Köpråd: Evo vs Supra

Aquilla
28 juli 2010 · 299 Inlägg

AWD på dragracing är värdelöst. Punkt slut.
Titta på Dragracing så förstår du.

det finns en hel del audi quattros man sett som kör runt 10 på 402 m. kolla bilsport action meet 2004 får du se. va roligt när supran ställde upp o rasade bakaxeln bredvid en gammal audi quattro från 80 talet som körde lopp på lopp. men så är ju audi tysk ingenjörskonst såklart smile

men att jämföra evo och toyota supra är inte det som jämföra päron o äpplen. hade förstått svårigheten mellan supra och skyline.

jessica: kul när det verkar som att bmw eller audi bara är konfortbilar i jämförelse. hört talas om bmw m och audi s/rs ? det torde va mycket bra allroundbilar som är bra i de flesta kriterier då supran enligt dig verkar mest va snabb rakt fram o busbil big_smile

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Mäki Långsam Perfektionist
28 juli 2010 · 4 800 Inlägg

Aquilla skrev:

AWD på dragracing är värdelöst. Punkt slut.
Titta på Dragracing så förstår du.

det finns en hel del audi quattros man sett som kör runt 10 på 402 m. kolla bilsport action meet 2004 får du se. va roligt när supran ställde upp o rasade bakaxeln bredvid en gammal audi quattro från 80 talet som körde lopp på lopp. men så är ju audi tysk ingenjörskonst såklart smile

men att jämföra evo och toyota supra är inte det som jämföra päron o äpplen. hade förstått svårigheten mellan supra och skyline.

jessica: kul när det verkar som att bmw eller audi bara är konfortbilar i jämförelse. hört talas om bmw m och audi s/rs ? det torde va mycket bra allroundbilar som är bra i de flesta kriterier då supran enligt dig verkar mest va snabb rakt fram o busbil big_smile

big_smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Evert_
28 juli 2010 · 303 Inlägg

supra är ju skit oavsett va alla här säger.

jag kan ha min 855 på sommaren så ställer jag in den på hösten inför vinter skulle va drömmen om man kunde plocka fram en evo som vinter bil fan va kul man kan ha i snön med en sån har kört både s60R och evo på vintern men har heldre en evo en riskokare är ju alltid en riskokare. skulle heldre satsa på en s60R eller V70R den nya genrationen om jag vore du
bara gemföra priser på reserv delar försäkring triming etc etc
supran tex trimmad säg 800 väger som en halv stena line dricker bara massa soppa plus att den är så liten inuti å gammal.. evon nja roligare på vintern än på sommaren.

vem tror du får mest uppmärksamhet på vägen en 500hk s60R eller en 500hk evo
vem får mest raceförslag på vägen evon försöker dom inte men volvon blir dom förnedrade från åkta

heter numera blyfot_racing här på garaget
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
28 juli 2010 · 3 929 Inlägg

Aquilla skrev:

AWD på dragracing är värdelöst. Punkt slut.
Titta på Dragracing så förstår du.

det finns en hel del audi quattros man sett som kör runt 10 på 402 m. kolla bilsport action meet 2004 får du se. va roligt när supran ställde upp o rasade bakaxeln bredvid en gammal audi quattro från 80 talet som körde lopp på lopp. men så är ju audi tysk ingenjörskonst såklart smile

men att jämföra evo och toyota supra är inte det som jämföra päron o äpplen. hade förstått svårigheten mellan supra och skyline.

jessica: kul när det verkar som att bmw eller audi bara är konfortbilar i jämförelse. hört talas om bmw m och audi s/rs ? det torde va mycket bra allroundbilar som är bra i de flesta kriterier då supran enligt dig verkar mest va snabb rakt fram o busbil big_smile

