Volvo_Mannen skrev:
Sleepy69 skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Du får ju flytta över hela kabelhärvan till sprutet. Men du kan inte få det motorbytet godkänt av SBP om det inte är en 75 årsmodell. Eftersom B23ET inte har katalysator.
Hört att det ska gå om man låter Volvo göra en "innehållsförteckning" på vad som finns under huven..
Men det kanske är bättre att köra med en B230fk? Fast B23et har väl bättre stakar och kolvar?
Volvo skriver inte ut några intyg längre, men att regga med en B230FK är möjligt med de regler som finns nu. Det som krävs är en reg bes. Kan dock vara så att du behöver ha 1031 axeln och ventilerade skivor fram för att regga.
Ja det där verkar konstigt, med markeringen på axeln alltså..
Om jag har läst till mig rätt så ska det finnas ett klistermärke på axeln och finns inte det så så vet man inte?
Inte lätt att köpa någon då? Om det inte är på firma..
Har en bekant som jobbar på Volvo som skulle kolla upp det..
Men jag tror ändå jag byter block, är ju inte så stort jobb..
En dag blir jag duktig också...