3710
Sök

EVILAUDIO: 2016.. hm?

"en bil utan stereo är som en cykel utan trampor"

1 583 810 Visningar
Uppdaterades senast 9 augusti 2024
Gladen Audio
2 388 Inlägg
6 juli 2011
Putteliten skrev:
evilaudio skrev:
Putteliten skrev:
Yeah! Total makeover eller blir det bara en mindre?

den som lever får se.wink . vet iaf att den SKA reg.besiktas å bli körbar.. vägrar ha en bil som måste flyttas runt med släp tongue

Hehe, ingen töntig trailerqueen längre. Det är rätt!
Var på Action Meet för några år sen med min Vento, var en av domarna som sa det: Att äga en trailerqueen är som att vara ihop med byns snyggaste tjej fast man inte får röra henne. Hur kul är det egentligen grabbar??

Hur många rider sin häst till hopptävlingen?

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

16 197 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
Frippe_L skrev:
Putteliten skrev:
evilaudio skrev:

den som lever får se.wink . vet iaf att den SKA reg.besiktas å bli körbar.. vägrar ha en bil som måste flyttas runt med släp tongue

Var på Action Meet för några år sen med min Vento, var en av domarna som sa det: Att äga en trailerqueen är som att vara ihop med byns snyggaste tjej fast man inte får röra henne. Hur kul är det egentligen grabbar??

fast de blir ju ingen ren tävlingsbil..tongue   

kravet e ju att blev ska gå att köras å besiktas sen kommer de andra i andra hand.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Gladen Audio
2 388 Inlägg
6 juli 2011
evilaudio skrev:
Frippe_L skrev:
Putteliten skrev:

kravet e ju att blev ska gå att köras å besiktas sen kommer de andra i andra hand.

Nej jag förstår, jag vill inte bygga så man behöver köra på släp heller. Men tanken har funnits på en ren tävlingsbil med modell mindre som då körs på släp mest pga ja inte vill sitta i en skolåda land o rike runt.

Team-leader för Team1

16 197 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
Frippe_L skrev:
evilaudio skrev:
Frippe_L skrev:

Nej jag förstår, jag vill inte bygga så man behöver köra på släp heller. Men tanken har funnits på en ren tävlingsbil med modell mindre som då körs på släp mest pga ja inte vill sitta i en skolåda land o rike runt.

ja har åkt runt me släp i 2 år me den mattsvarta bakom mig å de e inte kul.. alltid en massa roddande innan man ska till event eftersom ja inte hade nåt eget släp elle dragbil.

som de e nu så e de perfekt, bara vrida om nyckeln å köra helt lagligt (iaf nästan..) hehe

Gladen Audio
2 388 Inlägg
6 juli 2011
evilaudio skrev:
Frippe_L skrev:
evilaudio skrev:

ja har åkt runt me släp i 2 år me den mattsvarta bakom mig å de e inte kul.. alltid en massa roddande innan man ska till event eftersom ja inte hade nåt eget släp elle dragbil.

som de e nu så e de perfekt, bara vrida om nyckeln å köra helt lagligt (iaf nästan..) hehe

Ja blir det som ja tänkte ordnar ja släp, släpkort o bil med så det är ju därför man drar sig lite för det och kör vidare så sina fjutteanläggningar.

Team-leader för Team1

9 150 Inlägg
9 juli 2011
Du har inte funderat på Golf front till någon av Jettorna? Hittade ett par strålkastare i så fall som skulle sitta som en pungspark!

http://www.stylingbutiken.se/Shop/Image/Article/191941753IC.jpg

16 197 Inlägg
9 juli 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
Du har inte funderat på Golf front till någon av Jettorna? Hittade ett par strålkastare i så fall som skulle sitta som en pungspark!

http://www.stylingbutiken.se/Shop/Image … 1753IC.jpg

ska ja va helt ärlig så tycker ja inte att de e snyggt me golffront på en jetta..  men vem vet man kanske skaffar sig en golf wink

fast de e klart att man måste inte alltid bygga snyggt-- hehe
Senast redigerat av evilaudio (9 juli 2011)

9 150 Inlägg
9 juli 2011
evilaudio skrev:
Putteliten skrev:

ska ja va helt ärlig så tycker ja inte att de e snyggt me golffront på en jetta..  men vem vet man kanske skaffar sig en golf wink

Det är faktiskt sant, Jettan ser konstig ut på något sätt. Men Golf front på en Vento är riktigt snyggt.

76 Inlägg
9 juli 2011
Helt galna bilar! yikes

Hur fäster du panelerna i skuffluckan?

16 197 Inlägg
9 juli 2011
Trådstartare
Zimon_Wisjo skrev:
Helt galna bilar! yikes

Skruvar fast dom.   Eller så e de s.k "kläm-pass" :-)

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
9 juli 2011
evilaudio skrev:
Putteliten skrev:

Klart du ska skaffa dig en golf, mk1 givetvis! Fast ta ingen före 1980, då blir vw-folket så upprörda smile

16 197 Inlägg
9 juli 2011
Trådstartare
Peter_Eriksson skrev:
evilaudio skrev:
Putteliten skrev:

Klart du ska skaffa dig en golf, mk1 givetvis! Fast ta ingen före 1980, då blir vw-folket så upprörda smile

blir de en golf så blir de en mk 2.  Vw-folket tycker iaf bara att ja våldtar mina bilar. De finne ju bara 2 stilar för dom. Tyskstuk eller fabriksstyling.  å tyskstuk kör ju typ alla idag så.

Har ju en helt del mk2 prylar liggandes oxå ;-)

76 Inlägg
9 juli 2011
evilaudio skrev:
Zimon_Wisjo skrev:
Helt galna bilar! yikes

okejokej! Vart sugen på att testa slänga ihop nå rappel!

16 197 Inlägg
9 juli 2011
Trådstartare
Zimon_Wisjo skrev:
evilaudio skrev:
Zimon_Wisjo skrev:
Helt galna bilar! yikes

okejokej! Vart sugen på att testa slänga ihop nå rappel!

Fast de ja byggt e både långt ifrån rappel å ihop slängt.  Ska man plasta saker så att de blir "kläm-pass" så krävs de en del jobb.

16 197 Inlägg
9 juli 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
Menar du att du "bara" trycker dit hela klumpen på insidan av koffertluckan?

nej nej.  den skruvas fast med 6st skruv.   

men i skuffen i den svarta SPL-jettan så e de bara en del som e fastskruvad... resten kläms fast.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
9 juli 2011
evilaudio skrev:
blir de en golf så blir de en mk 2.  Vw-folket tycker iaf bara att ja våldtar mina bilar. De finne ju bara 2 stilar för dom. Tyskstuk eller fabriksstyling.  å tyskstuk kör ju typ alla idag så.

Haha, jo det är nog så.. finns nog de som tycker jag har "förstört" en golf mk1 gti, men inte är det väl ändå varken tyskstuk eller fabriksstyling på min? wink

Edit: mk2:an lär ju också vara ett bättre val för ljudbygge.. mk1:an är ju inte direkt överbelamrad med stabil plåt, haha
Senast redigerat av Peter_Eriksson (9 juli 2011)

16 197 Inlägg
9 juli 2011
Trådstartare
Peter_Eriksson skrev:
evilaudio skrev:

Haha, jo det är nog så.. finns nog de som tycker jag har "förstört" en golf mk1 gti, men inte är det väl ändå varken tyskstuk eller fabriksstyling på min? wink

Edit: mk2:an lär ju också vara ett bättre val för ljudbygge.. mk1:an är ju inte direkt överbelamrad med stabil plåt, haha

hehe smile  de e tur att alla inte bygger tyskstuk big_smile

fast att en bil skulle va mjuk i plåten kvittar, de går att dämpa å förstärka big_smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
9 juli 2011
evilaudio skrev:
hehe smile  de e tur att alla inte bygger tyskstuk big_smile

fast att en bil skulle va mjuk i plåten kvittar, de går att dämpa å förstärka big_smile

Hehe, precis.. jag kom ändå in ganska sent i golf-svängen så det kändes redan inkört med tyskstuk, så jag började ganska snart ta en annan vändning, vilket jag inte ångrar för en sekund.

Mkt matta blir det, fast jag är ändå förvånad över hur lite oväsen det var i golfen med 12" bas i skuffen utan någon extra dämpning alls. Utanför skorrade det en del, sen spelar det rakt igenom dörrplåten, precis som om dörren vore öppen, hehe

Nu är det ju inte spikat som jag förstått det, men har du några planer på setup i golf i så fall?

76 Inlägg
9 juli 2011
evilaudio skrev:
Fast de ja byggt e både långt ifrån rappel å ihop slängt.  Ska man plasta saker så att de blir "kläm-pass" så krävs de en del jobb.

Haha nejnej det är ju J*vligt klart.
men de blir ju första gången jag försöker så de kommer ju inte bli något att klämma dit med 6 skruv inte wink

Sök