Eftersnack: Augustiträffen 14/8 2010, Biltema ÖREBRO

WeDo
16 augusti 2010 · 3 390 Inlägg

camaro67 skrev:

_Dalle_ skrev:
MM Var kul att det kom så många bilar:D Grattis till alla vinnarna!!

Jag tror att vi har lite olika uppfattningar om vad som är många bilar. Jag är glad att jag inte betalade 50 spännn för att parkera 5 meter längre fram. Så tyvärr var de ganska fattigt med bilar. Men man träffade iaf många som man känner som man kunde prata med. Och de verkade ha samma åsikt som mig tyvärr

Tänk på att det var första gången vi kör träffen. Vi räknade heller inte med att få 200 utställande bilar första gången. Sen att det var, som du utrycker det, "fattigt" med bilar är väl inget som vi som arrangörer styr över ? Det var både träff i Karlstad, Gävle och på många fler ställen så jag är glad att de som kom i lördags kom.

Kan du inte komma med lite konstruktiv kritik istället ?  Varför är du glad att du inte betalade 50:- ?  ( att det var för lite utställande bilar den stunden du var där är ju som sagt inget som har med själva organisationen runt träffen att göra)

Om vi nu ska kunna få till en seriös träff i Örebro så är det ju inte så kul om t.o.m folk från Örebro jobbar emot. Som jag skrev i ett inlägg lite tidigare. Kom med förslag på vad ni skulle vilja hände under träffen. Aktiviteter, lotteri ja... ALLT... det är ju era åsikter som gör att vi bara kan bli bättre.

MVH

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
myran Foto/Bilnörd
16 augusti 2010 · 1 541 Inlägg

WeDo skrev:

camaro67 skrev:

_Dalle_ skrev:
MM Var kul att det kom så många bilar:D Grattis till alla vinnarna!!

Jag tror att vi har lite olika uppfattningar om vad som är många bilar. Jag är glad att jag inte betalade 50 spännn för att parkera 5 meter längre fram. Så tyvärr var de ganska fattigt med bilar. Men man träffade iaf många som man känner som man kunde prata med. Och de verkade ha samma åsikt som mig tyvärr

Tänk på att det var första gången vi kör träffen. Vi räknade heller inte med att få 200 utställande bilar första gången. Sen att det var, som du utrycker det, "fattigt" med bilar är väl inget som vi som arrangörer styr över ? Det var både träff i Karlstad, Gävle och på många fler ställen så jag är glad att de som kom i lördags kom.

Kan du inte komma med lite konstruktiv kritik istället ?  Varför är du glad att du inte betalade 50:- ?  ( att det var för lite utställande bilar den stunden du var där är ju som sagt inget som har med själva organisationen runt träffen att göra)

Om vi nu ska kunna få till en seriös träff i Örebro så är det ju inte så kul om t.o.m folk från Örebro jobbar emot. Som jag skrev i ett inlägg lite tidigare. Kom med förslag på vad ni skulle vilja hände under träffen. Aktiviteter, lotteri ja... ALLT... det är ju era åsikter som gör att vi bara kan bli bättre.

MVH

Tror mera det var riktat till att ta betalt för att ställa ut är fel väg att gå.

Alla jag pratat om har varit väldigt skeptiska just till den biten att betala för ställa ut. när man kan åka dit och parkera bredvid grattis.

Va nu inte själv där med det är vad som "pratats" om i stan före träffen eller hur man ska säga.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
camaro67 Meister
16 augusti 2010 · 6 763 Inlägg

myran skrev:

WeDo skrev:

camaro67 skrev:

Jag tror att vi har lite olika uppfattningar om vad som är många bilar. Jag är glad att jag inte betalade 50 spännn för att parkera 5 meter längre fram. Så tyvärr var de ganska fattigt med bilar. Men man träffade iaf många som man känner som man kunde prata med. Och de verkade ha samma åsikt som mig tyvärr

Tänk på att det var första gången vi kör träffen. Vi räknade heller inte med att få 200 utställande bilar första gången. Sen att det var, som du utrycker det, "fattigt" med bilar är väl inget som vi som arrangörer styr över ? Det var både träff i Karlstad, Gävle och på många fler ställen så jag är glad att de som kom i lördags kom.

Kan du inte komma med lite konstruktiv kritik istället ?  Varför är du glad att du inte betalade 50:- ?  ( att det var för lite utställande bilar den stunden du var där är ju som sagt inget som har med själva organisationen runt träffen att göra)

Om vi nu ska kunna få till en seriös träff i Örebro så är det ju inte så kul om t.o.m folk från Örebro jobbar emot. Som jag skrev i ett inlägg lite tidigare. Kom med förslag på vad ni skulle vilja hände under träffen. Aktiviteter, lotteri ja... ALLT... det är ju era åsikter som gör att vi bara kan bli bättre.

MVH

Tror mera det var riktat till att ta betalt för att ställa ut är fel väg att gå.

Alla jag pratat om har varit väldigt skeptiska just till den biten att betala för ställa ut. när man kan åka dit och parkera bredvid grattis.

Va nu inte själv där med det är vad som "pratats" om i stan före träffen eller hur man ska säga.

Precis det som jag tycker är fel. Är besökarna som ska betala inte de som visar upp sina grejer. Kan säga att det hade varit fler som hade ställt ut om det hade varit så. Så jag försöker inte jobba emot. Tycker det är bra att det ordnas saker i Örebro.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Triton1991
16 augusti 2010 · 63 Inlägg

Kom igen nu fan? sitta o klaga på att träffen kostade 50kr, jävligt dåligt iaf! Jag tycker Unknown Örebro gjorde väldigt bra träff och alla var jätte trevliga , kom mer än vad jag hade förväntat mig så jag tycker det var lyckad träff för att vara första gången! Hoppas på flera träffar nu, eftersom ja missade allting i sommar sad.

WeDo
16 augusti 2010 · 3 390 Inlägg

camaro67 skrev:

myran skrev:

WeDo skrev:

Tänk på att det var första gången vi kör träffen. Vi räknade heller inte med att få 200 utställande bilar första gången. Sen att det var, som du utrycker det, "fattigt" med bilar är väl inget som vi som arrangörer styr över ? Det var både träff i Karlstad, Gävle och på många fler ställen så jag är glad att de som kom i lördags kom.

Kan du inte komma med lite konstruktiv kritik istället ?  Varför är du glad att du inte betalade 50:- ?  ( att det var för lite utställande bilar den stunden du var där är ju som sagt inget som har med själva organisationen runt träffen att göra)

Om vi nu ska kunna få till en seriös träff i Örebro så är det ju inte så kul om t.o.m folk från Örebro jobbar emot. Som jag skrev i ett inlägg lite tidigare. Kom med förslag på vad ni skulle vilja hände under träffen. Aktiviteter, lotteri ja... ALLT... det är ju era åsikter som gör att vi bara kan bli bättre.

MVH

Tror mera det var riktat till att ta betalt för att ställa ut är fel väg att gå.

Alla jag pratat om har varit väldigt skeptiska just till den biten att betala för ställa ut. när man kan åka dit och parkera bredvid grattis.

Va nu inte själv där med det är vad som "pratats" om i stan före träffen eller hur man ska säga.

Precis det som jag tycker är fel. Är besökarna som ska betala inte de som visar upp sina grejer. Kan säga att det hade varit fler som hade ställt ut om det hade varit så. Så jag försöker inte jobba emot. Tycker det är bra att det ordnas saker i Örebro.

Fast pokaler och alla andra priser måste ju betalas på något sätt ? Vi i Unknown och Örebroträffarna kan ju inte gå minus på minus varje år. Då kommer ju varken föreningen eller träffen bli speciellt långvarig. Och nuförtiden nöjer sig ju inte utställare med att vinna en tvätthink eller skruvmejsel, det är ju pokaler folk vill åt.

Sen vet man ju aldrig hur framtiden ser ut. Vi kanske får in mer sponsorer till nästa år. Men i dagsläget kommer avgiften kvarstå.

Ta Karlstad träffen. Den kostade ju också 50:- för utställare och 20:- för besökare.. Så jag ser inget problem i det. Vad får man för 50:- idag ?  En halv McD meny...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
DDESIGN
16 augusti 2010 · 563 Inlägg

Grymt initiativ av arrangörerna! Tummen upp!
Kunde själv inte komma då jag var bortbjuden sad Men hoppas på fler träffar snart!

mvh. Fredrik

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet
Nissan 200sx S13 "DDESIGN LS13" (1989)
TEASER Svetsare
16 augusti 2010 · 828 Inlägg

_Dalle_ skrev:

camaro67 skrev:

_Dalle_ skrev:
MM Var kul att det kom så många bilar:D Grattis till alla vinnarna!!

Jag tror att vi har lite olika uppfattningar om vad som är många bilar. Jag är glad att jag inte betalade 50 spännn för att parkera 5 meter längre fram. Så tyvärr var de ganska fattigt med bilar. Men man träffade iaf många som man känner som man kunde prata med. Och de verkade ha samma åsikt som mig tyvärr

MM men det är du det. blir så jävla förbannad att folk klagar på att det inte händer någe och när det gör det så klagar alla. helt otroligt. Men men skit samma är bara så jävla trött på örebroarna som bara ska sitta här på garaget och klaga.

det är första året , jag tycker det blev Väldigt lyckat, inget att klaga på , mycket fina bilar och bra väder, ser fram mot nästa år MVH Anton

Angry Drift Team
TEASER Svetsare
16 augusti 2010 · 828 Inlägg

Tigerbruden skrev:
hej hej  här  på garaget har jag några få bilder

men har fler på min fotosida http://www.pixbox.se/alb_show_id1198517_page0.html

hoppas det smakar smile
mvh Helena

du har inte lust att maila bilden på min 240 till min mail , bilden var riktigt fin
sodermalmbajen@hotmail.com Mvh Anton

Angry Drift Team
camaro67 Meister
16 augusti 2010 · 6 763 Inlägg

WeDo skrev:

camaro67 skrev:

myran skrev:

Tror mera det var riktat till att ta betalt för att ställa ut är fel väg att gå.

Alla jag pratat om har varit väldigt skeptiska just till den biten att betala för ställa ut. när man kan åka dit och parkera bredvid grattis.

Va nu inte själv där med det är vad som "pratats" om i stan före träffen eller hur man ska säga.

Precis det som jag tycker är fel. Är besökarna som ska betala inte de som visar upp sina grejer. Kan säga att det hade varit fler som hade ställt ut om det hade varit så. Så jag försöker inte jobba emot. Tycker det är bra att det ordnas saker i Örebro.

Fast pokaler och alla andra priser måste ju betalas på något sätt ? Vi i Unknown och Örebroträffarna kan ju inte gå minus på minus varje år. Då kommer ju varken föreningen eller träffen bli speciellt långvarig. Och nuförtiden nöjer sig ju inte utställare med att vinna en tvätthink eller skruvmejsel, det är ju pokaler folk vill åt.

Sen vet man ju aldrig hur framtiden ser ut. Vi kanske får in mer sponsorer till nästa år. Men i dagsläget kommer avgiften kvarstå.

Ta Karlstad träffen. Den kostade ju också 50:- för utställare och 20:- för besökare.. Så jag ser inget problem i det. Vad får man för 50:- idag ?  En halv McD meny...

Det är bara vad jag tycker och många andra jag har pratat med. Men som sagt tycker att de är besökarna som ska betala för att få titta. Då går inte ni back.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Dagge88
16 augusti 2010 · 629 Inlägg

Surt man missade träffan pga det krockade med ett visst annat event...
Visste inte direkt om den heller, förrän just på lördagen.

Men 50kr är väll inget att gnälla om heller, arrangörerna måste ju få pengar nånstans...

Mröh
Opel Rekord (1982)
Ford Galaxie "Fårrden" (1970)
Volvo 855 "T5r" (1995)
camaro67 Meister
16 augusti 2010 · 6 763 Inlägg

__spaackeel skrev:
Kom igen nu fan? sitta o klaga på att träffen kostade 50kr, jävligt dåligt iaf! Jag tycker Unknown Örebro gjorde väldigt bra träff och alla var jätte trevliga , kom mer än vad jag hade förväntat mig så jag tycker det var lyckad träff för att vara första gången! Hoppas på flera träffar nu, eftersom ja missade allting i sommar sad.

Är väll bättre att säga vad man tycker istället för att hålla käften? Och klagar vet jag inte om jag gör. Ger kritik som inte verkar vara uppskattad

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
aero85
16 augusti 2010 · 621 Inlägg

_Dalle_ skrev:

camaro67 skrev:

_Dalle_ skrev:
MM Var kul att det kom så många bilar:D Grattis till alla vinnarna!!

Jag tror att vi har lite olika uppfattningar om vad som är många bilar. Jag är glad att jag inte betalade 50 spännn för att parkera 5 meter längre fram. Så tyvärr var de ganska fattigt med bilar. Men man träffade iaf många som man känner som man kunde prata med. Och de verkade ha samma åsikt som mig tyvärr

MM men det är du det. blir så jävla förbannad att folk klagar på att det inte händer någe och när det gör det så klagar alla. helt otroligt. Men men skit samma är bara så jävla trött på örebroarna som bara ska sitta här på garaget och klaga.

Håller med Dalle!!!!!!!!!

aero85
16 augusti 2010 · 621 Inlägg

camaro67 skrev:

__spaackeel skrev:
Kom igen nu fan? sitta o klaga på att träffen kostade 50kr, jävligt dåligt iaf! Jag tycker Unknown Örebro gjorde väldigt bra träff och alla var jätte trevliga , kom mer än vad jag hade förväntat mig så jag tycker det var lyckad träff för att vara första gången! Hoppas på flera träffar nu, eftersom ja missade allting i sommar sad.

Är väll bättre att säga vad man tycker istället för att hålla käften? Och klagar vet jag inte om jag gör. Ger kritik som inte verkar vara uppskattad

du måste nog var lite mer spec på vad som vad dåligt och vad som man kan göra bättre!! det går inte att bara säga att det var lite bilar och att det var dåligt!!!!!!!!!!!  unknown kan man säga är nybörjare när det gäller att arrangera utställningar men jag talar nog för alla medlemar i unknown när jag sägar att dom gör allt för att det ska bli bra! som sagt var detta första träffen. jag sj var där som utställare och tyckte att dom som jobba med det gjorde det jävligt bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ser fram emot nästa träff!!!! jag ställer gärna upp och hjälper till om det behövs!

Senast redigerat av aero85 (16 augusti 2010)

Tigerbruden Fotograf
16 augusti 2010 · 67 Inlägg

TEASER skrev:

Tigerbruden skrev:
hej hej  här  på garaget har jag några få bilder

men har fler på min fotosida http://www.pixbox.se/alb_show_id1198517_page0.html

hoppas det smakar smile
mvh Helena

du har inte lust att maila bilden på min 240 till min mail , bilden var riktigt fin
sodermalmbajen@hotmail.com Mvh Anton

det e  fixat smile

myran Foto/Bilnörd
16 augusti 2010 · 1 541 Inlägg

camaro67 skrev:

__spaackeel skrev:
Kom igen nu fan? sitta o klaga på att träffen kostade 50kr, jävligt dåligt iaf! Jag tycker Unknown Örebro gjorde väldigt bra träff och alla var jätte trevliga , kom mer än vad jag hade förväntat mig så jag tycker det var lyckad träff för att vara första gången! Hoppas på flera träffar nu, eftersom ja missade allting i sommar sad.

Är väll bättre att säga vad man tycker istället för att hålla käften? Och klagar vet jag inte om jag gör. Ger kritik som inte verkar vara uppskattad

Håller fullständigt med.. sägs vad du tycker.. men måste erkänna att det va inte snyggt formulerat.!


Och till diskunionen. Visst ska ni väl få in lite cash. Det kostar trots allt att städa efter och köpa in det som behövs osv.

Men det som bland annat jag och många jag pratat med tycker så kostnaden ligga hos besökarna och inte utställarna.

Jag kan i huvudet komma på ett antal personer som har fina bilar som sagt att dom skulle ställt ut om det inte kostade. Som nu i stället valde att ställa sina bilar på parkeringen eller inte dyka upp alls i stället.

Men alla tycker olika. Va själv inte på träffen för jag va upptagen med annat. Men endå kul att det händer saker i Örebro.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
taway
16 augusti 2010 · 296 Inlägg

Jag tycker 50kr är fjantigt att inte vilja betala bara för att många har någon gnällig princip. Det verkar som att många tror att man ska få gratis hotell, mat, bensinpengar och extra cash i fickan bara för att man ställer ut... Det kostar ju fasen 50kr i soppa bara av att åka dit och folk slänger 600kr på krogen varje helg. Allra helst ska alla betala såklart men jag har normalt inget emot att betala lite för att få bilen bedömd. Nu hade jag inte lagt någon tid alls på att tvätta/polera osv då jag bara hade några timmar lucka i min helgplanering.

Jag tyckte det var kul att det arrangerades något seriösare i Örebro, det var därför jag åkte dit. Dessutom var det skönt väder och det är alltid trevligt att prata med likasinnade. Synd bara att folk inte verkar hålla på med bilar som största intresse här på garaget längre. Var är alla som brinner för sitt bilintresse? Personligen är jag så trött på Örebroare att jag flyttar från staden nu men jag kommer gärna på uppstyrda bilträffar när jag kan. Tummen upp till arrangörerna för att de försöker!

Mvh
Markus

_Dalle_ Unknown Örebro
16 augusti 2010 · 291 Inlägg

Kan då tillägga att finns en anledning till att besökarna inte skulle betala vet dock inte om jag får säga varför men men. hade inte utställarna betalat hade vi inte kunnat göra detta!

Volkswagen Buggy "Bugrun 2012" (1967)
Volvo s40 "airride" (2000)
WeDo
16 augusti 2010 · 3 390 Inlägg

camaro67 skrev:

__spaackeel skrev:
Kom igen nu fan? sitta o klaga på att träffen kostade 50kr, jävligt dåligt iaf! Jag tycker Unknown Örebro gjorde väldigt bra träff och alla var jätte trevliga , kom mer än vad jag hade förväntat mig så jag tycker det var lyckad träff för att vara första gången! Hoppas på flera träffar nu, eftersom ja missade allting i sommar sad.

Är väll bättre att säga vad man tycker istället för att hålla käften? Och klagar vet jag inte om jag gör. Ger kritik som inte verkar vara uppskattad

Jodå, all kritik tas gärna emot. Det var bara sättet du formulerade dig i först inlägget du skrev. Det gick inte riktigt fram att det var avgiften du hade något emot utan mer att det var dåligt med bilar.

Alla åsikter kommer tas med till nästa möte då vi går genom träffen och ser vad vi ska försöka och kan få till tills nästa utställning.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Mariana
16 augusti 2010 · 128 Inlägg

myran skrev:

camaro67 skrev:

__spaackeel skrev:
Kom igen nu fan? sitta o klaga på att träffen kostade 50kr, jävligt dåligt iaf! Jag tycker Unknown Örebro gjorde väldigt bra träff och alla var jätte trevliga , kom mer än vad jag hade förväntat mig så jag tycker det var lyckad träff för att vara första gången! Hoppas på flera träffar nu, eftersom ja missade allting i sommar sad.

Är väll bättre att säga vad man tycker istället för att hålla käften? Och klagar vet jag inte om jag gör. Ger kritik som inte verkar vara uppskattad

Håller fullständigt med.. sägs vad du tycker.. men måste erkänna att det va inte snyggt formulerat.!


Och till diskunionen. Visst ska ni väl få in lite cash. Det kostar trots allt att städa efter och köpa in det som behövs osv.

Men det som bland annat jag och många jag pratat med tycker så kostnaden ligga hos besökarna och inte utställarna.

Jag kan i huvudet komma på ett antal personer som har fina bilar som sagt att dom skulle ställt ut om det inte kostade. Som nu i stället valde att ställa sina bilar på parkeringen eller inte dyka upp alls i stället.

Men alla tycker olika. Va själv inte på träffen för jag va upptagen med annat. Men endå kul att det händer saker i Örebro.

Vill bara lägga upp ett skräckscenario, om det kommer utställande bilar med enbart förare och inga andra besökare, ska arrangörerna stå för hela kostnaden, det är ju trots allt för Örebro man gör någonting, utställare på andra träffar betalar 50:- för att delta i ex. pokalutdelning besökare betalar 20:- för att närvara och det är mycket trevligt, så lite betalt tar dom i Karlstad jag betalar gärna 50-60:- som besökare på deras träff, jag har så svårt att förstå varför det är så svårt att förstå att INGENTING är gratis, inte ens för Arrangörerna.
Dessutom så delas enbart sponsorpriser (inte ens det är gratis för arrangörer bl a bensinkostnad för att hämta dessa) till de som betalt för att ställa ut bilen, på det viset får man en sak till ett värde som överstiger 50:- även om det inte var det man tänkt köpa för den månadens lön.
Lite skrämmande att Ni inte ser det.
Är fruktansvärt mycket ideellt arbete bakom, så frågan är om det är värt att försöka göra något roligt åt bilfolket i Örebro, verkar inte som baksidan av det här kommer fram (otaliga timmar med ideellt arbete och bärande av allt som ska vara med till en träff inte ens 50:- för allt arbete), nu talar jag nog för hela arrangör gänget, den bästa lönen man kan få är att se när människor blir glada och tycker det man åstadkommit är skoj, det är min åsikt man måste som sagt bygga upp en buffert.
Pengar pengar pengar är inte allt men tyvärr nödvändigt ont i såna här sammanhang, försök att sätt mer
värde på gemenskapen och var glad om någon Ni känner får framgång med sin bil eller vinner ett fint sponsorpris, allt utvecklas framåt, även vi.
Mvh
Mariana

Jorky Beemer Power
19 augusti 2010 · 13 Inlägg

Ja om jag får lite cash över så jag kan köpa en redig bil smile så glider jag in nästa år iaf.hjälper gärna till med planeringen och arbetet inför utställningen!.Mvh Jörky

Kaffe Det Drack Vi När Vi Var 5 Nu Dricker Vi Whisky!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang