5900
Sök

Volvo S40 -00 Vindrutetorkarna går ej tillbaka till 0 läge.

3 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
Problemet (som jag nyligen förstått) är att torkarmotorn inte får extraström för att dra ner torkarna när man stänger av själva torkarna. Det ska ju gå att trycka upp och då ska de gå ett helt varv men stannar istället på precis den platsen man stänger av de på.

Var inne på volvo i förra veckan och frågade om ett relä, men något sånt skulle det inte finnas så enligt dem var jag tvungen att byta torkarmotorn. Sagt och gjort åkte till skroten och böt men problemet är fortfarande kvar.

Det är snack om att det ska vara något som sitter inne i ratten på nå vänster som kan vara problemet men innan jag och pojken min försöker oss på att leta (vi kan ingenting och lyckades byta med hjälp av en bra handbok+morfar)

Någon som vet vad det kan vara och hur man kanske kan kolla vad som e felet innan vi börjar byta både det ena och det 3e igen,

337 Inlägg
10 juli 2010
byt spaken. förstår inte vem som sa att du skulle byta motorn..? går den så funkar den.
Senast redigerat av Mitsuhini (10 juli 2010)

341 Inlägg
10 juli 2010
kolla så torkarmekanismen inte kärvar, på min kärvade den och då stannade torkarna mitt på rutan varje gång tills man smorde upp mekanismen.

3 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
Mitsuhini: Är det svårt att byta spak? och vet du vart man kan få tag på en? Det va vad de sa på mecken inne på volvo i haga norra. Är ju ingen expert så det är inte så att jag ifrågasätter när de säger ngt tongue

robbinT: Torkarmekanismen, menar du torkararmarna och det då? Är total nybörjare. (a)

341 Inlägg
11 juli 2010
mekanismen är den som sitter mellan torkarmotorn och torkararmarna, den som gör så att torkarna går fram och tillbaka, men du kanske bytte allt när du bytte till ny motor? kolla även så muttrarna till torkararmarna är fast dragna ordentligt.

3 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
Bytte inte den samtidigt men får kolla till det när jag byter tillbaka till den gamla igen. Tack!

Sök