Men kolla bakhjulsdrivna Top Fuels som kör 4 sekunder på strippen.
Alltså det säger ju sig självt, fyrhjulskrafs behövs inte för att man kan inte göra en burnout vilket gör att däcken slirar vilket gör att man får sämre tider än vad man borde fått med en riktig däckvärmning.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
PorscheJezzica
28 juli 2010 · 415 Inlägg

Aquilla skrev:

AWD på dragracing är värdelöst. Punkt slut.
Titta på Dragracing så förstår du.

det finns en hel del audi quattros man sett som kör runt 10 på 402 m. kolla bilsport action meet 2004 får du se. va roligt när supran ställde upp o rasade bakaxeln bredvid en gammal audi quattro från 80 talet som körde lopp på lopp. men så är ju audi tysk ingenjörskonst såklart smile

men att jämföra evo och toyota supra är inte det som jämföra päron o äpplen. hade förstått svårigheten mellan supra och skyline.

jessica: kul när det verkar som att bmw eller audi bara är konfortbilar i jämförelse. hört talas om bmw m och audi s/rs ? det torde va mycket bra allroundbilar som är bra i de flesta kriterier då supran enligt dig verkar mest va snabb rakt fram o busbil big_smile

Ha ha, nu sa jag bara bmw och audi ur tomma intet och tänkte givetvis inte på M5 el Audi Rs utan mer på att vill man åka bekvämt 24 tim om dygnet, inget ljud, inget klonk så välj inte supra el evo!
Ni fattar nog vad jag menar...tongue

Ang action meet 2004.
"Supran rasade bakaxeln men den gamla audi quattron stod pall"....rolig kommentar!
Supran kan ha körts tusen ggr tidigare och audin nyutrullad på banan. El helt enkelt "tough shit happens".big_smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
PorscheJezzica
28 juli 2010 · 415 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Aquilla skrev:

AWD på dragracing är värdelöst. Punkt slut.
Titta på Dragracing så förstår du.

det finns en hel del audi quattros man sett som kör runt 10 på 402 m. kolla bilsport action meet 2004 får du se. va roligt när supran ställde upp o rasade bakaxeln bredvid en gammal audi quattro från 80 talet som körde lopp på lopp. men så är ju audi tysk ingenjörskonst såklart smile

men att jämföra evo och toyota supra är inte det som jämföra päron o äpplen. hade förstått svårigheten mellan supra och skyline.

jessica: kul när det verkar som att bmw eller audi bara är konfortbilar i jämförelse. hört talas om bmw m och audi s/rs ? det torde va mycket bra allroundbilar som är bra i de flesta kriterier då supran enligt dig verkar mest va snabb rakt fram o busbil big_smile

Men kolla bakhjulsdrivna Top Fuels som kör 4 sekunder på strippen.
Alltså det säger ju sig självt, fyrhjulskrafs behövs inte för att man kan inte göra en burnout vilket gör att däcken slirar vilket gör att man får sämre tider än vad man borde fått med en riktig däckvärmning.

Så sant, så sant!
En av sakerna som gör supran mer potent på stripen än evon medan evon är mer trevlig på banan.

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Panzar_Audi
28 juli 2010 · 820 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Aquilla skrev:

AWD på dragracing är värdelöst. Punkt slut.
Titta på Dragracing så förstår du.

det finns en hel del audi quattros man sett som kör runt 10 på 402 m. kolla bilsport action meet 2004 får du se. va roligt när supran ställde upp o rasade bakaxeln bredvid en gammal audi quattro från 80 talet som körde lopp på lopp. men så är ju audi tysk ingenjörskonst såklart smile

men att jämföra evo och toyota supra är inte det som jämföra päron o äpplen. hade förstått svårigheten mellan supra och skyline.

jessica: kul när det verkar som att bmw eller audi bara är konfortbilar i jämförelse. hört talas om bmw m och audi s/rs ? det torde va mycket bra allroundbilar som är bra i de flesta kriterier då supran enligt dig verkar mest va snabb rakt fram o busbil big_smile

Men kolla bakhjulsdrivna Top Fuels som kör 4 sekunder på strippen.
Alltså det säger ju sig självt, fyrhjulskrafs behövs inte för att man kan inte göra en burnout vilket gör att däcken slirar vilket gör att man får sämre tider än vad man borde fått med en riktig däckvärmning.

Jaja men nu snackar vi inte topfuel dragracing.. Nu snackar vi gatlegala räsers, då är jag övertygad om att awd är bättre, visst du kan få en gatlegal bil på 1000hk bakhjulsdrift, men jag tror inte att TS är sugen på att bygga om hela bilen.

Ontopic:
Kolla på Audis igen inann du ger dig in i "japsdjungeln", RS2 är nog en ganska perfekt bil för dig, du kan ta ut familjen i den, du kommer fram på vintern utan bekymmer, du kan ha grymt jävla kul med den, plus att du får den underbara turbofemman som enligt MIG är tusen gånger sexigare än en toyotasexa!

Om man säger
InX-Engineering
28 juli 2010 · 138 Inlägg

kevlar_soul skrev:

InX-Engineering skrev:
Håller med om att SupraJezzica är insnöad i sin bil, Jag har ägt supra och kört EVO 6 och 9.
Supra är en underbar bil men den börjar kännas gammal och det är riktigt många som har supra alla är nästan bpu trimmade eller en hks singel ingen gör nåt nytt med dem Jag har sett fler supror än evos, Supran är mer än gt vagn som nån nämt här i tråden medans EVOn känns lite "busigare" håller inte med om att evon är mognare än supran tvärtom, Supran funkar riktigt bra på strippen och race men det gör också EVOn. Angående suprans motor, Den är riktigt bra och tål mycket men det är ingen som fan kör med 700hk och orginal stakar,kolvar? suprajezzica du överdriver lite, Jag hade strax över 900hk med bytta stakar kolvar packnngar i princip allt men efter lite mindre en en månad gick vevaxeln sönder och allt rasade, Så det är ingen race motor supran har det är en vanlig motor alla 6 cylindriga turboladdade är starka och tåliga. Förlåt om jag gick lite of topic. Evon är extremt rolig och har en  riktigt bra motor jag skulle valt den till allt!

Så en anledning till att inte köpa Supra är "för att ingen gör nåt nytt med dem". Först och främst berätta vad som skulle kunna göras nytt? Och berätta för mig vad folk gör som är så revolutinerande med sina Evo:s?

Den Evo jag hade var jävligt rolig på små landsvägar, man kunde verkligen pressa kurvorna fullt ut med full kontroll. Som någon sa var Evon dock aningen spartansk, stötig och ja, ger lite intrycket "Hej kom och våldta mig". Den ser verkligen ut att vilja bli plågad, det håller jag med om fullt ut.

Supran däremot. Det är någonting speciellt. Har tyckt det sedan dag 1. Mer komfort, maffigare känsla och en jävligt rolig bil att köra i alla lägen! Kör du sakta som en myra inne i stan? Ja, då finns det inte en jävel som inte lägger märke till bilen, uppmärksamheten får man lära sig att leva med. Kör du snabbt ute på en landsväg? Ja, då har du själv sjukt roligt.

Båda bilarna är bra bilar, framför allt roliga bilar!

Men jag skulle som sagt välja Supran, alla dagar om året. Årets alla timmar...

Du fär även gärna förklara för mig vad en original race motor är för dig? För mig är det en motor som utan ingrepp pallar med 500-600 hästar. Inte finns det väl någon som räknar med att en original motor (utan ingrepp) Skall palla mycket mer?

Och btw, om jag skulle skrämma upp min bil i 900 häst, ja då byter jag även vevaxel. Gjorde du det? Ja, då köpte du säkert fel, eller byggde motorn fel från grunden.

SupraJezzica verkar tro att supra klarar 700häst utan större ingrepp, Jag har byggt riktigt bra enligt mig och enligt många andra som sett motorn efter ras känner en i USA som jobbar på TwinsTurbo som byggt flera supror med över tusen hästar, När han kollade på motorn och vevaxeln framför allt vi kom fram till att det inte satt orginal motor i supran utan den hade pressats ganska hårt innan jag byggde inte allt själv hemma i garaget utan anlitade många och fick riktigt mycket hjälp av TwinsTurbo fanns ingen del som jag inte tänkt på innan jag började, Utgick från att vevaxeln skulle klara sig då den gör det på HKS Supran och massor av andra supror. Ber om ursäkt för att gick of topic

TS bli säker på att motorn som sitter har suttit i bilen sedan fabrik dvs ingen motor från skroten.

smr Avstängd
28 juli 2010 · 74 Inlägg

Inx

Måste bara säga du är helt ute och cycklar

Jag har byggt flest supror i norden eller kan nog säga hela europ och 700hk är inga problem att åka om man vet vad man pysslar med, så jezzica har helt rätt...

PorscheJezzica
28 juli 2010 · 415 Inlägg

Evert_ skrev:
supra är ju skit oavsett va alla här säger.

jag kan ha min 855 på sommaren så ställer jag in den på hösten inför vinter skulle va drömmen om man kunde plocka fram en evo som vinter bil fan va kul man kan ha i snön med en sån har kört både s60R och evo på vintern men har heldre en evo en riskokare är ju alltid en riskokare. skulle heldre satsa på en s60R eller V70R den nya genrationen om jag vore du
bara gemföra priser på reserv delar försäkring triming etc etc
supran tex trimmad säg 800 väger som en halv stena line dricker bara massa soppa plus att den är så liten inuti å gammal.. evon nja roligare på vintern än på sommaren.

vem tror du får mest uppmärksamhet på vägen en 500hk s60R eller en 500hk evo
vem får mest raceförslag på vägen evon försöker dom inte men volvon blir dom förnedrade från åkta

Är det här jag ska hoppa in och säga att killen är totalt insnöad i sin Volvo s60R?hmm

Ha ha, nix, sån e inte jag iaf!
Han får absolut tycka sin s60R är bättre än en evo, för alla måste inte tycka som jag plus att enligt mig får man faktiskt tycka om sin egen bil.
Jag köper knappast en supra men vill ha en evo för dem är bättre!
Man köper ju oftast den bil man vill ha och tycker är bäst och därför för man gärna fram dem sakerna i sådana här trådar!
big_smile

Men nu ville TS ha köpråd om evo el supra enligt rubrik iaf. Inte bmw, audi, fiat el ferrari!tongue

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Evert_
28 juli 2010 · 303 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:

Evert_ skrev:
supra är ju skit oavsett va alla här säger.

jag kan ha min 855 på sommaren så ställer jag in den på hösten inför vinter skulle va drömmen om man kunde plocka fram en evo som vinter bil fan va kul man kan ha i snön med en sån har kört både s60R och evo på vintern men har heldre en evo en riskokare är ju alltid en riskokare. skulle heldre satsa på en s60R eller V70R den nya genrationen om jag vore du
bara gemföra priser på reserv delar försäkring triming etc etc
supran tex trimmad säg 800 väger som en halv stena line dricker bara massa soppa plus att den är så liten inuti å gammal.. evon nja roligare på vintern än på sommaren.

vem tror du får mest uppmärksamhet på vägen en 500hk s60R eller en 500hk evo
vem får mest raceförslag på vägen evon försöker dom inte men volvon blir dom förnedrade från åkta

Är det här jag ska hoppa in och säga att killen är totalt insnöad i sin Volvo s60R?hmm

Ha ha, nix, sån e inte jag iaf!
Han får absolut tycka sin s60R är bättre än en evo, för alla måste inte tycka som jag plus att enligt mig får man faktiskt tycka om sin egen bil.
Jag köper knappast en supra men vill ha en evo för dem är bättre!
Man köper ju oftast den bil man vill ha och tycker är bäst och därför för man gärna fram dem sakerna i sådana här trådar!
big_smile

Men nu ville TS ha köpråd om evo el supra enligt rubrik iaf. Inte bmw, audi, fiat el ferrari!tongue

säger bara det som r mest ekonomiskt jag skulle ta en evo i såna fall
men hur lät är det inte hitta en som är i bra skick å inte sönder körd gäller båda elller alla bilar

heter numera blyfot_racing här på garaget
PorscheJezzica
28 juli 2010 · 415 Inlägg

InX-Engineering skrev:

kevlar_soul skrev:

InX-Engineering skrev:
Håller med om att SupraJezzica är insnöad i sin bil, Jag har ägt supra och kört EVO 6 och 9.
Supra är en underbar bil men den börjar kännas gammal och det är riktigt många som har supra alla är nästan bpu trimmade eller en hks singel ingen gör nåt nytt med dem Jag har sett fler supror än evos, Supran är mer än gt vagn som nån nämt här i tråden medans EVOn känns lite "busigare" håller inte med om att evon är mognare än supran tvärtom, Supran funkar riktigt bra på strippen och race men det gör också EVOn. Angående suprans motor, Den är riktigt bra och tål mycket men det är ingen som fan kör med 700hk och orginal stakar,kolvar? suprajezzica du överdriver lite, Jag hade strax över 900hk med bytta stakar kolvar packnngar i princip allt men efter lite mindre en en månad gick vevaxeln sönder och allt rasade, Så det är ingen race motor supran har det är en vanlig motor alla 6 cylindriga turboladdade är starka och tåliga. Förlåt om jag gick lite of topic. Evon är extremt rolig och har en  riktigt bra motor jag skulle valt den till allt!

Så en anledning till att inte köpa Supra är "för att ingen gör nåt nytt med dem". Först och främst berätta vad som skulle kunna göras nytt? Och berätta för mig vad folk gör som är så revolutinerande med sina Evo:s?

Den Evo jag hade var jävligt rolig på små landsvägar, man kunde verkligen pressa kurvorna fullt ut med full kontroll. Som någon sa var Evon dock aningen spartansk, stötig och ja, ger lite intrycket "Hej kom och våldta mig". Den ser verkligen ut att vilja bli plågad, det håller jag med om fullt ut.

Supran däremot. Det är någonting speciellt. Har tyckt det sedan dag 1. Mer komfort, maffigare känsla och en jävligt rolig bil att köra i alla lägen! Kör du sakta som en myra inne i stan? Ja, då finns det inte en jävel som inte lägger märke till bilen, uppmärksamheten får man lära sig att leva med. Kör du snabbt ute på en landsväg? Ja, då har du själv sjukt roligt.

Båda bilarna är bra bilar, framför allt roliga bilar!

Men jag skulle som sagt välja Supran, alla dagar om året. Årets alla timmar...

Du fär även gärna förklara för mig vad en original race motor är för dig? För mig är det en motor som utan ingrepp pallar med 500-600 hästar. Inte finns det väl någon som räknar med att en original motor (utan ingrepp) Skall palla mycket mer?

Och btw, om jag skulle skrämma upp min bil i 900 häst, ja då byter jag även vevaxel. Gjorde du det? Ja, då köpte du säkert fel, eller byggde motorn fel från grunden.

SupraJezzica verkar tro att supra klarar 700häst utan större ingrepp, Jag har byggt riktigt bra enligt mig och enligt många andra som sett motorn efter ras känner en i USA som jobbar på TwinsTurbo som byggt flera supror med över tusen hästar, När han kollade på motorn och vevaxeln framför allt vi kom fram till att det inte satt orginal motor i supran utan den hade pressats ganska hårt innan jag byggde inte allt själv hemma i garaget utan anlitade många och fick riktigt mycket hjälp av TwinsTurbo fanns ingen del som jag inte tänkt på innan jag började, Utgick från att vevaxeln skulle klara sig då den gör det på HKS Supran och massor av andra supror. Ber om ursäkt för att gick of topic

TS bli säker på att motorn som sitter har suttit i bilen sedan fabrik dvs ingen motor från skroten.

Klart som korvspad att man måste bygga om supran för att den ska palla 700 hästar.
Skrev inom parentes för att man inte skulle ta det bokstavligt när jag skrev "utan större ingrepp".
I relation till andra bilar så är supran otroligt tålig och slitstark vilket INTE är vanligt! Det var det jag ville komma fram till och det har jag även påpekat tidigare!

Du verkar dessutom ha haft en riktig monster bil till supra. Men den rasade el hur va det?
Du har inga bilder på den el så?
Såg inga bilar alls under din profil, skulle va kul att se ditt supra bygge som den supra frälst man är!smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
PorscheJezzica
28 juli 2010 · 415 Inlägg

Evert_ skrev:

SupraJEZZICA skrev:

Evert_ skrev:
supra är ju skit oavsett va alla här säger.

jag kan ha min 855 på sommaren så ställer jag in den på hösten inför vinter skulle va drömmen om man kunde plocka fram en evo som vinter bil fan va kul man kan ha i snön med en sån har kört både s60R och evo på vintern men har heldre en evo en riskokare är ju alltid en riskokare. skulle heldre satsa på en s60R eller V70R den nya genrationen om jag vore du
bara gemföra priser på reserv delar försäkring triming etc etc
supran tex trimmad säg 800 väger som en halv stena line dricker bara massa soppa plus att den är så liten inuti å gammal.. evon nja roligare på vintern än på sommaren.

vem tror du får mest uppmärksamhet på vägen en 500hk s60R eller en 500hk evo
vem får mest raceförslag på vägen evon försöker dom inte men volvon blir dom förnedrade från åkta

Är det här jag ska hoppa in och säga att killen är totalt insnöad i sin Volvo s60R?hmm

Ha ha, nix, sån e inte jag iaf!
Han får absolut tycka sin s60R är bättre än en evo, för alla måste inte tycka som jag plus att enligt mig får man faktiskt tycka om sin egen bil.
Jag köper knappast en supra men vill ha en evo för dem är bättre!
Man köper ju oftast den bil man vill ha och tycker är bäst och därför för man gärna fram dem sakerna i sådana här trådar!
big_smile

Men nu ville TS ha köpråd om evo el supra enligt rubrik iaf. Inte bmw, audi, fiat el ferrari!tongue

säger bara det som r mest ekonomiskt jag skulle ta en evo i såna fall
men hur lät är det inte hitta en som är i bra skick å inte sönder körd gäller båda elller alla bilar

Så sant! Därför jag köpte en original bil med full dokumentation där ingen 18åring kört sönder den med trim! Köper alltid bilar org.

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
InX-Engineering
28 juli 2010 · 138 Inlägg

Smr2 skrev:
Inx

Måste bara säga du är helt ute och cycklar

Jag har byggt flest supror i norden eller kan nog säga hela europ och 700hk är inga problem att åka om man vet vad man pysslar med, så jezzica har helt rätt...

Byter man inte kolvar,vevstakar vid 700hk?
Ber om ursäkt i så fall!

Senast redigerat av InX-Engineering (28 juli 2010)

InX-Engineering
28 juli 2010 · 138 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:

InX-Engineering skrev:

kevlar_soul skrev:

Så en anledning till att inte köpa Supra är "för att ingen gör nåt nytt med dem". Först och främst berätta vad som skulle kunna göras nytt? Och berätta för mig vad folk gör som är så revolutinerande med sina Evo:s?

Den Evo jag hade var jävligt rolig på små landsvägar, man kunde verkligen pressa kurvorna fullt ut med full kontroll. Som någon sa var Evon dock aningen spartansk, stötig och ja, ger lite intrycket "Hej kom och våldta mig". Den ser verkligen ut att vilja bli plågad, det håller jag med om fullt ut.

Supran däremot. Det är någonting speciellt. Har tyckt det sedan dag 1. Mer komfort, maffigare känsla och en jävligt rolig bil att köra i alla lägen! Kör du sakta som en myra inne i stan? Ja, då finns det inte en jävel som inte lägger märke till bilen, uppmärksamheten får man lära sig att leva med. Kör du snabbt ute på en landsväg? Ja, då har du själv sjukt roligt.

Båda bilarna är bra bilar, framför allt roliga bilar!

Men jag skulle som sagt välja Supran, alla dagar om året. Årets alla timmar...

Du fär även gärna förklara för mig vad en original race motor är för dig? För mig är det en motor som utan ingrepp pallar med 500-600 hästar. Inte finns det väl någon som räknar med att en original motor (utan ingrepp) Skall palla mycket mer?

Och btw, om jag skulle skrämma upp min bil i 900 häst, ja då byter jag även vevaxel. Gjorde du det? Ja, då köpte du säkert fel, eller byggde motorn fel från grunden.

SupraJezzica verkar tro att supra klarar 700häst utan större ingrepp, Jag har byggt riktigt bra enligt mig och enligt många andra som sett motorn efter ras känner en i USA som jobbar på TwinsTurbo som byggt flera supror med över tusen hästar, När han kollade på motorn och vevaxeln framför allt vi kom fram till att det inte satt orginal motor i supran utan den hade pressats ganska hårt innan jag byggde inte allt själv hemma i garaget utan anlitade många och fick riktigt mycket hjälp av TwinsTurbo fanns ingen del som jag inte tänkt på innan jag började, Utgick från att vevaxeln skulle klara sig då den gör det på HKS Supran och massor av andra supror. Ber om ursäkt för att gick of topic

TS bli säker på att motorn som sitter har suttit i bilen sedan fabrik dvs ingen motor från skroten.

Klart som korvspad att man måste bygga om supran för att den ska palla 700 hästar.
Skrev inom parentes för att man inte skulle ta det bokstavligt när jag skrev "utan större ingrepp".
I relation till andra bilar så är supran otroligt tålig och slitstark vilket INTE är vanligt! Det var det jag ville komma fram till och det har jag även påpekat tidigare!

Du verkar dessutom ha haft en riktig monster bil till supra. Men den rasade el hur va det?
Du har inga bilder på den el så?
Såg inga bilar alls under din profil, skulle va kul att se ditt supra bygge som den supra frälst man är!smile

Självklart finns det bilder kommer upp inom kort bygget skulle vara hemligt tills det var klar men har dock lite bilder på motorn och jag tror jag har en video av uppstarten också ska bara ladda upp bilderna på datan kul att folk är intresserade!

PorscheJezzica
28 juli 2010 · 415 Inlägg

InX-Engineering skrev:

Smr2 skrev:
Inx

Måste bara säga du är helt ute och cycklar

Jag har byggt flest supror i norden eller kan nog säga hela europ och 700hk är inga problem att åka om man vet vad man pysslar med, så jezzica har helt rätt...

Byter man inte kolvar,vevstakar vid 700hk?
Ber om ursäkt i så fall!

Har JAG sagt att man INTE byter kolvar, vevstakar?
Läs om, läs rätt.
Utan "större ingrepp" får man ut otroligt mkt effekt ur en supra, dock måste man ju givetvis "förstärka" när det handlar om 700-1200hk, det fattar nog vem som helst, även en liten tjej som jag!wink!

Nu då, upp me bilder på ditt supra monster på din sida!
Fick heller aldrig svar på om din rättstyrda supra för 235.000kr var manuell el automat när vi prata om pris skillnader!

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
InX-Engineering
28 juli 2010 · 138 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:

Evert_ skrev:
supra är ju skit oavsett va alla här säger.

jag kan ha min 855 på sommaren så ställer jag in den på hösten inför vinter skulle va drömmen om man kunde plocka fram en evo som vinter bil fan va kul man kan ha i snön med en sån har kört både s60R och evo på vintern men har heldre en evo en riskokare är ju alltid en riskokare. skulle heldre satsa på en s60R eller V70R den nya genrationen om jag vore du
bara gemföra priser på reserv delar försäkring triming etc etc
supran tex trimmad säg 800 väger som en halv stena line dricker bara massa soppa plus att den är så liten inuti å gammal.. evon nja roligare på vintern än på sommaren.

vem tror du får mest uppmärksamhet på vägen en 500hk s60R eller en 500hk evo
vem får mest raceförslag på vägen evon försöker dom inte men volvon blir dom förnedrade från åkta

Är det här jag ska hoppa in och säga att killen är totalt insnöad i sin Volvo s60R?hmm

Ha ha, nix, sån e inte jag iaf!
Han får absolut tycka sin s60R är bättre än en evo, för alla måste inte tycka som jag plus att enligt mig får man faktiskt tycka om sin egen bil.
Jag köper knappast en supra men vill ha en evo för dem är bättre!
Man köper ju oftast den bil man vill ha och tycker är bäst och därför för man gärna fram dem sakerna i sådana här trådar!
big_smile

Men nu ville TS ha köpråd om evo el supra enligt rubrik iaf. Inte bmw, audi, fiat el ferrari!tongue

Hahhaha såg inte det inlägget har du några tips på hur man får ut 500hk ur en S60R utan att lägga otroligt mycket pengar? Sedan väljer man inte S60R för att trimma utan man väljer T5an Köra 850 istället för supra och evo hahahha.

PorscheJezzica
28 juli 2010 · 415 Inlägg

InX-Engineering skrev:
Självklart finns det bilder kommer upp inom kort bygget skulle vara hemligt tills det var klar men har dock lite bilder på motorn och jag tror jag har en video av uppstarten också ska bara ladda upp bilderna på datan kul att folk är intresserade!

Såklart man är intresserad. Handlar ju om supra!wink
Men varför så hemligt just nu när du ändå sålde den efter raset?
Har du inga bilder på själva bilen under tiden du ägde den?

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Rinnegan Malleus Malificarum
29 juli 2010 · 2 401 Inlägg

Smr2 skrev:
Lite fel där

7,9 kör den bästa manuela gatbilen i USA, supra alltså och 300 blås så det stämmer inte riktigt

Ja visst är en jänkare bättre med 4 link osv men supra går fint som gatbil med..

Lite fel där, det är med TH400 tomat låda samt lättad. En med 6växlad och fullvikt går inte ner under 8.5 utan tomatlåda.


Sen att motor och drivlina är bra i Supra är ju självklart, dock tyskt påfund alá Johann A. Krause Maschinenfabrik GmbH. Motorn i sig på original botten har blivit bänkad till 1018hk på veven i en Australiensisk bil. Med allting utbytt så har man Titanmotorsports Celican som kör 6.65 med 2200hk 2JZ. Dock så är det ju full out race bil. Ryan Woon i USA kör mitten 8'or med original låda och bakaxel, däremot med starkare koppling givetvis.

Så drivlinan pallar ju, men det är inte optimalt, och det är inte billigt alls.


I EVO världen så finns det ju AMS som har plockat ut 1200bhp ur en EVO 8'a om jag kommer ihåg rätt, samt en del EVO bilar som ligger på låga 8'a, hög 7'a.

Senast redigerat av Rinnegan (29 juli 2010)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
kevlar_soul
29 juli 2010 ·

Off topic: Den stora frågan är om du ens ägt en 900 hästars Supra, eller om det är ett litet påhitt ?

Är ganska övertygad om att någon på Supra Club Sweden hade spridit ryktet om bilen, men icke..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang