Brukar man inte säjja att man ska växla på/lite innan varvstopp för att Rpm ska landa precis på nästa växels effekttopp? Jag kör med den taktiken ibland (dock inte jämt) med min SaaB 900, och då växlar jag på 6500-6700 ungef och då hamnar rpm på 4000 nått sånnt på nästa växel (900 2,0I). Men som många sagt prova dig fram!! (sen så blir det ju ibland att man ligger på varvstopp ett tag på 1an men de är en annan historia //Felix
har fått höra att man lär bränna motorn helt å hållet om man kör så =P
mjo risken finns!! men varvstopp på min bil är 6900 varav så lite marginal finns :p sen det händer ärligtalat inte speciellt ofta att jag kör så.. (lite ironi inblandat serru
mjo risken finns!! men varvstopp på min bil är 6900 varav så lite marginal finns :p sen det händer ärligtalat inte speciellt ofta att jag kör så.. (lite ironi inblandat serru