Saab 9000 CSE 2,3T Projektet

z0uL-
8 mars 2011 · 131 Inlägg

hallå har en fråga.. på min Saab när jag tar ur nycken så fastnar själva lås kolven nere. när den gör de går de inte låsa bilen. så då får man trycka på den hur mycket som helst så hoppar den upp. har provat smort med lås olja funkar i en vecka sen är de lika dant. någon som har en idé? Mvh Robin

finns inte för låga bilar. bara för dåliga vägar!
_aero Burn rubber! not your soul..
8 mars 2011 · 538 Inlägg

jonnielahti skrev:
Endast Nkg Bcpr7es-11 får användas till dessa bilar!

Kör man trimmat som jag finns de andra stift å välja på med wink

Saab 9-3 Aero "Carbon edition" (2003)
Saab 9000 Aero 2,5T "Supertouring" (1994)
Jollez
8 mars 2011 · 202 Inlägg

Det kan vara en fjäder som sitter längst nere vid kolven som inte ger ifrån, har ett liknade fel på mitt tändingslås, nyckeln vrider inte tillbaka när man startar så måste själva vrida nån milimeter så inte startmotorn ligger på. Skulle vara svin dyrt och byta den fjädern så får leva med det, men eftersom 93an har väll låscylindern mellan säterna? Så vet jag inte om det kan bero på den fjädern.

z0uL- skrev:
hallå har en fråga.. på min Saab när jag tar ur nycken så fastnar själva lås kolven nere. när den gör de går de inte låsa bilen. så då får man trycka på den hur mycket som helst så hoppar den upp. har provat smort med lås olja funkar i en vecka sen är de lika dant. någon som har en idé? Mvh Robin

Jollez
8 mars 2011 · 202 Inlägg

hmmmm big_smile

_aero skrev:

jonnielahti skrev:
Endast Nkg Bcpr7es-11 får användas till dessa bilar!

Kör man trimmat som jag finns de andra stift å välja på med wink

Jollez
8 mars 2011 · 202 Inlägg

men är det inte dom han länka till? smile

jonnielahti skrev:
Endast Nkg Bcpr7es-11 får användas till dessa bilar!

z0uL-
8 mars 2011 · 131 Inlägg

Jollez skrev:
Det kan vara en fjäder som sitter längst nere vid kolven som inte ger ifrån, har ett liknade fel på mitt tändingslås, nyckeln vrider inte tillbaka när man startar så måste själva vrida nån milimeter så inte startmotorn ligger på. Skulle vara svin dyrt och byta den fjädern så får leva med det, men eftersom 93an har väll låscylindern mellan säterna? Så vet jag inte om det kan bero på den fjädern.

z0uL- skrev:
hallå har en fråga.. på min Saab när jag tar ur nycken så fastnar själva lås kolven nere. när den gör de går de inte låsa bilen. så då får man trycka på den hur mycket som helst så hoppar den upp. har provat smort med lås olja funkar i en vecka sen är de lika dant. någon som har en idé? Mvh Robin

Ajuste du har ju ditt tändningslås vid ratten. A jag har mitt tändningslås mellan sätena. Ä får väll leva me de smile. Tack ändå

finns inte för låga bilar. bara för dåliga vägar!
_aero Burn rubber! not your soul..
8 mars 2011 · 538 Inlägg

Jollez skrev:
men är det inte dom han länka till? smile

jonnielahti skrev:
Endast Nkg Bcpr7es-11 får användas till dessa bilar!

Jodå de var dom ja länka till smile Fast är väl bara att gå till mekonomen eller autoperkele dom har nog big_smile

Saab 9-3 Aero "Carbon edition" (2003)
Saab 9000 Aero 2,5T "Supertouring" (1994)
Jollez
8 mars 2011 · 202 Inlägg

Yesbox, ja eller hör med saab verkstaden, de kan säkert hjälpa dig smile

z0uL- skrev:

Jollez skrev:
Det kan vara en fjäder som sitter längst nere vid kolven som inte ger ifrån, har ett liknade fel på mitt tändingslås, nyckeln vrider inte tillbaka när man startar så måste själva vrida nån milimeter så inte startmotorn ligger på. Skulle vara svin dyrt och byta den fjädern så får leva med det, men eftersom 93an har väll låscylindern mellan säterna? Så vet jag inte om det kan bero på den fjädern.

z0uL- skrev:
hallå har en fråga.. på min Saab när jag tar ur nycken så fastnar själva lås kolven nere. när den gör de går de inte låsa bilen. så då får man trycka på den hur mycket som helst så hoppar den upp. har provat smort med lås olja funkar i en vecka sen är de lika dant. någon som har en idé? Mvh Robin

Ajuste du har ju ditt tändningslås vid ratten. A jag har mitt tändningslås mellan sätena. Ä får väll leva me de smile. Tack ändå

Jollez
8 mars 2011 · 202 Inlägg

Yes! Ska göra det. Börjar närma sig för chippning snart winkwink


_aero skrev:

Jollez skrev:
men är det inte dom han länka till? smile

jonnielahti skrev:
Endast Nkg Bcpr7es-11 får användas till dessa bilar!

Jodå de var dom ja länka till smile Fast är väl bara att gå till mekonomen eller autoperkele dom har nog big_smile

Jollez
9 mars 2011 · 202 Inlägg

Nuså har jag varit på mekonomen och köpt castrol sport olja och NGK stifft och oljefilter! Blir nog jätte fint smile

Jollez
9 mars 2011 · 202 Inlägg

haha mm. Ska iväg snart en längre sväng med bilen, så då måste den ju gå bra smile

jonnielahti skrev:

Jollez skrev:
Nuså har jag varit på mekonomen och köpt castrol sport olja och NGK stifft och oljefilter! Blir nog jätte fint smile

helvete va du investerar tongue

zemet
10 mars 2011 · 4 041 Inlägg

Jollez skrev:
Nuså har jag varit på mekonomen och köpt castrol sport olja och NGK stifft och oljefilter! Blir nog jätte fint smile

Akta dig när du häller på den oljan. Om det inte har varit så tunnflytande olja i motorn innan så finns det stor risk att någon packning går och din dyra olja rinner ut på marken.

Killen jag köpte min bil av hade köpt olja för 800 kr. Efter en dag så gick packningen till oljereturen från turbon så den dyra oljan rann ut på marken och 3 dagar senare fick han inbrott i bilen.
Då blev han så matt så han sålde den till mig:P

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Jollez
10 mars 2011 · 202 Inlägg

haha åfan, jadu det var dom på mekonomen som tipsade mig om den, har precis bytt alla packningar så får hoppas att det håller då smile

zemet skrev:

Jollez skrev:
Nuså har jag varit på mekonomen och köpt castrol sport olja och NGK stifft och oljefilter! Blir nog jätte fint smile

Akta dig när du häller på den oljan. Om det inte har varit så tunnflytande olja i motorn innan så finns det stor risk att någon packning går och din dyra olja rinner ut på marken.

Killen jag köpte min bil av hade köpt olja för 800 kr. Efter en dag så gick packningen till oljereturen från turbon så den dyra oljan rann ut på marken och 3 dagar senare fick han inbrott i bilen.
Då blev han så matt så han sålde den till mig:P

Jollez
15 mars 2011 · 202 Inlägg

Yo!

Har precis hämtat bilen från verkstaden, nu läker inte motorn olja längre och den har fått en service med sport edge olja och nya NGK stifft och oljefilter! Går mjukt som fan och hårt som fan! haha.

Väntar fortfarande att min turbomätare ska komma!

Jollez
18 mars 2011 · 202 Inlägg

Nu Jeflar!

Har hämtat nya hastighetsmätaren från bussgods idag med TURBO MÄTARE!
Frågan är om jag ska byta ut hela mätarhuset, för mätaren jag har köpt har gått 25 000 och min har gått 24 800 mil. Vad säger ni? passar en aero mätarhus rakt av? ska väll inte vara några hinder?

Jollez
19 mars 2011 · 202 Inlägg

jag vet smile de som är tanken från början, och de kommer nog bli så endå. 300 mil skillnad är endå rätt mycket

jonnielahti skrev:
du kan byta själva delen med laddtrycksmätaren/tempmätare/tankmätaren separat efter att du plockat ut insrumentet ur bilen!

Jollez
22 mars 2011 · 202 Inlägg

Hej!

Idag blev min bil in smackad av någon när den stog utanför mitt jobb, den som hade gjort det smet, så nu har jag en sönderbucklad vänster sida och en självriskk som heter duga..... jävla idioter som smiter....

NN1CKE "Saab är ingen bil, det är en livsstil"
22 mars 2011 · 224 Inlägg

tråkigt att höra. vilka jävla as det finns! hmm

Benni86
22 mars 2011 · 167 Inlägg

Jollez skrev:
jaha, då var vänster framlykta paj, Skulle rätta till xenon look lampan i halvljuset pga dålig ljusbild. Dock hade bilen stått ute hela natten i 27- så något gick sönder när jag skulle ta bort klammern som håller i glödlampan. Så hela reflektorn lossna. Har beställt en ny lykta så de är bara att byta. Så sjukt trist att lägga pengar på sånt när man har grenrörs problemet att lösa. Vet någon dock hur man byter lampor i dimljusen? Måste man av med inner skärmarna för att komma åt?

Skruva av motorskyddskåpan under motorn för at komma åt dimljusena. Dock inga billiga lampor. Och det kan vara jävligt att få av motorkåpan om den har suttit där länge. Fastrostade skruvar hade jag som största problem.. Slutade med att jag lyckades spräcka hela kåpan på mitten..

Snygg bil i övrigt.. Saknar min gamla.

Jollez
23 mars 2011 · 202 Inlägg

ah joo smile har xenon nu i dimljusen, men håller med de är ett h vete att komma in dit.
Tack så mycket smile

saababenni skrev:

Jollez skrev:
jaha, då var vänster framlykta paj, Skulle rätta till xenon look lampan i halvljuset pga dålig ljusbild. Dock hade bilen stått ute hela natten i 27- så något gick sönder när jag skulle ta bort klammern som håller i glödlampan. Så hela reflektorn lossna. Har beställt en ny lykta så de är bara att byta. Så sjukt trist att lägga pengar på sånt när man har grenrörs problemet att lösa. Vet någon dock hur man byter lampor i dimljusen? Måste man av med inner skärmarna för att komma åt?

Skruva av motorskyddskåpan under motorn för at komma åt dimljusena. Dock inga billiga lampor. Och det kan vara jävligt att få av motorkåpan om den har suttit där länge. Fastrostade skruvar hade jag som största problem.. Slutade med att jag lyckades spräcka hela kåpan på mitten..

Snygg bil i övrigt.. Saknar min gamla.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang