Eftersnack: Örebro Street Meet Lördag 17 Juli på Ica Maxi

Volvo_Mannen Volvoskadad
18 juli 2010 · 6 017 Inlägg

Helt ok träff

Jonas
Scoore
18 juli 2010 · 829 Inlägg

Vädret var väl inte så kul till en början men sen började solen trycka fram genom molnen och det började torka upp.

Blev lite putt över att man såg bilar åkte iväg men man förstod inte riktigt vad,förrens vi bara bestämde oss för att kolla biltemaparkeringen och där körde det folk. Trist att man inte visste. Detsamma med racet. Stod ute på pilängen och väntade,och skulle sen röra oss mot mässan för att samåka med någon,men då hade politi redan varit ute och fixat ett slut på detta.

Sammanfattning av träffen är att jag kommer på nästa. Oavsett väder så är det bevisat att folk kommer för att vara sociala och visa upp sina åk. smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
TEASER Svetsare
18 juli 2010 · 828 Inlägg

manne_940 skrev:
roligt att höra smile jag la upp en liten film från biltema. [video]http://www.garaget.org/video/s8zki7h53xg4[/video]

såg faktiskt riktigt illa ut det där

Angry Drift Team
teo_
18 juli 2010 · 31 Inlägg

helt klart en sjukt bra träff med riktigt mycke bilar trots träffen hade lite dåligt väder i början, men de blev riktigt bra...smile hoppas på en till träff och ännu mer bilar och bättre väder då...smile

attackhamster
18 juli 2010 · 475 Inlägg

vilka har filmer?  och foton ifrån träffen?

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
camaro67 Meister
18 juli 2010 · 6 763 Inlägg

Scoore skrev:
Vädret var väl inte så kul till en början men sen började solen trycka fram genom molnen och det började torka upp.

Blev lite putt över att man såg bilar åkte iväg men man förstod inte riktigt vad,förrens vi bara bestämde oss för att kolla biltemaparkeringen och där körde det folk. Trist att man inte visste. Detsamma med racet. Stod ute på pilängen och väntade,och skulle sen röra oss mot mässan för att samåka med någon,men då hade politi redan varit ute och fixat ett slut på detta.

Sammanfattning av träffen är att jag kommer på nästa. Oavsett väder så är det bevisat att folk kommer för att vara sociala och visa upp sina åk. smile

Det på biltema var inte planerat. Det var jag som åkte iväg med en kompis och snurrade ett par varv och sen när vi skulle åka tillbaka till maxi så mötte vi björling så då var det bara att fortsätta åka big_smile Och race ska man väll inte diskutera här men det är svårt att veta vart man ska när det är street race just av den anledningen att man inte vill ha folk där förutom de som är med och kör

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
camaro67 Meister
18 juli 2010 · 6 763 Inlägg

attackhamster skrev:
vilka har filmer?  och foton ifrån träffen?

fotografen_micke har 1000 bilder och ungefär 30 minuter film så det kommer säkert upp snart big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
camaro67 Meister
18 juli 2010 · 6 763 Inlägg

teo_ skrev:
helt klart en sjukt bra träff med riktigt mycke bilar trots träffen hade lite dåligt väder i början, men de blev riktigt bra...smile hoppas på en till träff och ännu mer bilar och bättre väder då...smile

Det kommer en till träff i slutet av augusti/början av september är tanken

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
camaro67 Meister
18 juli 2010 · 6 763 Inlägg

WildstyleZ skrev:

manne_940 skrev:
roligt att höra smile jag la upp en liten film från biltema. [video]http://www.garaget.org/video/s8zki7h53xg4[/video]

såg faktiskt riktigt illa ut det där

Han hade strul med kopplingen så det är nog anledningen. Själv så åkte jag utan laddtryck så det var inte helt lättkört de heller

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Mr_EmCom Med.lem
18 juli 2010 · 3 759 Inlägg

Scoore skrev:
Vädret var väl inte så kul till en början men sen började solen trycka fram genom molnen och det började torka upp.

Blev lite putt över att man såg bilar åkte iväg men man förstod inte riktigt vad,förrens vi bara bestämde oss för att kolla biltemaparkeringen och där körde det folk. Trist att man inte visste. Detsamma med racet. Stod ute på pilängen och väntade,och skulle sen röra oss mot mässan för att samåka med någon,men då hade politi redan varit ute och fixat ett slut på detta.

Sammanfattning av träffen är att jag kommer på nästa. Oavsett väder så är det bevisat att folk kommer för att vara sociala och visa upp sina åk. smile

OK nästa gång ska vi tänkta på hörselskadade indvider också.
Vi hörande förstod rätt snabbt vad som försegick när 2 vita uppenbart driftkittade bilar åker iväg på fetställ bort mot biltema...

Att ni sen åkte till fel plats vid fel tilfälle får man väll anse som oflyt bara..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Mr_EmCom Med.lem
18 juli 2010 · 3 759 Inlägg

camaro67 skrev:

teo_ skrev:
helt klart en sjukt bra träff med riktigt mycke bilar trots träffen hade lite dåligt väder i början, men de blev riktigt bra...smile hoppas på en till träff och ännu mer bilar och bättre väder då...smile

Det kommer en till träff i slutet av augusti/början av september är tanken

Då blir det konbana och fritt från parkerade bilar på biltema. smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
camaro67 Meister
18 juli 2010 · 6 763 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

camaro67 skrev:

teo_ skrev:
helt klart en sjukt bra träff med riktigt mycke bilar trots träffen hade lite dåligt väder i början, men de blev riktigt bra...smile hoppas på en till träff och ännu mer bilar och bättre väder då...smile

Det kommer en till träff i slutet av augusti/början av september är tanken

Då blir det konbana och fritt från parkerade bilar på biltema. smile

De vore faktiskt riktigt kul. Men tack till alla som förstod att de inte skulle rulla in och parkera på biltema big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
WeDo
18 juli 2010 · 3 390 Inlägg

camaro67 skrev:
Det på biltema var inte planerat. Det var jag som åkte iväg med en kompis och snurrade ett par varv och sen när vi skulle åka tillbaka till maxi så mötte vi björling så då var det bara att fortsätta åka big_smile Och race ska man väll inte diskutera här men det är svårt att veta vart man ska när det är street race just av den anledningen att man inte vill ha folk där förutom de som är med och kör

Precis. Så vi sätter ett litet stopp för det här och nu tycker jag.

MVH

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
sirmiro Double-Unicorn Rider
18 juli 2010 · 2 486 Inlägg

camaro67 skrev:

Mr_EmCom skrev:

camaro67 skrev:
Det kommer en till träff i slutet av augusti/början av september är tanken

Då blir det konbana och fritt från parkerade bilar på biltema. smile

De vore faktiskt riktigt kul. Men tack till alla som förstod att de inte skulle rulla in och parkera på biltema big_smile

Denna kväll var ju faktiskt sjuk med just publik i alla former, var när och hur har publiken lärt sig hur de ska göra?
Det var lite parkeringskaos vid raceplatsen och lite folk som stod framför startlinjen men i övrigt sköttes det riktigt bra. Duktigt. smile



ALLA som läser detta, stå ALDRIG framför startlinjen - just i startögonblicket är det störst risk att det går illa.
Denna film visar en dragracetävling med bilar byggda för att åka rakt fram, även de kan drabbas av olyckor. Tänk då de gatbilar som kör illegalt där det är upp till föraren att avgöra om bilen är körbar.



Så snälla, stå bakom startlinjen i framtiden oavsett var race sker. Ingen vill se en olycka där publik blir allvarligt skadade.

Men åter, ett stort tack till alla. Jag trodde inte Örebroare kunde sköta sig så här bra. big_smile


(Wedo - jag ville bara trycka lite på säkerheten när det kommer till race då många läser denna tråd.)

Senast redigerat av sirmiro (18 juli 2010)

Scoore
18 juli 2010 · 829 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

Scoore skrev:
Vädret var väl inte så kul till en början men sen började solen trycka fram genom molnen och det började torka upp.

Blev lite putt över att man såg bilar åkte iväg men man förstod inte riktigt vad,förrens vi bara bestämde oss för att kolla biltemaparkeringen och där körde det folk. Trist att man inte visste. Detsamma med racet. Stod ute på pilängen och väntade,och skulle sen röra oss mot mässan för att samåka med någon,men då hade politi redan varit ute och fixat ett slut på detta.

Sammanfattning av träffen är att jag kommer på nästa. Oavsett väder så är det bevisat att folk kommer för att vara sociala och visa upp sina åk. smile

OK nästa gång ska vi tänkta på hörselskadade indvider också.
Vi hörande förstod rätt snabbt vad som försegick när 2 vita uppenbart driftkittade bilar åker iväg på fetställ bort mot biltema...

Att ni sen åkte till fel plats vid fel tilfälle får man väll anse som oflyt bara..

Ursäkta? Hörselskadad är jag då inte,och jag hörde enbart när bilarna åkte iväg från maxi. Vi hörde inget lekande eller så,men det var då en del bilar runtomkring maxi som puttrade,samt dessa irriterande megafonbilar.. Så Give me a break här va?
Oflyt med fel ställe? Ja. Jag har inte sagt annat.
Dryg kommentar vill jag påstå.

Edit: inte heller självklart att dom åker just mot biltema då det om jag minns rätt går att köra över gamla cykelbron där numera mot centrum i stan. Kan ju ha varit cruising eller liknande...

Senast redigerat av Scoore (18 juli 2010)

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Froborg
18 juli 2010 · 323 Inlägg

Mer sådana här träffar så kommer Örebro tillbaka på kartan igen, synd bara på vädret i början.

Ford Thunderbird "Turbo Coupe" (1984)
Lozinmust "Unloaded"
18 juli 2010 · 1 557 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

camaro67 skrev:

teo_ skrev:
helt klart en sjukt bra träff med riktigt mycke bilar trots träffen hade lite dåligt väder i början, men de blev riktigt bra...smile hoppas på en till träff och ännu mer bilar och bättre väder då...smile

Det kommer en till träff i slutet av augusti/början av september är tanken

Då blir det konbana och fritt från parkerade bilar på biltema. smile

You got my vote smile

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
Scoore
18 juli 2010 · 829 Inlägg

Konbana? Bra tillfällle att testa crxen och ens egna skills haha. *smygträna*

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
AnnaPhotography
18 juli 2010 · 17 Inlägg

Effektiv skrev:
upp med bilder och filmer nu då folket big_smile

Har lagt upp lite bilder i en tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p2349322 wink

Besök gärna mina hemsidor!
|| Anna Photography || Race-Pix || Fotobloggen ||
Coretech
18 juli 2010 · 74 Inlägg

försök att inte ha träffar FÖR ofta bara så intresset slocknar! hmm
Jag personligen har hellre EN riktigt fet och tidigt annonserad träff om året!
Tidigt annonserad = mycket folk som vet = mycket folk som kommer!

Kanske skulle kunna få bilsport att komma dit och göra ett repotage vid senare tillfälle?
Sen försöka få till lagligt race med hjälp av polis, brandkår och ambulans? Det är ju inte omöjligt? Right?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang