Lemmy_Kilmister skrev:
Vilket jobb du lägger ned på "bruksbilen"(blivande finbil). Imponerande.

Usch ja, påminn mig inte om det

Nej men det skall ju bli en
fin sommarbruksbil, och även ifall det är lite av en totalgenomgång(lite?) så skall ju ändå rosten bort, och det är ju lika bra att fixa den grundligt, så ser man bara till att vårda bilen ordentligt när den är klar
Gör man det ordentligt är ju inte rosten tillbaka efter ett år!
Skall bara intala den blivande huvudbrukaren att inte ha bilen på vintern *gömma dubbdäcken*

Hon förstår nog... inte för att jag är rädd för snön, men i Göteborg är det ju saltare än i havet på vintern och det i alla vrår är ju inte bra även om man sköljer av ordentligt på våren..
Liten sidohistoria:
Den andre Amazonen(den jag renoverar är reservdelsbilen

) skall få sig en ordentlig genomgång med om ett par år när denna är klar, därför vissa delar köps dubbelt nu. Men den är tänkt att bli morsans bil, denna är egentligen bara en bil tills dess, som den dagen kanske säljs eller jag tar över den

Men därför gör jag hellre jobbet ordentligt, för man vill ju inte sälja en bil med överlackad rost! Men känner jag min famlij rätt lär den inte säljas, blir nog för kära när den är klar..

Iallafall, den 2a amazonen kommer åka upp i vagga, och skickas på BLÄSTRING! Betalar gärna de tusenlapparna på att få bottnen totalt ren, än att lägga flera månader på att slipa! Blir ju mycket bättre med så

MVH, allt för idag!