4718
Sök

Gnisslande fjädrar. Audi 80 Coupe

tratt
353 Inlägg
12 augusti 2010
Trådstartare
Tjosan

Sitter med ett irriterande problem, nämligen så att det gnisslar från en, möjligtvis båda bakfjädrarna när man kör över vissa större gupp och hinder. Dämparna är från GM vad jag har läst på dem. Jag har testat att smörja gummit i fjäderbenstornet, men utan lyckat resultat.
Vad kan jag då göra för att åtgärda detta problemet, jag orkar verkligen inte köra på kullersten längre och det låter som en ostämd fiol.

Är det något jag måste köpa nytt, så länka något som passar min bil.
Allt är välkommet, tack på förhand.

Mvh Andy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 augusti 2010
Är det säkert att det är rätt monterat? Brukar bli ett jävla kvitter från tornen om man sätter något fel.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Old school JDM
176 Inlägg
13 augusti 2010
Är det inte en bussning som gnisslar då?

Det gör det på min bil fram, låter som att jag har en jävla kanariefågel i hjulhuset när jag kör på guppig väg. lol

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
13 augusti 2010
För det första, VARFÖR envisas folk med att kalla dom 80/90 Coupé? Feeeeeeeeel

Men i övrigt, jag har oxå en Coupé. Och efter att jag monterat sänkfjädrar bak (åt rätt håll...) Så började dom gnissla/knorra (svårt att förklara) men bara väldigt sällan och låter inte riktigt så som du beskriver heller.
Men då kan du ju utesluta att det är dom nya delarna iaf och börja fokusera på chassiet.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Sök