Jag kan inte meka med bilar speciellt bra. Men har i alla fall försökt mig på att byta min trasiga växellåda. Har fått dit den nya, men nu när jag startade bilen och skulle köra så har växellådan ingen kraft. Det går att köra med den, men det är knappt att den rullar framåt. Precis som när man slirar på kopplingen på en manuellväxellåda.
Jo jag har kollat allt sånt. Men ska det påverka kraften i växellådan. Borde väll kunna åka som vanligt ändå? Ja tills växellådan gå sönder pågrund av för lite olja
Jo jag har kollat allt sånt. Men ska det påverka kraften i växellådan. Borde väll kunna åka som vanligt ändå? Ja tills växellådan gå sönder pågrund av för lite olja
Nä lådan behöver rätt oljetryck för att fungera som den ska. Hur mkt olja fick du in i systemet? Bytte du olja + ev filter samtidigt?
Höhö tur att man inte är bilmekaniker Jag har endast fyllt på olja, varken bytt filter eller så. Men hur mycket olja ska man ha då? Finns ju ingen sticka. Nån pratade om att skruva loss hastighetsgivaren på lådan, och mäta på den. Men hur ser jag på den? Ni som kan, förklara allt steg för steg för en idiot som mig