6021
Sök

Har problem med min mondeo!!

5 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
hejsan är helt ny på sidan och hoppas kunna få hjälp och svar på en del frågor..
har en mondeo clx -95 som på senare tid börjat dra åt höger vid broms , ratten rycker till i samma tillfälle åt vänster, har ett kasst hjullager höger fram som skall bytas snart. vet att länkarm vänster fram inte är helt hundra.. billen har också börjat klicka till vid lätt tryck på bromsen vänster fram.  kan det va så att det är drivaxeln som klickar till vid lätt broms ???        är tacksam för svar!!

Montör
665 Inlägg
9 juni 2010
Svårt att säga, kan ju vara lite vad som helst som klickar till vid broms om din framvagn är allmänt i dåligt skick, vilket den på din beskrivning verkar vara. Det kan inte ha att göra med länkarmen då?

Och förresten, en bättre rubrik så man vet vad det handlar om redan innan man går in på inlägget är nog en bra plan. smile "Framvagnsproblem Mondeo -95" kanske.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

R1 driver!
5 128 Inlägg
9 juni 2010
Du kan kolla däcktryck, kolla krängningshämmare, bromsskivor och klossar, och byt länkarmen! Är den kass så ska man inte köra med den. Det är mina tips på saker som kan påverka det! smile

5 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
lyfte bilen häromdagen och märkte då att krängningshämmaren glappa ganska rejält kunde dra den fram och tillbaka genom fästena (bussningarna) . är de det troliga felet?  byter jag bara ut bussningarna eller måste hela hämmaren bytas?   tack för svaren

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
10 juni 2010
byt bussningen bara, sen det där andra med hjullagret och länkarmen och sen lämnar du in bilen på en hjulinställning. Så känns det so men helt ny bil sen smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Sök