Saab 9000 CSE 2,3T Projektet

Jollez
23 mars 2011 · 202 Inlägg

MHM! är så sjukt less, precis när man har renoverat motorn för 6 lax, så kommer detta direkt. Man får aldrig njuta big_smile

Nn1ck3 skrev:
tråkigt att höra. vilka jävla as det finns! hmm

Aero T16
23 mars 2011 · 1 327 Inlägg

Tråkigt att det blev stulen.

Jag tycker du ska köpa ett abus rattlås så slipper du liknande stölder.

jonTe
23 mars 2011 · 5 710 Inlägg

Jollez skrev:
jag vet smile de som är tanken från början, och de kommer nog bli så endå. 300 mil skillnad är endå rätt mycket

I sammanhanget tycker inte jag det är någonting. Det är ju inte direkt att du får någon värdeminskning på en sådan gammal bil.

MVH Jonas
..............
Jollez
23 mars 2011 · 202 Inlägg

smile men många som låser sig på miltalen och värderar en bil efter hur långt den har gått


jonTe skrev:

Jollez skrev:
jag vet smile de som är tanken från början, och de kommer nog bli så endå. 300 mil skillnad är endå rätt mycket

I sammanhanget tycker inte jag det är någonting. Det är ju inte direkt att du får någon värdeminskning på en sådan gammal bil.

jonTe
23 mars 2011 · 5 710 Inlägg

Jollez skrev:
smile men många som låser sig på miltalen och värderar en bil efter hur långt den har gått


jonTe skrev:

Jollez skrev:
jag vet smile de som är tanken från början, och de kommer nog bli så endå. 300 mil skillnad är endå rätt mycket

I sammanhanget tycker inte jag det är någonting. Det är ju inte direkt att du får någon värdeminskning på en sådan gammal bil.

Tror du någon hade prutat på att en gammel 9000 med 25K på mätaren hade gått 300 mil extra? knappast.
Inte ens om bilen bara hade gått 1000 mil hade det spelat någon roll.

Men men....spelar det så stor roll för dig så strunta i att montera den bara smile

MVH Jonas
..............
zemet
23 mars 2011 · 4 041 Inlägg

Skittrist med smitare. Stog parkerad i phus i gbg förra sommaren. När jag kom tillbaka efter ett dygn till bilen så är hela bakre kofångaren samt dragkroken full med silver metallic färg.

Det var färg över hela bakre kofångaren. Jag gick in i bilen och tog fram en trasa och kunde gnugga bort all färg. Kollade vilka skador jag hade fått på bilen, inte en enda skada!smile Skrattade resten av den dagen!

Någon jävla noob hade kört in i min parkerade bil och antagligen fått hela sidan förstörd av min feta dragkrog + kofångare och jag hade inte ens fått ett märke på bilen:) Hoppas det var en riktigt ny fin bil:)

Så sedan dess älskar jag olackade kofångare, rejäla grejer som 740 har som tål en sån smäll utan att dom spricker och ser för jävliga ut:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Jollez
23 mars 2011 · 202 Inlägg

TRÅKIGA NYHETER!


varit hos polisen och hos saab. Bilen är för skadad för att lagas för rimliga siffror, chassit har fått sig en reäl smäll också och de går inte att laga, iaf inte så att försäkringsbolaget vill betala för att laga något som går mer än dubbelt vad bilen är värd.


Avväntar nu från försäkringsbolaget vad som händer, men troligtvis blir det att skrota denna bil.........

zemet
23 mars 2011 · 4 041 Inlägg

Jollez skrev:
TRÅKIGA NYHETER!


varit hos polisen och hos saab. Bilen är för skadad för att lagas för rimliga siffror, chassit har fått sig en reäl smäll också och de går inte att laga, iaf inte så att försäkringsbolaget vill betala för att laga något som går mer än dubbelt vad bilen är värd.


Avväntar nu från försäkringsbolaget vad som händer, men troligtvis blir det att skrota denna bil.........

fan va tråkigt nu när du lagt så mkt tid och pengar på den:( Har du någon bild så man kan se skadorna?

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Jollez
23 mars 2011 · 202 Inlägg

Här är en bild på skadan, ser inte så farligt ut endå, men när man öppnar dörren och kikar vid balken så ser man hur seriöst det är!

http://img836.imageshack.us/img836/5496/saabr.jpg

Jollez
23 mars 2011 · 202 Inlägg

jopp, skit trist

zemet skrev:

Jollez skrev:
TRÅKIGA NYHETER!


varit hos polisen och hos saab. Bilen är för skadad för att lagas för rimliga siffror, chassit har fått sig en reäl smäll också och de går inte att laga, iaf inte så att försäkringsbolaget vill betala för att laga något som går mer än dubbelt vad bilen är värd.


Avväntar nu från försäkringsbolaget vad som händer, men troligtvis blir det att skrota denna bil.........

fan va tråkigt nu när du lagt så mkt tid och pengar på den:( Har du någon bild så man kan se skadorna?

Jollez
23 mars 2011 · 202 Inlägg

mm sad

jonnielahti skrev:
fan va trist!

Benni86
23 mars 2011 · 167 Inlägg

Stackars bil och stackars dig.. Den som såg ut att vara i så bra skick. Kan du inte få pengar för bilen men ändå säga att du vill behålla den och sälja den som reservdels bil eller nått? hehe

zemet
23 mars 2011 · 4 041 Inlägg

Be om pengar och lös det med någon som fixar det svart så behöver det kanske inte bli så dyrt?

Ny dörr kostar väll inte så mkt på skroten och det finns väll gott om folk som är duktiga och kunniga nog att rikta den balken.

Det är ju jävligt synd att skrota den nu när du har lagt så mkt pengar på den, för så mycket pengar får du väll inte från försäkringsbolaget?

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Jollez
23 mars 2011 · 202 Inlägg

ah jo, Alltså jag vet ju att de går att laga, går att laga på ett budget sätt igenom att köpa en beggad dörr och skärm. Sedan försöka rikta till stolpen och bricka ut dörren lite, men de blir aldrig riktigt bra eller lagligt.

Sen går det ju att fixa till det riktigt bra, men de är det fan inte värt pengarna för en saab som har gått 25000 mil.

Tror jag kan få rätt bra från skroten och kanske lite från försäkringen? Så blir det att köpa en ny bil, kanske en saab 93 eller något i den stilen smile

saababenni skrev:
Stackars bil och stackars dig.. Den som såg ut att vara i så bra skick. Kan du inte få pengar för bilen men ändå säga att du vill behålla den och sälja den som reservdels bil eller nått? hehe

Jollez
23 mars 2011 · 202 Inlägg

ah jo jag vet smile men om det är värt de får vi se, ska avvakta och höra hur mycket jag får ut av bilen och isf vad som är värt, laga eller skrota smile


zemet skrev:
Be om pengar och lös det med någon som fixar det svart så behöver det kanske inte bli så dyrt?

Ny dörr kostar väll inte så mkt på skroten och det finns väll gott om folk som är duktiga och kunniga nog att rikta den balken.

Det är ju jävligt synd att skrota den nu när du har lagt så mkt pengar på den, för så mycket pengar får du väll inte från försäkringsbolaget?

Benni86
23 mars 2011 · 167 Inlägg

Jollez skrev:
ah jo, Alltså jag vet ju att de går att laga, går att laga på ett budget sätt igenom att köpa en beggad dörr och skärm. Sedan försöka rikta till stolpen och bricka ut dörren lite, men de blir aldrig riktigt bra eller lagligt.

Sen går det ju att fixa till det riktigt bra, men de är det fan inte värt pengarna för en saab som har gått 25000 mil.

Tror jag kan få rätt bra från skroten och kanske lite från försäkringen? Så blir det att köpa en ny bil, kanske en saab 93 eller något i den stilen smile

saababenni skrev:
Stackars bil och stackars dig.. Den som såg ut att vara i så bra skick. Kan du inte få pengar för bilen men ändå säga att du vill behålla den och sälja den som reservdels bil eller nått? hehe

Köp min 9-5a.. kolla bilder i min profil..

Jollez
23 mars 2011 · 202 Inlägg

Nja, vi har redan en sådan i familjen smile

saababenni skrev:

Jollez skrev:
ah jo, Alltså jag vet ju att de går att laga, går att laga på ett budget sätt igenom att köpa en beggad dörr och skärm. Sedan försöka rikta till stolpen och bricka ut dörren lite, men de blir aldrig riktigt bra eller lagligt.

Sen går det ju att fixa till det riktigt bra, men de är det fan inte värt pengarna för en saab som har gått 25000 mil.

Tror jag kan få rätt bra från skroten och kanske lite från försäkringen? Så blir det att köpa en ny bil, kanske en saab 93 eller något i den stilen smile

saababenni skrev:
Stackars bil och stackars dig.. Den som såg ut att vara i så bra skick. Kan du inte få pengar för bilen men ändå säga att du vill behålla den och sälja den som reservdels bil eller nått? hehe

Köp min 9-5a.. kolla bilder i min profil..

Benni86
23 mars 2011 · 167 Inlägg

Jollez skrev:
Nja, vi har redan en sådan i familjen smile

saababenni skrev:

Jollez skrev:
ah jo, Alltså jag vet ju att de går att laga, går att laga på ett budget sätt igenom att köpa en beggad dörr och skärm. Sedan försöka rikta till stolpen och bricka ut dörren lite, men de blir aldrig riktigt bra eller lagligt.

Sen går det ju att fixa till det riktigt bra, men de är det fan inte värt pengarna för en saab som har gått 25000 mil.

Tror jag kan få rätt bra från skroten och kanske lite från försäkringen? Så blir det att köpa en ny bil, kanske en saab 93 eller något i den stilen smile


Köp min 9-5a.. kolla bilder i min profil..

Sant..

Rallyhalle
24 mars 2011 · 4 299 Inlägg

Finns billiga sätt som blir bra för att fixa det där för låga summor, om du nu vill laga. Och det är inte bara ett påstående utan ren fakta då jag fixat min krockskadade 9000.

Men annars är det ju ett ypperligt tillfälle att byta bil o andra sidan tongue

Jollez
24 mars 2011 · 202 Inlägg

ah jo, är så less att lägga ut massa pengar på den big_smile haha precis renoverat motorn, så kommer de här. Då känns det rätt ovärt. Men får se va de säger.

Rallyhalle skrev:
Finns billiga sätt som blir bra för att fixa det där för låga summor, om du nu vill laga. Och det är inte bara ett påstående utan ren fakta då jag fixat min krockskadade 9000.

Men annars är det ju ett ypperligt tillfälle att byta bil o andra sidan tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang