Hjälp om coilovers BEDRÄGERI av 25 årig Vännersborg/Lidköpingsbo.

vw____
15 maj 2010 · 38 Inlägg

Vi är ett stort antal här på garaget.org som köpt Coils av en kille i Lidköping. Men har skickar inga varor.
Han har en sida på garaget.org också som han nu tagit bort allt ifrån.

Länk till annons
http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=18439
http://www.vr6.nu/forum/viewtopic.php?t … p;start=15
http://www.hamsterpaj.net/diskussionsfo … _jord/lura d_2/sida_1.php

Söker nu om någon känner denna kille och kan be han att betala tillbaka.
han är polis anmäld av många för bedrägeri men i detta land så gör inte ordningsmakten någe direkt.
Vi har namn & adress & person nr på killen men får inte enligt lag lägga ut de på offetligt forum.
Vi har spårat clear nr & de går till Lidköping han har använt samma mail på facebook osv vilket inte är så smart eller också är han väldigt lugnt me hur rättsystemet funkar.

Så Brottslingar är skyddade & offren blir drabbade.
Jag vet att man inte ska betala förskott men så gör man ibalnd så alla moraltanter snälla förstör inte tråden.
Utan snälla hjälp till och få tag på killen så de kanske inte drabbar dig eller nån annan i fortsättningen.

SÅ DE MÅSTE FINNAS NÅN SOM ÄR POLARE ME DENNA KILLE. OCH KAN SNACKA ME HAN.


MVH

Senast redigerat av vw____ (3 juni 2010)

TdiR
15 maj 2010 · 269 Inlägg

Undrar också vem det är bor också i Lidköpingoåker själv vw o audi samt jobbar med dom märken så borde veta vem det är

Skicka PM

VW Passat R Tdi 4motion
-Michael :-)
15 maj 2010 · 367 Inlägg

På vwgolf.se bor han i Alingsås och på vr6.nu bor han i Lidköping på xxx tillsammans med någon blondin.

På vwgolf kör han lastbil till Tyskland och på vr6 så är han busschaffis i Norge.


Vid polisanmälan borde ju polisen få ut namn, adress och hela kalaset på kontohavaren, eller? smile

Senast redigerat av -Michael (15 maj 2010)

lelleal
15 maj 2010 · 1 150 Inlägg

-Michael skrev:
På vwgolf.se bor han i Alingsås och på vr6.nu bor han i Lidköping på xxx tillsammans med någon blondin.

På vwgolf kör han lastbil till Tyskland och på vr6 så är han busschaffis i Norge.


Vid polisanmälan borde ju polisen få ut namn, adress och hela kalaset på kontohavaren, eller? smile

de har vi kan skriva ut de här i tråden med smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Robban_1985
15 maj 2010 · 103 Inlägg

lelleal skrev:

-Michael skrev:
På vwgolf.se bor han i Alingsås och på vr6.nu bor han i Lidköping på xxx tillsammans med någon blondin.

På vwgolf kör han lastbil till Tyskland och på vr6 så är han busschaffis i Norge.


Vid polisanmälan borde ju polisen få ut namn, adress och hela kalaset på kontohavaren, eller? smile

de har vi kan skriva ut de här i tråden med smile

Kan inte någon i lidköping svänga förbi honom o knacka på! Vilket as!

gå in på ratsit.se o sök och ni som inte har adressen skall finna!. han bor med en tjej som e född 87 också tydligen.


Http://www.garaget.org/minihea/guestbook

Senast redigerat av Robban_1985 (15 maj 2010)

Saab 9000 2,3T A50 "Racestuff" (1997)
Andreas-Larsson Glöm ej att rösta på mina åk
15 maj 2010 · 34 Inlägg

hoppas bara på att mina pengar eller coils kommer hem......hörta av er om ni får veta något tack.

A.larsson
BMW 540 i Touring V8 "schmiedmann" (1998)
decib3L Körv
15 maj 2010 · 3 535 Inlägg

Andreas-Larsson skrev:
hoppas bara på att mina pengar eller coils kommer hem......hörta av er om ni får veta något tack.

Räkna inte med varken coils eller pengar säger jag bara.

Truckdriving Man
Dennta
15 maj 2010 · 45 Inlägg

ratsite är dock ganska onödigt nu när vi har all info om han smile men bra ide endå smile

som sagt det bästa skulle va om nån kan ta ett snack med han som bor i närheten av han,

Dennta
gnytt
15 maj 2010 · 265 Inlägg

Som sagt, bra att det blev en tråd här också. Hoppas på att någon har kurage att hjälpa till med honom så folk slipper komma från dryga 40mils radien. Blir så satans förbannad på sådant här, har handlat på nätet i snart 10år och alltid betalat i förskott när jag köpt något på både blocket, vr6, vwgolf och gtiklubben samt fått pengar insatta innan jag skickat, har alltid stått med paketet redo för avskick så fort jag fått en glimt av pengarna på mitt konto, skulle något gått fel så det tagit längre tid, vilket det inte gjort hittills så ringer man upp. Sen kommer sådana här förba__ade idioter som tror att dom inte ska behöva kämpa för sina pengar som dom flesta får göra och både sprider osäkerhet på forum (med handel), förstör för dom som kanske kämpat för dessa 2300:- som tex min bror som går gymnasiet och har bilen som skolprojekt och tillråga på allt ska komma undan med det??


Som sagt all info om honom finns tillgänglig förutom ett telefon nummer vad jag vet i dagsläget, och hoppas kanske bilsverige kan hjälpas åt lite med denna bedragare.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Toxicarea freak
16 maj 2010 · 23 Inlägg

Ingen mer som bor i Lidköping?

vw____
16 maj 2010 · 38 Inlägg

Han har varit inloggad på sin garaget sida idag & raderat allt i sin gästbok. Så han är iallafall medveten om allt.

Senast redigerat av vw____ (16 maj 2010)

fredde85
16 maj 2010 · 1 798 Inlägg

Ja de är synd att såna folk finns men varför går man inte in på ebay o köper de själv istället blir dessutom billigare de gjorde jag inga problem då

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Dubs I got Dubs!
16 maj 2010 · 2 423 Inlägg

Åk dit på en fika wink

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
dadooo
16 maj 2010 · 841 Inlägg

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=176117

han verkar köra saab... kolla vilka trådar han startat så kan ni fundera ut resten själva

Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Volkswagen Golf R32 "vr6an" (2006)
Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
Winner
16 maj 2010 · 105 Inlägg

det var sjukt nära att ja köpte av han men kändes ej helt rätt.. fan tur att ja ej köpte. han var för desperat för att det skulle vara  på riktigt. men är det ingen som känner nån som kan hacka datorer lite mer än vad man får? då är det nog inte så svårt att få tag på han.. för polisen är ju inte lika effektiva.. tyvärr sad

www.GrenhageFoto.se
Over and out
Erik
Volkswagen Golf GL 2.0 16V "Build in Mint Condition" (1982)
lodiseN
16 maj 2010 · 806 Inlägg

Jävla h*runge,  han ska bara vänta hans dagar är räknade mohohoho

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Winner
16 maj 2010 · 105 Inlägg

hittade hans konto nr! hoppas fan ingen har satt in pengar på de.. om de hjälper nån kan ja lägga upp de här?

www.GrenhageFoto.se
Over and out
Erik
Volkswagen Golf GL 2.0 16V "Build in Mint Condition" (1982)
Slickk_dude
16 maj 2010 · 138 Inlägg

Förr lr senare kommer någon att få tag på honom.

Winner
16 maj 2010 · 105 Inlägg

om man snackar med banken då? då måste man ju få reda på vem som har startat eller står för kontot? 

Swedbank konto 8314-7,3 260 123-9

nån som har släkt eller föräldrar som jobbar på bank?

www.GrenhageFoto.se
Over and out
Erik
Volkswagen Golf GL 2.0 16V "Build in Mint Condition" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang