Nu kommer det bilder ifrån helgen!
Det blir nog det längsta inlägget hittills, då hela helgen kommer vara med.

Det hela började i fredags då jag och Peter monterade all inredning i bilen, hade nästan glömt var allt skulle sitta eftersom det var drygt ett halv år sen jag monterade ur allt! (Tänk vad tiden går fort.) Som tur är det lättskruvat på en 740, så det var inte så svårt att klura ut!
Sen efter maten vid nio tiden åkte vi upp igen för att kolla en kupéfläkt på min grannes Citroën som jag lovat att hinna med på fredagen.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/121766/1026406_vg6nfu.jpg]()
Här ser ni min nya sportratt från MPH och att inredningen är på plats

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/121766/1025849_ae1xhl.jpg]()
På lördagen tog vi lite sovmorgon så vi klev upp vid halv 9, fikade och åkte upp på garaget. Sen började vi med att lossa insuget, rengjorde det från allt sot och passade även på att slipa bort alla kanter som fans i fästet mot toppen.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/121766/1026407_7niujb.jpg]()
Peter tyckte det var lättjobbat i 740:ins motorutrymme då det finns gott om plats

Han fick sitta och rengöra det mesta och kolla satt alla topplocksbultar gick lätt ner i blocket!
Resten av lördagen gick åt till att kolla alla gängor på toppen, alla muttrar skulle gå lätt! Det gör skruvandet mycket roligare vid montering senare

(Notera sportluftfiltret och att dämpmattan i huven är borttagen)
Vi hann faktiskt med att byta olja och slänga på vintersulorna på min 240 för vi skulle ut å köra lite på isen

Klockan hann bli halv ett innan vi var färdiga på lördagen

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/121766/1026413_a03zc4.jpg]()
Upp klockan 7 på Söndag morron å börja skruva. Som ni ser växte det fram en motor allt eftersom tiden gick

Dock drabbades vi av en del förseningar då jag först råkade slå av fördelaren när vi skulle montera den bak på toppen, knackade lite försiktigt med handen, med då gick den av

Tur dock att jag har en 745:a stående utanför garaget, det var dock lite jobbigt att montera bort fördelaren på en översnöad bil i 20 minus

Men vi fick bort den och kunde fortsätta montera.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/121766/1026414_c6ebq9.jpg]()
När vi nästan vara klar och "skulle bara" montera remmarna till generatorn så gick bulten till remsträckningen av

Men det löste vi med lite delar i från 745:an och värma lite delar för att få ut bulten som gick av.
Så när allt var monterat gjorde vi en komp test och fick då värdena som jag skrev om tidigare.
1:a 13,1
2:a 13,1
3:e 14,3
4:e 13,0
Klockan är nu runt 12 på söndagen och vi skulle fara å köra lite på isen, så här slutade vi arbetet för denna gång !
Kom igen nu så jag får höra några kommentarer, behöver ju motivation till nästa gång! Då ska jag bjuda på en uppstart

(hoppas jag, hoho)
PS: Bilderna tagen med min Iphone då vi inte hittade något minneskort till kameran, det är också anledningen till att det vart så få bilder
