Speedparts eller Maptune?

zijaa Bilmekaniker
5 september 2008 · 1 354 Inlägg

jag hade tagit maptun..dom e mycket bättre

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
Mr_EmCom Med.lem
5 september 2008 · 3 759 Inlägg

torpis skrev:

Hamilton skrev:
Varför dra upp en 2år gammal tråd....

nån har sökt och varit duktig, inte skälla wink

Men Mr Bula  bröt mot regel #4 när han skrev "jag hade valt maptune för de är bäst"

Det är enligt mig en onödig kommentar iaf...

§4 Lyftning av trådar (gäller forumet)
Meningslösa inlägg för att lyfta en tråd är inte tillåtna.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Hasskvist
16 november 2008 · 36 Inlägg

hade tagit speedparts, får ju mer för pengerna

Fogel RELEASE ME!!
16 november 2008 · 188 Inlägg

HazzeMan skrev:
hade tagit speedparts, får ju mer för pengerna

nee tobbe inte alltid

release Me!!
FreddeK
16 november 2008 ·

Företaget heter Maptun och inte maptune....så ni vet!

Epitaph
17 november 2008 · 835 Inlägg

Streetgear.se har ju bra programvara... Skall skicka i det i min og9-3a snart smile

skalmanen
17 november 2008 · 354 Inlägg

Ta SPEEDPARTS! smile

Dahlhjelm
17 november 2008 · 234 Inlägg

torpis skrev:

sebben skrev:
Och det andra är?

BSR Svenska AB

BSR'S Chip till saabarna är ju rena kopior av Chip mats program. För mycket vrid på 1an och 2an och tändningen är för hög vilket leder till att dom går riktigt varma.

Detta är program som mats har kastat för längesen. Men BSR fortsätter att sälja dessa. Även Speedparts säljer dessa program.


Maptun är det enda rätta.

/Eric.

skalmanen
17 november 2008 · 354 Inlägg

Hört mkt dåligt om maptun tyvärr,, kan ej avslöja källorna, men det är en annan trimfirma i sverige i söder som fått ta hand om mkt motorhaverier från bilar som varit hos MT.. kanske bara var en tillfällighet, ja vetifasen.. men det rörde sig om 2siffrigt antal motorer iaf..

ascona-tic
17 november 2008 · 1 496 Inlägg

Kör själv bsr och är nöjd med programet men efter steg tre är det stop om man vill trimma vidare.     
Så jag hade valt någon som kan gå längre.

Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
Opel Ampera (2012)
Fredrik-79
17 november 2008 · 2 164 Inlägg

skalmanen skrev:
Hört mkt dåligt om maptun tyvärr,, kan ej avslöja källorna, men det är en annan trimfirma i sverige i söder som fått ta hand om mkt motorhaverier från bilar som varit hos MT.. kanske bara var en tillfällighet, ja vetifasen.. men det rörde sig om 2siffrigt antal motorer iaf..

Jag har inte hört nått men å andra sidan så trimmar ju maptun fler bilar med steg 3 och högre.
Ras får man räkna med om man inte använder huvudet.
Frågan är ju istället hur mycket är ägar relaterat och hur mycket beror trim??

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
skalmanen
17 november 2008 · 354 Inlägg

Fredrik-79 skrev:

skalmanen skrev:
Hört mkt dåligt om maptun tyvärr,, kan ej avslöja källorna, men det är en annan trimfirma i sverige i söder som fått ta hand om mkt motorhaverier från bilar som varit hos MT.. kanske bara var en tillfällighet, ja vetifasen.. men det rörde sig om 2siffrigt antal motorer iaf..

Jag har inte hört nått men å andra sidan så trimmar ju maptun fler bilar med steg 3 och högre.
Ras får man räkna med om man inte använder huvudet.
Frågan är ju istället hur mycket är ägar relaterat och hur mycket beror trim??

MVH

F

Menar bara att det verkar skumt att en och samma firma fick förra året in 10-tals bilar som varit hos maptun,,
Men det är samtidigt bara vad jag hört, har inte hört något efter det,, detta företaget kanske rent av använde detta som "en fuling" för att få mig att inte välja maptun..

F1
17 november 2008 · 2 Inlägg

Hej!

Jag tror inte du skall lyssna på mycket på sådana där dumheter.
Om vi (Maptun) hade haft så många ras på motorer, borde väl vi om någon vara medvetna om detta.
Tyvärr så finns det en del del oseriösa som gärna klankar ner på andra för att framstå som duktiga själva.
Vi lägger ner en massa energi för att göra driftsäkra program. och vi är verkligen inte den firma som vrider upp laddtrycket max, utan optimerar för en bra balans mellan effekt/vrid om driftsäkerhet och körbarhet. Har du vägarna förbi är du välkommen in för inspektion smile

Ha det bra, lyssna inte så mycket på andra, utan bilda dig en uppfattning själv.

MVH
Fredrik Bengtsson
Maptun





skalmanen skrev:

Fredrik-79 skrev:

skalmanen skrev:
Hört mkt dåligt om maptun tyvärr,, kan ej avslöja källorna, men det är en annan trimfirma i sverige i söder som fått ta hand om mkt motorhaverier från bilar som varit hos MT.. kanske bara var en tillfällighet, ja vetifasen.. men det rörde sig om 2siffrigt antal motorer iaf..

Jag har inte hört nått men å andra sidan så trimmar ju maptun fler bilar med steg 3 och högre.
Ras får man räkna med om man inte använder huvudet.
Frågan är ju istället hur mycket är ägar relaterat och hur mycket beror trim??

MVH

F

Menar bara att det verkar skumt att en och samma firma fick förra året in 10-tals bilar som varit hos maptun,,
Men det är samtidigt bara vad jag hört, har inte hört något efter det,, detta företaget kanske rent av använde detta som "en fuling" för att få mig att inte välja maptun..

Saab 9-3 2.0T Aero "Maptun Performance" (2005)
101CRX
17 november 2008 · 238 Inlägg

F1 skrev:
Hej!

Jag tror inte du skall lyssna på mycket på sådana där dumheter.
Om vi (Maptun) hade haft så många ras på motorer, borde väl vi om någon vara medvetna om detta.
Tyvärr så finns det en del del oseriösa som gärna klankar ner på andra för att framstå som duktiga själva.
Vi lägger ner en massa energi för att göra driftsäkra program. och vi är verkligen inte den firma som vrider upp laddtrycket max, utan optimerar för en bra balans mellan effekt/vrid om driftsäkerhet och körbarhet. Har du vägarna förbi är du välkommen in för inspektion smile

Ha det bra, lyssna inte så mycket på andra, utan bilda dig en uppfattning själv.

MVH
Fredrik Bengtsson
Maptun


maptun funkar super:D trevliga och är bra att ha göra me

hälsningar turbo rexen:D


skalmanen skrev:

Fredrik-79 skrev:

Jag har inte hört nått men å andra sidan så trimmar ju maptun fler bilar med steg 3 och högre.
Ras får man räkna med om man inte använder huvudet.
Frågan är ju istället hur mycket är ägar relaterat och hur mycket beror trim??

MVH

F

Menar bara att det verkar skumt att en och samma firma fick förra året in 10-tals bilar som varit hos maptun,,
Men det är samtidigt bara vad jag hört, har inte hört något efter det,, detta företaget kanske rent av använde detta som "en fuling" för att få mig att inte välja maptun..

Janneutanb
17 november 2008 · 7 271 Inlägg

Jag har aldrig hört talas om att maptun har varit ansvariga för några ras...
Min bil är chippad därifrån och ska jag mappa den längre fram blir det förmodligen där också.

Lozinmust "Unloaded"
17 november 2008 · 1 557 Inlägg

MapTun for the win, jag rekommenderar de varmt!

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
17 november 2008 · 325 Inlägg

Min bil är trimmad på MapTun och jag är jättenöjd med resultatet och dom är väldigt hjälpsamma och trevliga och det är inga problem att få svar på olika funderingar osv. Jävligt proffsigt folk som jobbar där helt enkelt både när det gäller kundbemötande och själva kunskapen om att trimma bilar. Det är iaf min uppfattning, så pröva att ringa och prata med dom eller ta en tur till deras verkstad och prata med dom irl för att bilda dig en egen uppfattning smile

Mvh Andreas

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
Jongen
17 november 2008 · 341 Inlägg

skalmanen skrev:

Fredrik-79 skrev:

skalmanen skrev:
Hört mkt dåligt om maptun tyvärr,, kan ej avslöja källorna, men det är en annan trimfirma i sverige i söder som fått ta hand om mkt motorhaverier från bilar som varit hos MT.. kanske bara var en tillfällighet, ja vetifasen.. men det rörde sig om 2siffrigt antal motorer iaf..

Jag har inte hört nått men å andra sidan så trimmar ju maptun fler bilar med steg 3 och högre.
Ras får man räkna med om man inte använder huvudet.
Frågan är ju istället hur mycket är ägar relaterat och hur mycket beror trim??

MVH

F

Menar bara att det verkar skumt att en och samma firma fick förra året in 10-tals bilar som varit hos maptun,,
Men det är samtidigt bara vad jag hört, har inte hört något efter det,, detta företaget kanske rent av använde detta som "en fuling" för att få mig att inte välja maptun..

Det skulle ju kunna vara samma sak åt andra hållet oxå att Maptun får in rasade bilar från andra firmor. Personligen skulle jag aldrig gå till en annan firma o betala dom pengar för att rätta till något som jag anserar vara firma nr1 fel...... Låter mest som en liten fuling tycker jag smile

skalmanen
17 november 2008 · 354 Inlägg

Jongen skrev:

skalmanen skrev:

Fredrik-79 skrev:

Jag har inte hört nått men å andra sidan så trimmar ju maptun fler bilar med steg 3 och högre.
Ras får man räkna med om man inte använder huvudet.
Frågan är ju istället hur mycket är ägar relaterat och hur mycket beror trim??

MVH

F

Menar bara att det verkar skumt att en och samma firma fick förra året in 10-tals bilar som varit hos maptun,,
Men det är samtidigt bara vad jag hört, har inte hört något efter det,, detta företaget kanske rent av använde detta som "en fuling" för att få mig att inte välja maptun..

Det skulle ju kunna vara samma sak åt andra hållet oxå att Maptun får in rasade bilar från andra firmor. Personligen skulle jag aldrig gå till en annan firma o betala dom pengar för att rätta till något som jag anserar vara firma nr1 fel...... Låter mest som en liten fuling tycker jag smile

Kan vara så, men killen jobbar för trollspeed idag och är väldigt duktig.. det vet ja iaf smile

Fredrik-79
17 november 2008 · 2 164 Inlägg

skalmanen skrev:

Jongen skrev:

skalmanen skrev:

Menar bara att det verkar skumt att en och samma firma fick förra året in 10-tals bilar som varit hos maptun,,
Men det är samtidigt bara vad jag hört, har inte hört något efter det,, detta företaget kanske rent av använde detta som "en fuling" för att få mig att inte välja maptun..

Det skulle ju kunna vara samma sak åt andra hållet oxå att Maptun får in rasade bilar från andra firmor. Personligen skulle jag aldrig gå till en annan firma o betala dom pengar för att rätta till något som jag anserar vara firma nr1 fel...... Låter mest som en liten fuling tycker jag smile

Kan vara så, men killen jobbar för trollspeed idag och är väldigt duktig.. det vet ja iaf smile

De är bättre att dom som kört med ett visst program säger sin åsikt än en trimfirma eller som en annan.
Jag kan rekomendera Nordic och Maptun till saab.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang