LeafBox skrev:
Okey, nu medans allting liks är helt åt skogen kan vi lika gärna gå igenom det riktigt.Varför är simulation fel? "ahh men det är inte rätt"Varför är det inte rätt? "för att bilarna blir konstiga" Aha, det tycker NI"ah man måste ha ratt"Hur kommer det sej då att vissa utav oss verkar klara oss bra utan? "Näe men dom har sagt att det är för ratt" Dom skrivar ju i artikeln att det bara blir svårare att återfå kontrollen om man fuckar upp det för att dom tagit bort dom ASSIST som vanligtvis hjälper till. Oavsett ratt eller inte."men det blir fel ändå" Det finns ju inga sanna motiv till varför det är "fel".
Hade det vart så att styrningen kanske ändrats till en så extremt löjlig nivå, att det var fysiskt omöjligt att köra med så kanske jag hade köpt det. Eller att den funktionen kanske tom var inaktiverad när man har kontrollen i.
Men nu är det folk som är sura för att vissa kör med funktion som gör det
SVÅRARE att kontrollera bilen..?
Hade det vart en funktion som gjorde det LÄTTARE är det klart att man hade klagat, varför skulle någon få en orättvis fördel? (Oxå därför vi alltid stänger av TCS och STM i våra race)
Ingen har någonsin klagat förut, och nu när det görs så tog det inte mer än 1 inlägg så har ni det bekräftat att det inte är några problem att köra med vanlig styrning ändå.
Så vad finns det att vara sur över? Att vissa inte verkar ha några problem att kontrollera bilen ändå? Att vissa kan anpassa sin bil och sin körstil efter dessa förhållanden? Att vissa rent ut sagt kanske är lite duktigare på FM än andra?
Det är ingen mening att vara avundsjuk, för det finns alltid någon som är bättre
Självklart går det att köra utan, men som jag påpekade förut så tillkom den där assisten för de som kör med kontrollen och simulation är för de med ratt främst. Självklart kan man köra simulation på kontrollen, men hur mycket simulation är det när du har 45 grader att styra på när du i själva verket kan vrida en ratt vridas ca 450 grader åt varje håll. Det är klart det blir fucked upp och att bilarna inte beter sig verkligt då med en dosa men det betyder inte att man inte kan lära sig köra med det

Tränar man så lär man sig, svårare än så är det inte. Tar och citerar från fm själva igen då "we refined a steering assist to the controller (and to a lesser extent for the wheel)" Vilket på ren svenska betyder "vi förfinade ett hjälpmedel till styrningen för kontrollen (och till mindre grad för ratt)" och det gjorde dem för att det skulle bli mer "normalt" att köra med dosa

När de sedan anger att simulation off är för nybörjare så menar de alltså nybörjare med ratt eftersom steering simulation är gjort för att användas med just en ratt.
Ni som har tränat med simulation på dosa klarar det, men det betyder inte att det blir mer verkligt eftersom simulation är gjort för ratt som har mycket mer att använda sig av än 45 grader (uppskattningsvis, har inte mätt med gradskiva) Grejen är ju den att man måste vara extremt finkänslig om man ska drifta eller så med simulation off utan en ratt då det är många snabba spakrörelser och man endast har ca 45 grader att använda sig av istället för en ratt som du kan vrida runt 2-3 varv. Det är den upplevelsen jag fick när jag provade köra med simulation, vilket inte blir verklighetstroget.
Så, nu är det hela ur världen, vill man köra med simulation så fine, vill man inte så är väl det också fine? Tycker huvudsaken är att de viktiga assisten är av såsom ABS, TCS och STM, eller hur?
Det är inget att bli sur över, vi argumenterar ju bara och själv gör jag det på en vänskaplig nivå, vet inte hur det är med alla andra men man måste ju få framföra sina åsikter och det är ju åsikter om spelet så vi är ju knappast OT, eller hur?

Så ser jag på det iaf.