Hjälp om coilovers BEDRÄGERI av 25 årig Vännersborg/Lidköpingsbo.

vw____
13 juni 2010 · 38 Inlägg

Hamilton skrev:

vw____ skrev:
Detta skriver han till mig i min gästbok alla är välkomna att titta där me

Räkna med en polis anmälan!!! "Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning. Den som lämnat uppgiften ska inte dömas till ansvar om han var skyldig att uttala sig eller det annars med hänsyn till omständigheterna var försvarligt att lämna uppgifter i saken

Vet inte riktigt om han tror att han kan skrämma oss att ta bort tråden. VI har inte gjort någe det är han som tagit våra pengar och inte betalat tillbaka eller skickat varorna.

Eller har jag fel nu?? Fattar mig inte på tönten varför han inte betalar tillbaka pengarna istället.

Det inlägget i gästboken är bara att ignorerar eftersom det inte förekommer personuppgifter vare sig i forumet eller i gästboken.
Ett  påhittat användarnamn är ingen personuppgift och går således inte att hänvisa till PUL eller liknande.


1 inlägg i tråden raderad med hänvisning till reglerna gällande annonsering.

ETT STORT TACK FÖR ETT BRA SVAR Bugar & bockar

KHRacing
13 juni 2010 ·

2ooSX skrev:
Hur mycke pengar rör det sig om? hur mycke har han fått ihop sammanlagt ca?

Det är väl totalt irrellevant va ?
enda intressanta är ju att han ej levererat produkterna.

KHRacing
13 juni 2010 ·

2ooSX skrev:

KHRacing skrev:

2ooSX skrev:
Hur mycke pengar rör det sig om? hur mycke har han fått ihop sammanlagt ca?

Det är väl totalt irrellevant va ?
enda intressanta är ju att han ej levererat produkterna.

Man får väl undra ändå?

klart du får, men jag reagerade på att du bara frgade om detta då det lät som det var det enda du tänkte på dels det redan står i tråden :-9
sorry

vw____
13 juni 2010 · 38 Inlägg

Nu ska vederbörnade betala tillbaka pengarna snarast enligt han.
Han känner sig kränkt av allt detta och ska polisanmäla alla smile
Men han får ta pengar skita att skicka varor gå underjorden i 8veckor.

DET ÄR OK smile Vilket härligt land vi lever i
Sen har nån ringt hans bekant och frågat efter hans tele nr och de var fel gjort och de ska polianmälas.
Man ska väll ringa bingolotto eller kanske room service eftersom han tar bort all info om sig själv överallt så ingen kan få tag på han. Sen undrar han varför folk är sura 8 veckor senare.

Men trist om han själv blivit blåst som han säger. Förstår han lite me.
Trist me missförstånd men man kan kanske ta kontakt me alla och inte skita i de i 8 veckor.

Men får se om de kommer några pengar under veckan.
Tack igen för allt intresse i tråden. Och tack till garaget för att ni har haft koll i tråden så inte den blivit låst för de gynnar bara fel personer.

MVH smile Och så radera han allt i sin gästbok igen.
INTE BÄTTRE ATT SVARA PÅ ETT TREVLIGT & VUXET SÄTT. Ne radera allt de verkar bäst & ärligast

Senast redigerat av vw____ (13 juni 2010)

azid Det som inte dödar gör ont
13 juni 2010 · 2 668 Inlägg

Haha vilken kille,alla andra gör fel och han har bara tabbat sig lite...

Hot om anmälan är bara att skratta åt.

En simpel tjuv uuursch

2slow
vw____
17 juni 2010 · 38 Inlägg

inga pengar än i allfall. Får se om de kommer under dagen eller imorgon smile

Senast redigerat av vw____ (17 juni 2010)

Aga_Diff Bärs!
17 juni 2010 · 3 456 Inlägg

Håller tummen för att det dyker inte lite kosig snart då. Vill inte vara negativ, Men jag tror faktiskt inte det blir nå pengar... Men som sagt, Tummen hålls! smile

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Tiger1978 Fattig student
17 juni 2010 · 1 282 Inlägg

På vilket sätt har han blivit blåst? Hade han inte grejorna hemma? Det skrev han i annonsen ju... Hoppas att det reder sig för alla..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
gnytt
18 juni 2010 · 265 Inlägg

Ja, nu är det fredag, väntar med späning om det dyker upp några pengar under dagen....

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
vw____
18 juni 2010 · 38 Inlägg

Aga_Diff skrev:
Håller tummen för att det dyker inte lite kosig snart då. Vill inte vara negativ, Men jag tror faktiskt inte det blir nå pengar... Men som sagt, Tummen hålls! smile

De tror inte jag heller smile

vw____
18 juni 2010 · 38 Inlägg

Nu är de fredag. Men inge pengar inte ett pip samt inge svar på pm som han fick för flera dagar sen smile

Senast redigerat av vw____ (18 juni 2010)

Mortalis VW-nörd?
18 juni 2010 · 4 332 Inlägg

köper sig bara en dag eller två hela tiden...förresten, kul att han påstår att han blivit blåst på leveransen då tongue Sälj inte nåt du inte har så att säga...och använd för fan inte upp pengarna för varor du inte ens levererat

vw____
18 juni 2010 · 38 Inlägg

Mortalis skrev:
köper sig bara en dag eller två hela tiden...förresten, kul att han påstår att han blivit blåst på leveransen då tongue Sälj inte nåt du inte har så att säga...och använd för fan inte upp pengarna för varor du inte ens levererat

Exakt men så verkar inte han tänka.
Inga pengar iallfall så de var väll bara en ide från han så alla ska tröttna smile

Dark-Red
19 juni 2010 · 206 Inlägg

Mortalis skrev:
köper sig bara en dag eller två hela tiden...förresten, kul att han påstår att han blivit blåst på leveransen då tongue Sälj inte nåt du inte har så att säga...och använd för fan inte upp pengarna för varor du inte ens levererat

Precis är bra dumt att använda pengar för något han inte levererat, smart att vänta med det men han är kanske inte smart wink   Har precis läst igenom hela! tråden tog ett tag, hoppas väldigt mycket på att ni får pengar tillbaka och får han fälld för detta, så inga andra råkar ut för honom. Hemskt att gå igenom såna här saker

Rub Dub a Dubstep
Volvo 850 GLT "Dark-Red Lady" (1997)
Mitsubishi EVO 8 Ralliart US Spec "Bloody Lotus" (2004)
Volvo V70N 2,5T Momentum "She Devil" (2005)
gnytt
21 juni 2010 · 265 Inlägg

Suucckkk!

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
JUSTer
21 juni 2010 · 451 Inlägg

Undrar varför du inte bara beställde coils själv direkt via ebay tyskland?

Den tid och energi du lagt på detta kunde du lagt på att översätta lite tyska och lära dig ebay om du nu inte kan detta.! för det är precis där han beställer ifrån och sedan vidarbefodrar till eran address och sammtidigt gör han en vinst på de..

Lycka till!

gnytt
21 juni 2010 · 265 Inlägg

Jo hade jag kunnat gjort men som tidigare nämnt i tråden är det min bror som beställt av honom. Som sagt går han gymnasiet och har inte så mycket cash. Han hade även en deadline på sitt projekt och eftersom han skulle ha kitten för direkt leverans så passa det bra. Energi kan jag fortsätta lägga i tid och otid, X ska veta att han gjort fel och till den dagen han betalar tillbaka, kommer det inte släppas. Visst köper han sig kanske tid men det gör även alla vi runtom i sverige som blivit drabbade också, så vem vet. Men om han nu kunde hållt sina ord så hade det varit avklarat redan, finns där någon sanning i det X skriver med det ena och andra så är det bara att pma ett tele nr så hade det säkert varit 10ggr lättare att lösa.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
vw____
22 juni 2010 · 38 Inlägg

ja vad ska man säga smile

Tompika
23 juni 2010 · 69 Inlägg

Fy fan asså, läste hela tråden. Den killen som blåste er kan ju inte sova gott om nätterna

Volvo V40 2.0T Classic "TB-Edition" (2004)
Accelsson
24 juni 2010 · 240 Inlägg

En sak som slog mig bara efter att skumma igenom tråden, är uppgifterna ni luskat fram lämnade till polisen som sitter med ärendet på sitt bord?

Jag har lyckats få polisen att åtminstonde börja utreda ett fall istället för att lägga ned det i brist på bevis då jag kort och gott bara sammanställde lite information från nätet och från det uppenbara i hur fallet gått till.

Hoppas det löser sig på något sätt iaf. smile

(brorsan blev blåst på nån pryl för några år sedan där polisen hade samma inställning, 2-3 år senare fick han brev från polisen att han blev återbetald då killen åkt dit och erkänt hälften och betalt tillbaka, som tur va så var brorsan i rätt halva, hehe.)

Street Knight
BMW 320d (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang