Efterstack: Syd sveriges störta bilträff 2010!!

Stofer
2 augusti 2010 · 738 Inlägg

Ralf skrev:

Stofer skrev:

Mr-Crd skrev:
var ju faktiskt 2st volvo bilar på bilderna jag orkade titta på..
Nice...  vi är ju trots allt i sverige...

Sen att alla går igång på Nissan och mitsu kan jag inte förstå.. Av 200 tagna bilder är 180st på Japanska bilar, till synes likadana.  lite olika färg bara.
smile

Vad är de för fel på japsare nu då? Anlednignen till att de var två volvo foton är väl att de var de enda som värda att titta på.. Resten var jaa bonna 740is osv.. Ni vet jag menar!

tack för att du drar min över gränsen till "bonna 740 osv"

det fanns ganska många snygga Volvos där och han snackar inte om att det är fel på japsar, han förstod bara inte vad som var speciellt.. smaken är som baken, men att kalla "alla" volvos för bonna 740is tycker jag är väldigt fel...

Är du så dum att du själv tror/tycker din volvo är en bonna 740i, så är de något som är fel.

Stofer
2 augusti 2010 · 738 Inlägg

btw, såg massor med folk som filmade nere i hamnen.. Ingen som vill lägga upp?

Bolet_boy
2 augusti 2010 · 227 Inlägg

Bra träff med många fina bilar och race i hamnen, går inte att klaga på.

Vissa faller för grupptryck, andra för laddtryck
BMW 116D "F20" (2012)
BMW 318is (1990)
FLindgren
2 augusti 2010 · 5 089 Inlägg

Sketstopp24v skrev:
Ni borde komma till blekinge nån gång asså...  premiären i år hade 360bilar.. i lördags va det endast race o det kom ca 150bilar..   

tänk om vi nu hade slagit ihop det här o verkligen haft södra sveriges stärsta träff o konkat ut vallåkra =P  sikta på 600 bilar nästa premiär kanske? =P

Vallåkra är ju redan utkonkurrerat. Ser du inte vad träffen heter?wink

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
malaguti_fabbe Exporterad Colombian
2 augusti 2010 · 812 Inlägg

Träffen innehöll bilar ur alla kategorier.
F&F-bomben slog till här i Sverige för ca 10 år sen, sen dess är inte Vallåkra-volvos o Reiger-bmw/opel lika populära. Under tio år har självklart beståndet på Japs hunnit växa sig STORT, så inte konstigt att det blir många sånna big_smile

Stofer skrev:
btw, såg massor med folk som filmade nere i hamnen.. Ingen som vill lägga upp?

Har 56st därifrån som sagt, vill folk att ja ska lägga upp gör jag det, men vill o andra sidan inte skada vårt rykte wink eller nått tongue

-Blomman-
2 augusti 2010 · 1 174 Inlägg

malaguti_fabbe skrev:
Har 56st därifrån som sagt, vill folk att ja ska lägga upp gör jag det, men vill o andra sidan inte skada vårt rykte wink eller nått tongue

Upp med skiten, fast redigera ihop allt så det blir en film och ta bort regnr på dom som kör..

"If you're in control, you're not going fast enough"
malaguti_fabbe Exporterad Colombian
2 augusti 2010 · 812 Inlägg

-Blomman- skrev:

malaguti_fabbe skrev:
Har 56st därifrån som sagt, vill folk att ja ska lägga upp gör jag det, men vill o andra sidan inte skada vårt rykte wink eller nått tongue

Upp med skiten, fast redigera ihop allt så det blir en film och ta bort regnr på dom som kör..

Kan ju dra ihop allt men regplåtarna blir problem sad

Wangen Larmtekniker
2 augusti 2010 · 307 Inlägg

Inte jättenöjd med träffen faktiskt.
Hade inte kunnat dra ihop något bättre själv, men förväntade mig lite mer.

