5317
Sök

Audi S4 -92 Svajande tomgång och misständning

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
Har en audi S4 2,2 som helt plötsligt under körning fick en tomgång som pendlar mellan 500-1500rpm.
Den tänder inte över huvud taget mellan 1000-1500rpm, när tomgångsmotorn försöker justera tomgången till rätt läge slutar den tända och ramlar tillbaka till 500rpm och håller på så. när man kör bilen dör den helt under 1500rpm, men om man kommer ner till 500rpm tänder den igen. den går inte konstigt i övrigt utan bara just runt dom varvtalen. Jag och dom jag känner har fått slut på ideér nu. någon som har varit med om detta eller har någon idé?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
19 juli 2010
Trådstartare
Har läst felokder igen på bilen. Fick två permanenta, på Tändlägesgivaren och gasspjälls givaren. Har bytt dom två men felkoderna kvarstår.
Min nästa tanke är att det har hänt något med styrboxen? För när jag tänker efter så rann det in vatten i bilen några timmar innan den började bete sig konstigt. Kan det va en orsak?

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Nu har jag även provat o byta styrboxen, ingen skillnad. nån som har nån idé om vad som är fel? Saknar att åka bmw nu, hade man något problem som man inte kunde lösa va de bara att vända sig till autopower så hade man 10 svar efter en timme, lite skillnad nu när man har audi.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 juli 2010
Testa höra på ett audispecifikt forum då när du jämför med autopower.

Tex www.nordicaudi.com

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
te_wik skrev:

Tex www.nordicaudi.com

Mvh Tommy

Forumet där verkar inte fungera just nu.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 juli 2010
marwin_of_sweden skrev:
te_wik skrev:

Tex www.nordicaudi.com

Mvh Tommy

Forumet där verkar inte fungera just nu.

Funkar hur fint som helst hos mig.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Hade funderingar ett tag på om det var magneterna eller vad det nu är på sväng hjulet som givarna läser av. Men då borde jag ju inte ha felkod på gasspjället efter att jag bytte de. Finns det något annat som kan fela nu än kabel brott?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 juli 2010
marwin_of_sweden skrev:
Hade funderingar ett tag på om det var magneterna eller vad det nu är på sväng hjulet som givarna läser av. Men då borde jag ju inte ha felkod på gasspjället efter att jag bytte de. Finns det något annat som kan fela nu än kabel brott?

Dom två sakerna brukar man få en kod på om man läser av koderna när motorn inte går. Om jag inte missminner mig nu helt galet.

Hade du bilen igång när du kollade koderna? Isf, hur länge/långt har den gått?

Mvh Tommy

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Dom två sakerna brukar man få en kod på om man läser av koderna när motorn inte går. Om jag inte missminner mig nu helt galet.

Hade du bilen igång när du kollade koderna? Isf, hur länge/långt har den gått?

Mvh Tommy

Okej, jag har samma felkoder oavsätt om den har varit igång i två timmar, är avstängd eller bara har gått i 5 minuter.

Sök