2295
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
837 338 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
9 juli 2012
Trådstartare
Det, sen varvstopp och småfet blandning på höga varv så skjuter den eldkvastar big_smile Det är nåt speciellt med ljudet, vasst på nåt sätt. Vet inte riktigt vad det är som gör det.

1 200 Inlägg
9 juli 2012
Fy fan va skönt! Och va härligt den lät! big_smile

103 Inlägg
10 juli 2012
låter riktigt gött.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
Stackarn skrev:
Fy fan va skönt! Och va härligt den lät! big_smile

tackar, ja den låter riktigt stygg 8-)

nucken skrev:
låter riktigt gött.

Tackar, ja jag är nöjd med ljudet. Om effekten känns tillräcklig visar sig smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
Fy fan.. ikväll hade jag mina värsta 10min på riktigt riktigt länge..

Spenderat ungefär en halvdag i garaget, fixat lite med fälgar, kollat lite grejer, hjälpt en polare rensa ur hans bil inför försäljning. Åkte hem, tog en dusch och satte mig vid datorn.. går på dass och så ser jag att telefonen ringt 2-3ggr och ringer igen.. Hmm.. svarar och han som ringer.. Det brinner vid ditt garage!

Helveeete.. kastar på mig en tröja, tar skor o nycklar.. kör till garaget på ca 3min (tar i normala fall 10min beroende på trafik).

Väl där frågar jag var det brinner och ser bara eld och lågor in mot garaget.. får då ett lugnande besked att det är soprummet intill (inte vägg i vägg) som brinner.. fy fan..

Var lite skakis så bilden blev grymt ofokuserad.. men hur kul är det att mötas av detta när man kommer till garaget.. yikes

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0467-1.jpg

Så allt är lugnt.. nu ska jag sova!

1 702 Inlägg
12 juli 2012
Inte roligt jag fick ett liknande samtal för några veckor sen. Jag hade glömt stänga ett fönster i garaget men det va lugnt. Man blir rätt skakis så det resulterade i att jag satte upp en göörstor komihåglapp vid utgången.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
Ja fy helvete.. frölunda torg - bräcke 3min.. Det gör man inte i onödan.

Så nu ska jag använda jobbets rutiner/pärm för systematiskt brandskydd. Varnare skall upp, släckare skall finnas (nu finns bara en liten).

Sen ska reservnyckel förvaras hos en av grannarna så att de snabbt kan komma in.

Iaf, nu är allt lugnt, men man får sig en funderare.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
14 juli 2012
Trådstartare
Smygbild på golfen, tvättad av mig, avspolad av regnet big_smile med de nya fälgarna. Borbet A 16x9" med Falken Ziex 205/40 runtom.

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0477-1.jpg

Här är förresten en bild på soprummet som brann också

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0476-1.jpg

Brunnit ur ganska ordentligt..

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
14 juli 2012
Trådstartare
Hehe, jo det ska ju det.. Men det var ett cykel/mopedrum också där allt ser väldigt ledset ut.

Tomas
73 Inlägg
14 juli 2012
Kul att det går framåt..
Synd att min dator vägrar youtube med både Safari och Explorer som webbläsare.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
14 juli 2012
Trådstartare
Hej! Long time no see smile jaså, går det inte på facebook då? Har klippet där med smile du kan nog hitta mig genom gruppen "i love berg cup"

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
15 juli 2012
Trådstartare
Semeesteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dkv
592 Inlägg
15 juli 2012
Ser jäkligt bra ut Peter!! smile

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
15 juli 2012
Trådstartare
Tackar Tommy! Är själv ganska nöjd, även om det finns många detaljer som kan förbättras hela tiden smile

Hur går det med din golf då?

Dkv
592 Inlägg
15 juli 2012
Hehe, ja så är det ju alltid när man skruvar bil smile Men det ser som sades jäkligt bra ut nu tycker jag! Cool vart den med dom där fälgarna å! smile  Själv har jag inte skruvat golf på evigheter då jag helt enkelt inte haft tid, har skaffat ett till hus (en liten gård) som tar upp all min "projekt-tid" nu smile Men det brinner inte, den blir klar när den blir klar tongue

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....

490 Inlägg
16 juli 2012
Det är när nu att den blir klar, så nära att det brinner i knutarna!

Haha!

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

Servicetekniker
145 Inlägg
16 juli 2012
Pphhuuu nu har jag äntligen pallat mig igenom hela tråden, gillar bilen skarpt men tror ändå jag kör mitt projekt mer gata fast mer effekt va det lider. Snyggt byggt och bra jobbat!

Mvh KirK

Sök