/ Wångstedt

/ Wången
Karlstrand_
2 augusti 2010 · 123 Inlägg

Tycker det va perfekt att lägga det samma helg som marinfestivalen! Passade perfekt att dra dit vid halv 11 och lyssna på mustasch wink

Tänk att dra ihop nått liknande tills nästa år, och att fler personer lägger energi på att annordna det. Söka tillstånd för att få ha det någonstans, så man kan stå där övernatten oxåå, så dra igång lite tidigare å sen lite race och en trevlig kväll på festivalen!? Nått att fundera över smile

Gör som Ford köp Volvo!
Ralf Med lem
2 augusti 2010 · 475 Inlägg

Stofer skrev:

Ralf skrev:

Stofer skrev:
Vad är de för fel på japsare nu då? Anlednignen till att de var två volvo foton är väl att de var de enda som värda att titta på.. Resten var jaa bonna 740is osv.. Ni vet jag menar!

tack för att du drar min över gränsen till "bonna 740 osv"

det fanns ganska många snygga Volvos där och han snackar inte om att det är fel på japsar, han förstod bara inte vad som var speciellt.. smaken är som baken, men att kalla "alla" volvos för bonna 740is tycker jag är väldigt fel...

Är du så dum att du själv tror/tycker din volvo är en bonna 740i, så är de något som är fel.

Jag tror/tycker inte att min bil är en bonna 740, jag vet att den inte är det.. MEN om man citerar det du skriver så säger du:
Anlednignen till att de var två volvo foton är väl att de var de enda som värda att titta på.. Resten var jaa bonna 740is osv..
då antar jag att min bil är det där "OSV" och vad menar du med "osv"? när du säger att de två volvobilarna som är på foto var de enda "värda att titta på"
Ja när du skriver på det sättet tar jag åt mig, det är naturligt.. det gör nog många här som hade flertal volvos (och andra märken) som såg bra ut och inte hamnade på foto..

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
2 augusti 2010 · 1 163 Inlägg

Ralf skrev:

Stofer skrev:

Ralf skrev:

tack för att du drar min över gränsen till "bonna 740 osv"

det fanns ganska många snygga Volvos där och han snackar inte om att det är fel på japsar, han förstod bara inte vad som var speciellt.. smaken är som baken, men att kalla "alla" volvos för bonna 740is tycker jag är väldigt fel...

Är du så dum att du själv tror/tycker din volvo är en bonna 740i, så är de något som är fel.

Jag tror/tycker inte att min bil är en bonna 740, jag vet att den inte är det.. MEN om man citerar det du skriver så säger du:
Anlednignen till att de var två volvo foton är väl att de var de enda som värda att titta på.. Resten var jaa bonna 740is osv..
då antar jag att min bil är det där "OSV" och vad menar du med "osv"? när du säger att de två volvobilarna som är på foto var de enda "värda att titta på"
Ja när du skriver på det sättet tar jag åt mig, det är naturligt.. det gör nog många här som hade flertal volvos (och andra märken) som såg bra ut och inte hamnade på foto..

De 'bonna' 740is etc jag tror han menade är byggda för att kunna lekas med och våga köras med och då vill man helst inte ha en bil som kostar 150 000 heller..

mvh andy

~Andy~
Karlstrand_
2 augusti 2010 · 123 Inlägg

Palla bry sig, blir alltid massa snack efter varje träff, om dessa Volvo!

Alltid massa smutskastning, alla har inte rika föräldrar eller har lust att ha lån högt över öronen..

Är vell bara tur att folk har olik smak wink

Gör som Ford köp Volvo!
North
2 augusti 2010 · 824 Inlägg
lindgreen
2 augusti 2010 · 87 Inlägg

Karlstrand_ skrev:
Palla bry sig, blir alltid massa snack efter varje träff, om dessa Volvo!

Alltid massa smutskastning, alla har inte rika föräldrar eller har lust att ha lån högt över öronen..

Är vell bara tur att folk har olik smak wink

hehe ja vi fattiga vi försöker så gott vi kan med våra volvos eller hur sebbe ? wink

Stofer
2 augusti 2010 · 738 Inlägg

För de första Ralf: jag pratade inte om din volvo. Nej den är ingen bonna 740i.. Förstår du nu? Eller ska jag förklara igen? De var väl helt enkelt så att någon inte fotade den av någon annan anledning. Ärligt talat? Blir du ledsen för at ingen tog foto på din bil?

För de andra Volvoandy90, och Karlstrand: En rolig Japsare är inte dyrare än en vanlig Svenssonbil och man behöver inga rika föräldrar eller ta något lån för att köpa/äga en. De svenska avundsjukan?

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
2 augusti 2010 · 1 163 Inlägg

Stofer skrev:
För de första Ralf: jag pratade inte om din volvo. Nej den är ingen bonna 740i.. Förstår du nu? Eller ska jag förklara igen? De var väl helt enkelt så att någon inte fotade den av någon annan anledning. Ärligt talat? Blir du ledsen för at ingen tog foto på din bil?

För de andra Volvoandy90, och Karlstrand: En rolig Japsare är inte dyrare än en vanlig Svenssonbil och man behöver inga rika föräldrar eller ta något lån för att köpa/äga en. De svenska avundsjukan?

Klart man är avundsjuk haha jag vill också ha japs tongue men känns inte så  värt att köpa det som 18 åring ^^ vill helst ha lite erfarenhet innan man går in i den prisklassen ^^ så de va ingenting negativt mot japs ifrån min sida smile

mvh andy

Edit: Har ni märkt att det är lite stavfel i titeln? tongue

Senast redigerat av volvoandy90 (2 augusti 2010)

~Andy~
Marcus_89 Biltokig elektriker
2 augusti 2010 · 3 352 Inlägg

Alla har olika smak och tur är ju det smile Bara onödigt att gnälla vilket bilmärke som är bäst. Alla tycker ju olika. En del gillar volvo, en del tyska bilar, en del älskar japs och en del jänkare. Men är så onödigt att skräpa ner en tråd med sånt snack, bättre att ta det via pm istället

Senast redigerat av Marcus_89 (2 augusti 2010)

Loci
2 augusti 2010 · 471 Inlägg

Bra sagt Marcus_89 smile.
Sedan blir ju "träffen" vad man gör den till,och vad jag förstår så var ju det tänkt som en träff och ingen utställning i den meningen.
Tyvärr hade jag andra åtaganden så jag var tyvärr tvungen att lämna träffen lite tidigare,men den stunden jag var där så funkade den för min del.

Volvo V60 "T4 Ocean Race" (2016)
Ralf Med lem
3 augusti 2010 · 475 Inlägg

Stofer skrev:
För de första Ralf: jag pratade inte om din volvo. Nej den är ingen bonna 740i.. Förstår du nu? Eller ska jag förklara igen? De var väl helt enkelt så att någon inte fotade den av någon annan anledning. Ärligt talat? Blir du ledsen för at ingen tog foto på din bil?

För de andra Volvoandy90, och Karlstrand: En rolig Japsare är inte dyrare än en vanlig Svenssonbil och man behöver inga rika föräldrar eller ta något lån för att köpa/äga en. De svenska avundsjukan?

Nej Stofer jag blir absolut inte ledsen för det, jag tycker bara du uttrycker dig väldigt klantigt när du förklarar
och som jag får förklara för 2a gången, jag Har aldrig trott att varken du eller jag tror att min bil är en bonna 740, känns som om jag får upprepa detta flertal gånger..

Anledningen till att jag gör ett såkallat påhopp är pga att det låter precis som om du snackar om att de volvos som inte Kom med på foto är ren skit/dynga... Nej antagligen tycker du inte det, men då får du skriva inläggen mer tydliga istället för att dra alla över en kam.

Det känns bara som om denna diskussion eskalerar mer och mer åt fel håll... Så snälla förstå vad jag menar istället för att bara hugga tillbaks innan du förstår inlägget

vofloo
3 augusti 2010 · 739 Inlägg

Marcus_89 skrev:
Alla har olika smak och tur är ju det smile Bara onödigt att gnälla vilket bilmärke som är bäst. Alla tycker ju olika. En del gillar volvo, en del tyska bilar, en del älskar japs och en del jänkare. Men är så onödigt att skräpa ner en tråd med sånt snack, bättre att ta det via pm istället

såsant så sant alltid är det någon som gnäller så trött på det blir man oh mad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang