2023
Sök

Billjuds bygge i en golf 3a. Goes spl dynamics! 4st spl 18" START sidan 100

Vi Kommer att lufta Golfen 2015 igen. Men vi kommer inte jaga DB! De blir demo our way!! Så vi syns i SOMMAR! Start sidan 113

718 428 Visningar
Uppdaterades senast 22 mars 2016
1 535 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
kristoffersson skrev:
Får jag ställa en kanske dum fråga, men jag förstår inte..
Varför använder du sånna "plintar"?

Om jag förstått det rätt så drar du från batteri till plint, sen från plint till säkringsdosa, sen till slutsteg?
Isåfall förstår jag, för då är det bara en typ "direct connect" för dina stora kablar? smile

Annars har jag verkligen ingen aning..

Måste ha avsäkrat till stegen hmm 30 cm ifrån batteri. gjorde en plint till säkringarna istället för att handla säkringshållare för 1000 spänn big_smile

Sen har jag en plint för samtliga jordar i bak smile Alla samlade på samma ställe. Har 3st batterier blir många säkringar.

Jag måste säkra av alla batterier. Batteri nr 1 i fram måste säkras av max 30cm ifrån batteriet, sen måste jag säkra av på den inkommande kabel som går från batteriet nr 1 ifram till batteri nr 2 ibak max 30 ifrån batteri nr 2. Sen från batteri nr 2 ibak måste jag säkra av max 30 cm på utgående kabel ifrån batteri nr 2, sen måste jag säkra av batteri numer 3 max 30cm från inkommande kabel från batteri nr 2. Och sen batteri nr 3 som går till stegen måste jag säkra max 30cm från batteri nr 3..

Ojoj Inte ens jag förstår vad jag skrivit big_smile lol HAHAHA Grym om du fattar vad jag skrivit big_smile
Senast redigerat av Obx (16 oktober 2010)

Spl Dynamics/db Akuten

1 535 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
DKn skrev:
MT 1222 så du kan visa att dom basar gööt högt.

Ok ska kollas tack för tips smile

Spl Dynamics/db Akuten

505 Inlägg
17 oktober 2010
Obx skrev:
kristoffersson skrev:

Om jag förstått det rätt så drar du från batteri till plint, sen från plint till säkringsdosa, sen till slutsteg?
Isåfall förstår jag, för då är det bara en typ "direct connect" för dina stora kablar? smile

Måste ha avsäkrat till stegen hmm 30 cm ifrån batteri. gjorde en plint till säkringarna istället för att handla säkringshållare för 1000 spänn big_smile

Sen har jag en plint för samtliga jordar i bak smile Alla samlade på samma ställe. Har 3st batterier blir många säkringar.

Jag måste säkra av alla batterier. Batteri nr 1 i fram måste säkras av max 30cm ifrån batteriet, sen måste jag säkra av på den inkommande kabel som går från batteriet nr 1 ifram till batteri nr 2 ibak max 30 ifrån batteri nr 2. Sen från batteri nr 2 ibak måste jag säkra av max 30 cm på utgående kabel ifrån batteri nr 2, sen måste jag säkra av batteri numer 3 max 30cm från inkommande kabel från batteri nr 2. Och sen batteri nr 3 som går till stegen måste jag säkra max 30cm från batteri nr 3..

Ojoj Inte ens jag förstår vad jag skrivit big_smile lol HAHAHA Grym om du fattar vad jag skrivit big_smile

Förstod till 100%, tack för förklaringen smile

Var mest denna bilden jag tänkte på :  http://www1.garaget.org/gallery/archive … ydqd4x.jpg
Är inte det för ström? imed längre fram visade du en annan bild på din jordplint..

Men andra bilder jag sett på folks batteribank så har dom inte säkrat batterierna emellan därbak.  typ 4 batterier på rad och korta sladdar mellan alla dom bara. (tror knappast jag sett så fel så jag missat 3st säkringar, men det låter ju som att jag borde ha sett fel)

535 Inlägg
17 oktober 2010
kristoffersson skrev:
Obx skrev:
kristoffersson skrev:

Var mest denna bilden jag tänkte på :  http://www1.garaget.org/gallery/archive … ydqd4x.jpg
Är inte det för ström? imed längre fram visade du en annan bild på din jordplint..

Men andra bilder jag sett på folks batteribank så har dom inte säkrat batterierna emellan därbak.  typ 4 batterier på rad och korta sladdar mellan alla dom bara. (tror knappast jag sett så fel så jag missat 3st säkringar, men det låter ju som att jag borde ha sett fel)

håller helt med dig också nyfiken på detta

1 535 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
DKn skrev:
kristoffersson skrev:
Obx skrev:

håller helt med dig också nyfiken på detta

Den bilden du undrade över är en gamla hållare för ström kablar. va tvungen att gör nåt provisoriskt, Vart mycket omdragningar av ström osv, behövde göra mig av med all ström så de vart en gemensam plint big_smile Så så där ser de inte ut nu.. Å de blir lite annat när man har batterierna på rad.. Mina sitter på 3 olika ställen i bilen, därför jag måste säkra av alla batterier. smile

Spl Dynamics/db Akuten

505 Inlägg
17 oktober 2010
Aha okej!

Tackar för bra svar smile

1 535 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
kristoffersson skrev:
Aha okej!

Tackar för bra svar smile

Ingen fara smile Nya i de här själv smile så man har mycket att lära. Bara kul att du kollar tråden och ställer frågor smile

Spl Dynamics/db Akuten

505 Inlägg
17 oktober 2010
jag tycker det är mycket mycket roligt själv också, därför jag frågar en massa, haha! smile

1 535 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
kristoffersson skrev:
jag tycker det är mycket mycket roligt själv också, därför jag frågar en massa, haha! smile

Helt rätt frågar man inte så lär man sig inte big_smile

Spl Dynamics/db Akuten

505 Inlägg
17 oktober 2010
Just precis! big_smile

Jag ska snart påbörja ett eget bygge i min 850, så får väl lägga upp en projekttråd då!
Tar nog någon vecka till innan jag beställer dom nya sakerna, men sen så smile

Ska bli riktigt kul !

1 535 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
La på vinterdäcken idag. DE VART VÄLDANS LÅGT big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/141508/1009382_3rmg1x.jpg

Spl Dynamics/db Akuten

1 312 Inlägg
19 oktober 2010
kommer inte ha nå stänk skydd kvar efter den här vintern då.. tongue

Ljudbutiken.nu

1 535 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
eriksson84 skrev:
kommer inte ha nå stänk skydd kvar efter den här vintern då.. tongue

Nää de har jag svårt att tro big_smile

Spl Dynamics/db Akuten

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
1 312 Inlägg
19 oktober 2010
Stickan skrev:
viiiinter......däääck?

ja sånt vi i norr behöver.. tongue

Ljudbutiken.nu

1 535 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
Stickan skrev:
viiiinter......däääck?

Yes ska komma massa jävla snö JÖÖÖ smile

Spl Dynamics/db Akuten

1 312 Inlägg
19 oktober 2010
Obx skrev:
Stickan skrev:
viiiinter......däääck?

redan? näe!! ?

Ljudbutiken.nu

dB Jägare!
732 Inlägg
19 oktober 2010
Här i hedemora skall det vara snöstorm imorgon enligt väderrapporten!
Så är nog inte helt omöjligt för er heller då ni inte är långa biten härifrån tongue

1 535 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
eriksson84 skrev:
Obx skrev:
Stickan skrev:
viiiinter......däääck?

redan? näe!! ?

Japp de ska komma snö wink

Spl Dynamics/db Akuten

1 535 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
Fan länge sen de skrevs nåt nu smile Men idag togs ett beslut tack vare Ante och Micke big_smile Nåt kul är påväg hem iaf wink

Gz basarna är fortfarande till SALU big_smile

Spl Dynamics/db Akuten

Sök