kevlar_soul skrev:
InX-Engineering skrev:
Håller med om att SupraJezzica är insnöad i sin bil, Jag har ägt supra och kört EVO 6 och 9.
Supra är en underbar bil men den börjar kännas gammal och det är riktigt många som har supra alla är nästan bpu trimmade eller en hks singel ingen gör nåt nytt med dem Jag har sett fler supror än evos, Supran är mer än gt vagn som nån nämt här i tråden medans EVOn känns lite "busigare" håller inte med om att evon är mognare än supran tvärtom, Supran funkar riktigt bra på strippen och race men det gör också EVOn. Angående suprans motor, Den är riktigt bra och tål mycket men det är ingen som fan kör med 700hk och orginal stakar,kolvar? suprajezzica du överdriver lite, Jag hade strax över 900hk med bytta stakar kolvar packnngar i princip allt men efter lite mindre en en månad gick vevaxeln sönder och allt rasade, Så det är ingen race motor supran har det är en vanlig motor alla 6 cylindriga turboladdade är starka och tåliga. Förlåt om jag gick lite of topic. Evon är extremt rolig och har en riktigt bra motor jag skulle valt den till allt!
Så en anledning till att inte köpa Supra är "för att ingen gör nåt nytt med dem". Först och främst berätta vad som skulle kunna göras nytt? Och berätta för mig vad folk gör som är så revolutinerande med sina Evo:s?
Den Evo jag hade var jävligt rolig på små landsvägar, man kunde verkligen pressa kurvorna fullt ut med full kontroll. Som någon sa var Evon dock aningen spartansk, stötig och ja, ger lite intrycket "Hej kom och våldta mig". Den ser verkligen ut att vilja bli plågad, det håller jag med om fullt ut.
Supran däremot. Det är någonting speciellt. Har tyckt det sedan dag 1. Mer komfort, maffigare känsla och en jävligt rolig bil att köra i alla lägen! Kör du sakta som en myra inne i stan? Ja, då finns det inte en jävel som inte lägger märke till bilen, uppmärksamheten får man lära sig att leva med. Kör du snabbt ute på en landsväg? Ja, då har du själv sjukt roligt.
Båda bilarna är bra bilar, framför allt roliga bilar!
Men jag skulle som sagt välja Supran, alla dagar om året. Årets alla timmar...
Du fär även gärna förklara för mig vad en original race motor är för dig? För mig är det en motor som utan ingrepp pallar med 500-600 hästar. Inte finns det väl någon som räknar med att en original motor (utan ingrepp) Skall palla mycket mer?
Och btw, om jag skulle skrämma upp min bil i 900 häst, ja då byter jag även vevaxel. Gjorde du det? Ja, då köpte du säkert fel, eller byggde motorn fel från grunden.