2557
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
837 342 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
2 164 Inlägg
7 juli 2012
Skruvar till det skrev:
Nej nån jätteputs är väl ingen ide dom ska väl användas, när jag körde från garaget sist så kom jag ikapp en toklåg Lexus med grym stance jag tror knappt en snusdosa hade kommit under fronten. Det satt Daily fresh märken på nån du känner?? Grymt fet va den

va den brun? tongue

"Life´s too short to drive a boring car"

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
Hmm, ingen jag känner.. Men jag känner ju Peder o vet vem Mårten är som håller till i daily fresh.

Men fälgarna, njae.. egentligen skulle jag vilja ha riktig polering på dem.. snyggt och lättare att hålla rent.. men det får duga för den här gången.. dessutom går det att polera lite till även när däcken sitter på sen.

Ska till garaget nu en liten sväng, fixa den sista fälgen. Sen förbereda lite för mappning imorn. Starta den o kolla lite grejer.

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
7 juli 2012
Det är polarn i garaget även grundaren i DF smile Dom är nere på stance träff i skåne nu.

Peter! Det är väl kör dags nu?!

Peder DailyFresh

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
Aha, ja Robin sa att det var nåt i malmö, samtidigt är det ju bugrun på malmö raceway.. ångrar nästan att jag inte åkte.. men jag behöver fixa lite med bilen, göra klart fälgarna. Så ska Barre o jag nog ut och mappa golfen lite imorn em.. yaay

1 702 Inlägg
7 juli 2012
dadde skrev:
Skruvar till det skrev:
Nej nån jätteputs är väl ingen ide dom ska väl användas, när jag körde från garaget sist så kom jag ikapp en toklåg Lexus med grym stance jag tror knappt en snusdosa hade kommit under fronten. Det satt Daily fresh märken på nån du känner?? Grymt fet va den

va den brun? tongue

Nej mer silver beige nånstans

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

9 140 Inlägg
7 juli 2012
Peter_Eriksson skrev:
Aha, ja Robin sa att det var nåt i malmö, samtidigt är det ju bugrun på malmö raceway.. ångrar nästan att jag inte åkte.. men jag behöver fixa lite med bilen, göra klart fälgarna. Så ska Barre o jag nog ut och mappa golfen lite imorn em.. yaay

Härligt! Se om du kan få lite fart på skutan nu då! smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
Teststartade golfen inför mappning imorn smile låter gött o svarar fint på gasen smile goa avgassmällar när man tryckte till lite för mkt på gasen hehe

https://fbcdn-video-a.akamaihd.net/cfs- … e85dc5c518

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare
Grovmappat bilen lite idag med Pontus, jävlar va gött den låter och går. Lite grejer som måste fixas.. gissar på vattenpumpens lager har sagt sitt.. för generatorn har jag precis bytt ut.

Well well, ett litet klipp

http://www.facebook.com/video/video.php … &saved

9 140 Inlägg
8 juli 2012
Peter_Eriksson skrev:
Grovmappat bilen lite idag med Pontus, jävlar va gött den låter och går. Lite grejer som måste fixas.. gissar på vattenpumpens lager har sagt sitt.. för generatorn har jag precis bytt ut.

Well well, ett litet klipp

http://www.facebook.com/video/video.php … &saved

Du kan ju inte lägga upp ett klipp på FB som bara dina vänner kan se.....

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare
jaså är det så...?? attans.. haha.. fan, då får ni vänta ett par minuter då så jag kan lägga det på tuben.

9 140 Inlägg
8 juli 2012
Peter_Eriksson skrev:
jaså är det så...?? attans.. haha.. fan, då får ni vänta ett par minuter då så jag kan lägga det på tuben.

Låter bra det! smile
Om du inte vill ha alla trådföljare som vänner på fejkat då? tongue
Senast redigerat av Putteliten (8 juli 2012)

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare
hahaha, fler vänner är väl bra iofs men det är ju kul om man iaf har en aning om vilka de är smile

Tankar upp klippet nu!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare
Observera att bilen bara är grovmappad och varvstoppet ligger på 5000/5500. Det blir nog många fler vändor innan den går perfekt, men jävlar va gött att äntligen få köra bilen big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=cupTjcjf … e=youtu.be

Edit: Kan någon tala om hur man bäddar in klippet så det kan visas direkt i forumet?
Senast redigerat av Peter_Eriksson (8 juli 2012)

1 107 Inlägg
8 juli 2012
Gött den låter smile

Btw, alla använder inte facebook. Typ som jag wink

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare
tackar, nä jag vet men la ju till youtubeklipp, o nu ligger klippet även på bilens (eller ja min) sida här på gorg.

1 107 Inlägg
8 juli 2012
Peter_Eriksson skrev:
tackar, nä jag vet men la ju till youtubeklipp, o nu ligger klippet även på bilens (eller ja min) sida här på gorg.

Fint skall det vara wink Blev sugen på att på klar min GTI nu dock tongue Får väl åka till garaget imorgon wink

1 702 Inlägg
9 juli 2012
Låter ju som du har en liten kompressor under huven , härligt ljud. Verkar ju rent o fint redan nu megasquirt e bra skit??

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
9 juli 2012
Trådstartare
anafylaxi skrev:
Peter_Eriksson skrev:

Fint skall det vara wink Blev sugen på att på klar min GTI nu dock tongue Får väl åka till garaget imorgon wink

Do it! Sjukt kul att köra bilen igen efter lång tid av fixande! smile

Skruvar till det skrev:
Låter ju som du har en liten kompressor under huven , härligt ljud. Verkar ju rent o fint redan nu megasquirt e bra skit??

Haha, ja visst gör det. Fast ljudet måste bort.. tror fortfarande på vattenpumpen.. finns ny på biltema för 299:- undrar om den duger. Behöver ju ändå byta kylvätskan då det är lite skit i den efter att motorn stått.

Ja för fan, jag är förvånad hur snabbt det gick att få den till att gå hyggligt. Nu kommer den ju bara att gå bättre och bättre hela tiden så det känns bra.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
9 juli 2012
Trådstartare
Tackar Thomas!

Ja det är skitskoj att äntligen få provköra bilen smile Den låter riktigt stygg ja, men tänk med 3000rpm till, galet! smile

Sök