6083
Sök

AUDI Bilen dog, startar bara när den va kall!!!

52 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
Har en audi 100 2.3E -91 som startade idag sen backade jag ut den från parkeringen så dog den och ville inte starta. Sen Efter några timmar kom jag hem och provade så startade den men tomgången va väldigt konstig. Så körde med den en sväng, sen stängde av den så startade den ej. Vad kan felet vara? Tomgångsmotorn? Väldigt tacksam för tips
Senast redigerat av Karninger90 (4 augusti 2010)

3 259 Inlägg
4 augusti 2010
Kolla om du har gnista när bilen har stannat och inte vill starta så är du en bit på vägen...

Ha ett löst tändstift med dig, starta bilen o kör den varm, stäng av o prova o starta, startar den inte går du ut o rycker en tändkabel o tar stiftet du har med dig o stoppar dit o sedan provar att starta o se om det är gnista på det stiftet..

Ett vanligt fel med detta symptom är tändspolen, vet dock ej hur tändsystemet ser ut på din bil!

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

52 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
okej, får ta och kolla upp det. tack
JonR skrev:
Kolla om du har gnista när bilen har stannat och inte vill starta så är du en bit på vägen...

Ha ett löst tändstift med dig, starta bilen o kör den varm, stäng av o prova o starta, startar den inte går du ut o rycker en tändkabel o tar stiftet du har med dig o stoppar dit o sedan provar att starta o se om det är gnista på det stiftet..

Ett vanligt fel med detta symptom är tändspolen, vet dock ej hur tändsystemet ser ut på din bil!

Mvh/Jon

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 augusti 2010
Går pumpen när du slår på tändningen? Det är mer vanligt att felet är på bränslesidan än på tändningssidan anser jag.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

52 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
ja pumpen den går igång när jag vrider på tändningen.
te_wik skrev:
Går pumpen när du slår på tändningen? Det är mer vanligt att felet är på bränslesidan än på tändningssidan anser jag.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 augusti 2010
Karninger90 skrev:
ja pumpen den går igång när jag vrider på tändningen.
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Ok, ta lös luftfiltret eller glipa luftburken lite iallafall så du kommer åt att spruta startgas mot insuget, försöker den inte starta då så är felet troligen på tändsudag som JonR skriver.

Tomgångsmotorn kan inte göra så att bilen inte startar.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (5 augusti 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök