över huvud taget !
Iaf inte på lagligt vis. Då säljaren är myndig, spelar ingen som helst roll om han råkar vara skriven på samma adress m.m

visserligen, men om dom får reda på vad sonen håller på med så kanske dom drar in veckopengen och då skärper han kanske till sig.

Det har iaf. jag varit med om i ett fall där en försökte blåsa en kompis

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
gnytt
11 juni 2010 · 265 Inlägg

Tack vw___, var kanske en bättre förklaring, brast lite i humöret när jag skrev innan. Och återigen som du skriver, jag/vi har försökt få tag på familjen i förhoppning av att dom kanske varit intresserade av hjälpa till, trots allt deras son/bror som ställt till det och det finns fortfarande hederligt folk i sverige, kanske hade föräldrarna varit så och tagit ett snack med sonen så det hade lösts på bästa sätt.

Om vi nu ska ta det så har jag själv råkat ut för en mindre trevlig organisation i ett missförstånd där jag var 100% oskyldig. Dom ringde mig och självklart svarade jag, fasst var inte hemma, bestämde jag skulle möta upp dom sen dog min mobil. Vad hände, jo innan jag hunnit ladda mobilen hade killarna åkt hem till min kära mor som nådde mig genom min tjej, så dom hade bytt mötesplats, morsan var ledsen och förbannad och vem fick skiten för detta jo det var jag, men dom fick ju tag på mig och allt kunde lösas och sen var det glömt.

Så JAG anser inte att det skulle vara något fel att kontakta hans släckt så länge man beter sig vuxet och är vänlig för att eventuellt han skulle få sig en tankeställare eller det kanske rent av kunde lösts. Tyvärr verkar inte hans föräldrar vilja hjälpa till och då får man ju acceptera det.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
tiger68
12 juni 2010 · 96 Inlägg

ExtremeBoost skrev:

Hamilton skrev:

ExtremeBoost skrev:

Bara en fråga. Varför får man inte publicera personuppgifter? Står inget i reglerna. Även på Datainspektionens sida står det att det är ok att publicera så länge man inte kränker ägaren av uppgifterna.

Du får nog läsa lite noggrannare om du nu läst på Datainspektionens hemsida.

Nu verkar ju allt ha löst sig för trådskaparen

För att veta om personuppgifterna är kränkande gör man en samlad bedömning med bla.
I vilket sammanhang de förekommer: För att se om fler folk har blivit blåsta av samma person.
Hur känsliga uppgifterna är: Inte så att det är farligt att gå ut med ett namn när det finns 10k som heter samma
Hur uppgifterna publiceras. Står det att person X är bög tex så är det ju kränkande.
Vilken spridning de har fått eller riskerar att få samt vad behandlingen kan leda till: Person X kommer inte ha det lika lätt att sälja saker då folk vet att han är en bluffare.
Folk tänker till en extra gång om de ser att en person med namn X säljer saker. Om folk vet att de kommer bli "uthängda" så kanske folk tänker sig för en extra gång innan man blåser folk.

Integritetskränkande är det det gäller, alltså inte om man lägger upp annan kränkande info eller desinfo.
Integritetskränkande är när det lämnas ut uppgifter som med lätthet/säkerhet kan leda andra till personen i fråga, tex en bild, personnr, adress och telenr. Namn om det är et tmkt ovanligt namn alt finns få på den ort som man har nämnt i tråden.
Allt beror också på om personen ifråga känner sin integritet kränkt och gör en anmälan på det.
Skulle så vara fallet så är alltså inte vi som skriver i tråden de som får ta största och första smällen, utan det är Garage i detta fallet, därefter kommer den/de som lagt upp sådan info som enskillt eller gemensamt varit integritetskränkande att åtalas. Garage kan riskera att få stänga sidan om det blir för mkt sådan spridning av personinformation.

Men det är inte heller lagligt att PM:a dessa uppgifter, lite svårare att spåra, men rent lagligt sett är det inte tillåtet.
Å andra sidan om det nu är så att alla ni som handlat av snubben inte får era stålar tillbaka, ring till polisen och tala om att ni är många som väntar, och tar hand om det själva snart om inget görs, det brukar få fart på polisen det med.

tiger68
12 juni 2010 · 96 Inlägg

Eller så har han lurat er allihop, och nyttjat en annan persons identitet.

och hur löser ni det då?
Ipnr ja, visst jag surfar fritt på stan med Wifi, vem kan spåra mig då? NONE, NOBODY, NO WAY to do it.

Så om det är på det viset så är det ju säljaren som begått urkundsförfalskning, bedrägeri och lite annat som kan ge flera års fängelse. Har någon kontaktat killen och pratat med honom irl?

gnytt
12 juni 2010 · 265 Inlägg

Vi har fått kontakt med honom tidigare där han beklagar sig och ville ställa allt till rätta, han skulle då vänta 2 dagar tills hans lön kom och som han sa "Jag lovar att jag vill fixa upp allt, detta har bara blivit skit" Man hoppades lite där men hokus pokus var han borta sedan den dagen har det inte gått att nå honom på något vis.

Sen har ju konto nummret spårats till denna killen och hade det inte varit rätt kanske man undrar var dom nästan 15000:- kommer ifrån.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
vw____
13 juni 2010 · 38 Inlägg

Detta skriver han till mig i min gästbok alla är välkomna att titta där me

Räkna med en polis anmälan!!! "Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning. Den som lämnat uppgiften ska inte dömas till ansvar om han var skyldig att uttala sig eller det annars med hänsyn till omständigheterna var försvarligt att lämna uppgifter i saken

Vet inte riktigt om han tror att han kan skrämma oss att ta bort tråden. VI har inte gjort någe det är han som tagit våra pengar och inte betalat tillbaka eller skickat varorna.

Eller har jag fel nu?? Fattar mig inte på tönten varför han inte betalar tillbaka pengarna istället.

-Michael :-)
13 juni 2010 · 367 Inlägg

Han drog förtal-grejen för mig med och jag kontrade med ett par rader om bedrägeri och fick detta till svar;

"JA men om det inte är bedrägeri utan bara att en affär som gått fel så är det Inte så!!!! Då är det som jag skrev! Eftersom alla läger ut mig som bedragare och min familjs uppgifter! Lite fel kanske!"


Frågade honom varför han inte kontaktade er som satt in pengar på hans konto, får se vad det blir för svar.
Härlig kille.

Hamilton
13 juni 2010 · 8 864 Inlägg

vw____ skrev:
Detta skriver han till mig i min gästbok alla är välkomna att titta där me

Räkna med en polis anmälan!!! "Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning. Den som lämnat uppgiften ska inte dömas till ansvar om han var skyldig att uttala sig eller det annars med hänsyn till omständigheterna var försvarligt att lämna uppgifter i saken

Vet inte riktigt om han tror att han kan skrämma oss att ta bort tråden. VI har inte gjort någe det är han som tagit våra pengar och inte betalat tillbaka eller skickat varorna.

Eller har jag fel nu?? Fattar mig inte på tönten varför han inte betalar tillbaka pengarna istället.

Det inlägget i gästboken är bara att ignorerar eftersom det inte förekommer personuppgifter vare sig i forumet eller i gästboken.
Ett  påhittat användarnamn är ingen personuppgift och går således inte att hänvisa till PUL eller liknande.


1 inlägg i tråden raderad med hänvisning till reglerna gällande annonsering.

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang