3171
Sök

Konvertering till 4*4 Golf 3.

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
Någon som vet hur det kan gå till?
T.ex. syncropaket, om det passar rakt över till en 1,8i / ABS motorkod.
Eller något annat paket som går smidigt?

Administratör
2 990 Inlägg
4 juli 2006
Passar inte rakt över för att dom golf 3orna som va syncro va bagagerumsgolvet upphöjjt på....

En kopp av den svarta såsen...

215 Inlägg
4 juli 2006
Helt fantastiskt hur folk orkar hålla på (GT90) med saker,ska du byta till 4hjulsdrift på en bil som har 90hk? smile Är det inte bättre o spara lite pengar o köpa en som redan är 4x4 orginal? Tänkte bara om de inte känns rätt meningslöst. ;D Jag är ingen teknisk bilmänniska så jag ska inte säga något egentligen. Men tycker bara de är fantastiskt hur fan ni orkar lägga ner tid/pengar.. :p

Edit; Kom inte med kommentarer som "alla kanske inte har råd o köpa en dyr o snabb bil bla bla bla" Jag vet!

1 660 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
Jag tar en annan kommentar då..
Det är roligt att drömma, klura o fundera även om det inte blir någon konvertiering som i detta fall verkar ganska invecklad..
Nåja, tack för svaren!!

ingen aning
687 Inlägg
4 juli 2006
SLIMPA skrev:
Helt fantastiskt hur folk orkar hålla på (GT90) med saker,ska du byta till 4hjulsdrift på en bil som har 90hk? smile Är det inte bättre o spara lite pengar o köpa en som redan är 4x4 orginal? Tänkte bara om de inte känns rätt meningslöst. ;D Jag är ingen teknisk bilmänniska så jag ska inte säga något egentligen. Men tycker bara de är fantastiskt hur fan ni orkar lägga ner tid/pengar.. :p

Edit; Kom inte med kommentarer som "alla kanske inte har råd o köpa en dyr o snabb bil bla bla bla" Jag vet!

det finns 5 sorters människor när det gäller bilar
1. Folk som låter sina bilar vara som dom är.
2. Folk som BARA trimmar sina bilar.
3. Folk som BARA stylar sina bilar.
4. Folk som gör bådeoch.
5. Folk som köper färdig trimmade(sluta) och stylade bilar för att dom inte har den ork och humör som krävs för trimmning och styling.

även zebran har sina fläckar

1 660 Inlägg
215 Inlägg
4 juli 2006
volvo_240_tic skrev:
SLIMPA skrev:

det finns 5 sorters människor när det gäller bilar
1. Folk som låter sina bilar vara som dom är.
2. Folk som BARA trimmar sina bilar.
3. Folk som BARA stylar sina bilar.
4. Folk som gör bådeoch.
5. Folk som köper färdig trimmade(sluta) och stylade bilar för att dom inte har den ork och humör som krävs för trimmning och styling.

Bra sagt..Men de jag menar lite är att hade de inte varit roligare att lägga ner all den tid de krävs för en konvertering på en bil som har lite mer hästar? En framhjulsdriven bil T.EX som en Saab Aero. Då mår man ju bra sen när man märker skillnad och att de händer lite när man plattar.  Kanske är bättre o spara till en lite värre bil och SEN göra konverteringen. Men alla är vi ju olika..som tur är.

1 660 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
Joo, men det var bara på planeringsstadie eller "KANSKE kommande projekt" - listan..

215 Inlägg
4 juli 2006
GT90 skrev:
Joo, men det var bara på planeringsstadie eller "KANSKE kommande projekt" - listan..

Okej svårt för mig att veta.

1 660 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
GT90 skrev:
Jag tar en annan kommentar då..
Det är roligt att drömma, klura o fundera även om det inte blir någon konvertiering som i detta fall verkar ganska invecklad..
Nåja, tack för svaren!!

Sök