Volvo S40 T4 Hakkar??

Saad1
7 juli 2010 · 272 Inlägg

Hej

Jag  har en volvo s40 T4. och igår på vægen hem gasa jag lite børjade den hakka. sen testade jag andra vøxel den gjorde samma sak. En kompis til mig sade att den spikar men jag kørt med den ganska længe men då spika den inte.

Kan det vara før att jag jag kørt bilen på V-Power och sen tanka 95??

Hoppas någon kan svara på frågan.

Tack!

MVH
Saad

Mercedes E55 AMG "Bensinslukare" (2005)
Rojpen
7 juli 2010 · 2 230 Inlägg

är den trimmad eller nå? och det är inte så att det har lossnat nån tryckslang från turbon alt från ICn?

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Saad1
7 juli 2010 · 272 Inlägg

Den ar trimmad hos BSR och dom har bara pillat på den.  Nej inte vad jag vet. kan kolla om nån slang inte har urkoplat

Mercedes E55 AMG "Bensinslukare" (2005)
Rojpen
7 juli 2010 · 2 230 Inlägg

Saad1 skrev:
Den ar trimmad hos BSR och dom har bara pillat på den.  Nej inte vad jag vet. kan kolla om nån slang inte har urkoplat

okej för är dom chippat är dom oftast optimerad för 98 bränlse och kan ge problem vid lägre oktan inte alltid men ibland. men ja kika dina tryckslangar du kan ju vara nå enkelt som det smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Saad1
7 juli 2010 · 272 Inlägg

Okej. så kan det vara før jag har tankar V-power sen 95 efter. så den ger lite problem. ska komma ihåg det ska tanka 98 nu. sen ska jag se vad som hønder. men ska jag køra slut på bensinen tils jag får soppa torsk eller hur ska jag gøra

Mercedes E55 AMG "Bensinslukare" (2005)
Janneutanb
7 juli 2010 · 7 271 Inlägg

Kör slut på soppan bara, men ta det lite lugnare.
Prova sen att tanka 98 eller v-power.
Hjälper det inte kan du prova byta tändstiften också.

Har du några andra fel på bilen eller är det bara att den börjar hacka när du gasar på?

Saad1
8 juli 2010 · 272 Inlägg

Nej jag inte haft några problem alls med bilen förens jag tanka 95 i förre igår. då började den hacka. Jag ska köra slut på soppan idag och sen tanka 98 eller V-Power. Men vad är skillnad mellan 98 och V-Power??

Mercedes E55 AMG "Bensinslukare" (2005)
Rojpen
8 juli 2010 · 2 230 Inlägg

Saad1 skrev:
Nej jag inte haft några problem alls med bilen förens jag tanka 95 i förre igår. då började den hacka. Jag ska köra slut på soppan idag och sen tanka 98 eller V-Power. Men vad är skillnad mellan 98 och V-Power??

v-power är 99oktan istället för 98 tongue

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Hilbertson
8 juli 2010 · 207 Inlägg

TJO!
tänkbara fel:
Kolla Tändspolarna så att de inte finns några Sprickor i dom,
Tändstift.

Vett i 17 om de med bensinen skall se sån symptom som han beskriver... e ju inte så jobbigt att kolla dock.

Volkswagen Caddy "Jobb Bilen" (2007)
SibbSon Mr. AUDI !
8 juli 2010 · 642 Inlägg

Pumpen?
Soppafiltret?
Spjällhuset?
LMM?

soppafiltret e klart billigast o byta, börja me de, e de fortf fel, gör felsökning!

//Sibba- Atracco.se

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Ibbee
8 juli 2010 · 262 Inlägg

kolla tändstiften... tändspolarna också men vet inte var dom sitter ^^

Saad1
9 juli 2010 · 272 Inlägg

Nu børjar den hakka i tomgången. och vid 999 RPM til 1600 RMP hakkar den. har felsøkt bilen den visa ingenproblem. har tankar bilen full med 98 den gør samm sak.

Kan det vara bensinpumpet??
hakkar bilen om tøndstifte ær dåliga.

HELP MEE sadsad

Mercedes E55 AMG "Bensinslukare" (2005)
Annevare
10 juli 2010 · 189 Inlägg

Det kan vara bensinpumpen, tändstiften, luftmassamätaren, lambasonden eller som i mitt fall kamaxelgivaren.

Tycker du ska kolla hur tändstiften ser ut och även tändspolarna.

Svårt att säga exakt vad som är fel mycket som frambringar hakkande symtom med vad jag har fattat är väll luftmassamätaren vanligaste felet.

Hoppas du hittar felet.

Senast redigerat av Annevare (10 juli 2010)

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson
Mitsuhini
10 juli 2010 · 337 Inlägg

byt stift o kablar. spolarna är svåra att mäta och se om de funkar eller inte, bästa är om du kan låna någon annans o prova.

Mitsubishi 3000GT VR4/TT "Mitsuhini" (1993)
Saad1
9 augusti 2010 · 272 Inlägg

Tændstift jænagare fattades i 3e cylinder , blir fixad imorgon, hoppas den slutar hakka. brænsle filter bytt också. och nya tændstift

Mercedes E55 AMG "Bensinslukare" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang