5649
Sök

Klossarna ligger an båda sidor bak.

6 Inlägg
27 juni 2006
Trådstartare
Jag bytte skivor och klossar bak, men nu ligger klossarna an hela tiden verkar som om det är konstant tryck på oken hela tiden och det på båda oken bak.
innan var det inga problem anledningen till att jag bytte var att skivorna var slitna.
det är en golf 03 och jag skruvade tillbaka kolven med ett specellt verktyg som man ska göra.

någon som vart med om liknande eller som har en bra ide på vad felet kan vara?

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
27 juni 2006
En golf -03, eller en golf3?
Hade lite vajsing när jag bytte på min golf3. Fick plocka loss allt vid ett hjul igen o mjuka upp glidkolvarna som kärvade lite.

6 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
okej jag har kollat glidbultarna men det är inte dom utan problemet är mer snarare att trycket inte släpper tillräckligt mycket.

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
6 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
nej det var ocskå en tanken men så lätt var det inte börjar nästan fundera om det inte är så att oken är skadade eftersom det är på båda sidorna.

Evolution
1 627 Inlägg
28 juni 2006
har du gjort rent glidytorna för klotsarna

Fäll ner pungen och landa

6 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
jag förstår inte riktigt hur menar du då att det är någon yta på klossarna när dom är nya då?

preem pump
836 Inlägg
28 juni 2006
det är en sjuka på dom där
det är handbromsen som e boven
eftersom att du har handbromsen i oken bak.
armen som trycker ut kolven vid handbromsning går inte tillbaka helt därför så ligger kolven på hela tiden
kan gå att få igång det igen med riktigt mycke smörja
annars så är det tyvär nya ok som gäller sad

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

6 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
det var min tanke också varpå jag kollade handbromsaxeln vid oket och den vilar faktiskt på stopet som den ska.

preem pump
836 Inlägg
28 juni 2006
ok
då vet jag inte

6 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
verkar som om att jag löst problemet, jag tog av och skruvade in oket ordentligt den här gången så nu har det inte luktat sådär skumt som åtliggande bromsar gör så jag tror med största sannolikhet att jag gjort en liten miss vid montering så nu ska självsjusteringen vara på 0 igen och inte ligga an.

preem pump
836 Inlägg
29 juni 2006
gött big_smile

Sök