Saab 9000 CSE 2,3T Projektet

henne_svenne
20 januari 2011 · 668 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Ställer mig till skaran som inte heller tycker du ska lacka kjolarna, kika i så fall på aeropaktet. Blir mycket snyggare med det på och kostar idag kaffepengar nästan (förutom hos dom som tar drömpriser för sina kit).

Men kämpa på och hoppas de löser sig med tändslås och trasiga bultar!

Har själv tänkt att köpa mig en 9000 till våren, och om det inte finns någon aero för rätt pris så har man ju tänkt att sätta dit aero paketet på den.  Då till frågan, vad är ett vettigt pris för paketet. 

Sen har du kanske inte bild där man kan jämföra aero paketet med vanliga?


On topic riktigt go 9000 hoppas det finns nån för rätt pris när det är min tur att köpa!

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
Rallyhalle
20 januari 2011 · 4 299 Inlägg

henne_svenne skrev:

Rallyhalle skrev:
Ställer mig till skaran som inte heller tycker du ska lacka kjolarna, kika i så fall på aeropaktet. Blir mycket snyggare med det på och kostar idag kaffepengar nästan (förutom hos dom som tar drömpriser för sina kit).

Men kämpa på och hoppas de löser sig med tändslås och trasiga bultar!

Har själv tänkt att köpa mig en 9000 till våren, och om det inte finns någon aero för rätt pris så har man ju tänkt att sätta dit aero paketet på den.  Då till frågan, vad är ett vettigt pris för paketet. 

Sen har du kanske inte bild där man kan jämföra aero paketet med vanliga?


On topic riktigt go 9000 hoppas det finns nån för rätt pris när det är min tur att köpa!

Titta noga på utformningen av spoilern fram, titta mest på vänstra sidan så ser du lite mer profil på grejerna så kommer du nog se en viss skillnad smile

https://www1.garaget.org/archive/98/97663/205078/205078-1939969.jpg

http://www.blocket.se/blekinge/Mycket_f … 11&w=3

Mer än 2500kr tycker jag inte man ska ge för ett komplett kitt, känner en som säljer sitt för 1500kr men då skickas det inte utan hämtas på plats (är dock osäker på om han har de kvar än).

Många vill ju ha närmare 4000kr för sina vilket är drömpriser i min mening då grejerna ändå har ett par år på nacken. Och ni kan ju tänka er hur frontspoilerns fästen ser ut efter ett par snövallar etc wink

Lycka till med köpet och hoppas du får tag på en aero, aldrig fel med lite mer utrustning och trevligare motor smile

henne_svenne
20 januari 2011 · 668 Inlägg

Mer än 2500kr tycker jag inte man ska ge för ett komplett kitt, känner en som säljer sitt för 1500kr men då skickas det inte utan hämtas på plats (är dock osäker på om han har de kvar än).

Många vill ju ha närmare 4000kr för sina vilket är drömpriser i min mening då grejerna ändå har ett par år på nacken. Och ni kan ju tänka er hur frontspoilerns fästen ser ut efter ett par snövallar etc wink

Lycka till med köpet och hoppas du får tag på en aero, aldrig fel med lite mer utrustning och trevligare motor smile

Tack så mycket såg lite mer skillnad nu faktids smile

Jag hoppas som fan att det finns en i stil med en som ligger på blocket nu för 17000:- (Är lite kosmetiska fel med den men bara växel låda och motor spinner bra så är det lugnt) sen när jag ska köpa, eller när jag fått ihop pengarna

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
bumpe Lastbilsmekaniker
20 januari 2011 · 3 878 Inlägg

Ser ju ut att kunna bli riktigt vettigt detta smile Såg ju ut att vara bra utgångsskick smile

Jollez
21 januari 2011 · 202 Inlägg

Tackar smile Ja alltså planen nu är nog att foliera bilen mattsvart i sommar, och då behåller jag kjolarna som de är, om de inte blir av då blir det aero paketet smile

Ja, ska hämta bilen idag och sen byta framljus och ha mig ikväll.

/ Johan


Rallyhalle skrev:
Fräsch 9000 du har smile

Ställer mig till skaran som inte heller tycker du ska lacka kjolarna, kika i så fall på aeropaktet. Blir mycket snyggare med det på och kostar idag kaffepengar nästan (förutom hos dom som tar drömpriser för sina kit).

Men kämpa på och hoppas de löser sig med tändslås och trasiga bultar!

Jollez
21 januari 2011 · 202 Inlägg

Jamen tackar, målet är att ha en riktigt fin 9000 smile


bumpe skrev:
Ser ju ut att kunna bli riktigt vettigt detta smile Såg ju ut att vara bra utgångsskick smile

Jollez
21 januari 2011 · 202 Inlägg

När du är och kollar, var noga att kolla rost under dörrar och baklucka och skärmar. Känt rost ställe för 9000.
Annars är det bara att köpa, riktigt fina bilar för pengarna

henne_svenne skrev:

Mer än 2500kr tycker jag inte man ska ge för ett komplett kitt, känner en som säljer sitt för 1500kr men då skickas det inte utan hämtas på plats (är dock osäker på om han har de kvar än).

Många vill ju ha närmare 4000kr för sina vilket är drömpriser i min mening då grejerna ändå har ett par år på nacken. Och ni kan ju tänka er hur frontspoilerns fästen ser ut efter ett par snövallar etc wink

Lycka till med köpet och hoppas du får tag på en aero, aldrig fel med lite mer utrustning och trevligare motor smile

Tack så mycket såg lite mer skillnad nu faktids smile

Jag hoppas som fan att det finns en i stil med en som ligger på blocket nu för 17000:- (Är lite kosmetiska fel med den men bara växel låda och motor spinner bra så är det lugnt) sen när jag ska köpa, eller när jag fått ihop pengarna

henne_svenne
21 januari 2011 · 668 Inlägg

Jollez skrev:
När du är och kollar, var noga att kolla rost under dörrar och baklucka och skärmar. Känt rost ställe för 9000.
Annars är det bara att köpa, riktigt fina bilar för pengarna

Ok tack för tipset smile   Jag har mistänkte att bakluckan börjar rosta lätt då det är jävligt många som skriver det på blocket typ att dom skickar med en extra bagage lucka för den andra är rostig.

Ja det blir ganska säkert ett 9000 sen om det blir en 2,3t eller en aero det får pengarna avgöra. Hade varit jävligt att ha pilot inredningen i vilket fall som helst smile

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
Jollez
21 januari 2011 · 202 Inlägg

Jao! Aeron är ju lite dyrare i försäkring osv, och delarna är väll en liten aning dyrare. Annars kan man ju köpa beggade pilot stolar och he in i en 2,3t smile


henne_svenne skrev:

Jollez skrev:
När du är och kollar, var noga att kolla rost under dörrar och baklucka och skärmar. Känt rost ställe för 9000.
Annars är det bara att köpa, riktigt fina bilar för pengarna

Ok tack för tipset smile   Jag har mistänkte att bakluckan börjar rosta lätt då det är jävligt många som skriver det på blocket typ att dom skickar med en extra bagage lucka för den andra är rostig.

Ja det blir ganska säkert ett 9000 sen om det blir en 2,3t eller en aero det får pengarna avgöra. Hade varit jävligt att ha pilot inredningen i vilket fall som helst smile

skutte Bilrekonditionerare
22 januari 2011 · 453 Inlägg

Hej! Trevlig tråd, du verkar ha samma mål med bilen som jag hade med min.
Ang bulten som var av till grenröret så behöver det inte alls bli dyrt. Hade samma fel på min och en liten lokal verkstad fixade det för 1400kr, så kolla runt innan.

MVH Rikard
Jollez
22 januari 2011 · 202 Inlägg

Okej! Ja jag har hört mig runt och hittat en på jobbet som kan fixa det nu, Så i veckan blir det gjort! smile

Jollez
24 januari 2011 · 202 Inlägg

Då har man hämtat bilen från verkstaden, och mekat hela dagen. Bytt framljus och regskyltar och tagit bort torkarna framför framljusen.

http://img263.imageshack.us/img263/7414/20110124154751.jpg

http://img89.imageshack.us/img89/9383/20110124161027.jpg

http://img232.imageshack.us/img232/4200/20110124164745.jpg

ska ta bättre bilder sen när xenonet i dimljusen är på plats, orkade inte ta kort när jag hade fått på nya EU skyltarna, kommer mer snart smile

zemet
24 januari 2011 · 4 041 Inlägg

fint med xenon:) Har du tänkt spackla igen hålen i kofongaren efter torkarna?

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
paradyne Green Street Elite
24 januari 2011 · 676 Inlägg

kul projekt! smile
följer o läser smile

Jollez
25 januari 2011 · 202 Inlägg

Jag vet inte, om jag nu ska köpa en aero front eller inte smile haha

zemet skrev:
fint med xenon:) Har du tänkt spackla igen hålen i kofongaren efter torkarna?

Jollez
25 januari 2011 · 202 Inlägg

smile do it! Kommer hända lite mer saker nu fram över.


paradyne skrev:
kul projekt! smile
följer o läser smile

Jollez
26 januari 2011 · 202 Inlägg

På Tisdag nästa vecka ska grenrörs bultarna fixas! Och i helgen blir det nog xenon i dimljusen, Dock är glasen till dimljusen rätt misshandlade av sand och salt, något tips hur man kan få till glaset så det inte är lika matt?

Jollez
28 januari 2011 · 202 Inlägg

Hallå! Kan Lägga upp en liten film på min andra bil wink

http://www.youtube.com/watch?v=NqUr9CKTe14

Jobbar nämligen med CGI "Dator effekter" till film tv. Så har nyligen gjort en liten Audi A1 smile

Saab updates kommer typ imorgon! haha.

Jollez
29 januari 2011 · 202 Inlägg

Nu är xenonet monterat, efter en massa jävla tjorv med underedet. Alla bultar var sönder rostade och gängpaj tydligen ett väääldigt vanligt problem på min bil. Sen bad jag snällt om min flickvän kunnde filma lite när jag testade xenonet och för er som har frågat hur bilen låter med BSR godiset. Och det är BARA xenonlook i halv ljuset, väldigt likt de riktiga xenonet på 5000k i dimljusen
http://www.youtube.com/watch?v=2eLJ0AMADVM



http://img51.imageshack.us/img51/6492/20110128230551.jpg


På Tisdag fixas grenrörsbultarna smile


Peeyys

Senast redigerat av Jollez (29 januari 2011)

zemet
29 januari 2011 · 4 041 Inlägg

Dumpen lät trevligt:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang