5976
Sök

Mitsubishi Galant kombi - 97 (Bluddrar när man ska köra iväg)

407 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
Tjenare!

Jag har köpt en Mitsubishi Galant kombi, tråkigt nog var det mera bekymmer med den än vad jag trodde. (se nedan)

Syntom:
När jag körde hem bilen så gick den åtminstånde framåt, men den gick lite ryckigt. Sen började motorlampan att lysa, o för att få den att slockna kopplade jag ur minuspolen, sen så när jag skulle iväg så gick den skitdåligt. Ägaren sa att det bara var att byta katalysator så skulle bilen gå som ett skott igen. så jag har nu bytt katalysator och bränslefilter och även kollat ifall den sotat igen vid grenröret men det hade den inte gjort. Så jag har absolut ingen aning om vad jag ska göra, mina idéer håller på att ta slut.

Tacksam för svar. Tack i förhand smile

// Joakim

300 Inlägg
2 juni 2010
Kolla felkoder till att börja med.

407 Inlägg
Driver
2 111 Inlägg
2 juni 2010
Imson skrev:
Tjenare!

Jag har köpt en Mitsubishi Galant kombi, tråkigt nog var det mera bekymmer med den än vad jag trodde. (se nedan)

Syntom:
När jag körde hem bilen så gick den åtminstånde framåt, men den gick lite ryckigt. Sen började motorlampan att lysa, o för att få den att slockna kopplade jag ur minuspolen, sen så när jag skulle iväg så gick den skitdåligt. Ägaren sa att det bara var att byta katalysator så skulle bilen gå som ett skott igen. så jag har nu bytt katalysator och bränslefilter och även kollat ifall den sotat igen vid grenröret men det hade den inte gjort. Så jag har absolut ingen aning om vad jag ska göra, mina idéer håller på att ta slut.

Tacksam för svar. Tack i förhand smile

// Joakim

Vilken motor & årsmodell det gäller kan också vara bra att ha med.
Senast redigerat av Janken (2 juni 2010)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

407 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
Det är en 2.0 GLS, 97a smile
Har du något tips på vad det kan vara för någonting?

// Joakim

Sök