Vänsterkonvertering av Skyline

Robin86
31 augusti 2010 · 194 Inlägg

Tjenare! Är lite sugen på en r34 men skulle vilja veta vem som kan och vad det kostar att vänsterkonvertera. Många tycker säkert det är fel, men det skiter jag i haha smile

Några tips på firmor som gör det och vad det skulle kosta i runda slängar?

NitrousOxideSystem Zoom Zoom
31 augusti 2010 · 381 Inlägg

Vet inte riktigt vad det kostar men finns en konverterad i england att hämta hem om man tycker det är värt pengarna
http://pistonheads.com/sales/1396610.htm

Power is Nothing Without Control
Robin86
31 augusti 2010 · 194 Inlägg

NitrousOxideSystem skrev:
Vet inte riktigt vad det kostar men finns en konverterad i england att hämta hem om man tycker det är värt pengarna
http://pistonheads.com/sales/1396610.htm

Mm den har jag sett smile Men har kanske en som vill byta med min Mustang.. Därför jag vill veta om konvertering. Men tack iaf!

Robin86
1 september 2010 · 194 Inlägg

Fått svar. 300.000 inklusive allt.. Så jag tror jag hoppar....

Zeen_
1 september 2010 · 50 Inlägg

Vem fick du svar från?

Robin86
1 september 2010 · 194 Inlägg

Zeen_ skrev:
Vem fick du svar från?

Pbz

Zeen_
1 september 2010 · 50 Inlägg

Robin86 skrev:

Zeen_ skrev:
Vem fick du svar från?

Pbz

Det var för dyrt, det ska inte behöva kosta så mycket.

Go_sideways
1 september 2010 · 428 Inlägg

Zeen_ skrev:

Robin86 skrev:

Zeen_ skrev:
Vem fick du svar från?

Pbz

Det var för dyrt, det ska inte behöva kosta så mycket.

Det är nog inte delarna som kostar utan själv jobbet. Sånt tar ju en del tid och firmor/verkstäder är inte billiga i timmen direkt.

Janneutanb
1 september 2010 · 7 272 Inlägg

Zeen_ skrev:

Robin86 skrev:

Zeen_ skrev:
Vem fick du svar från?

Pbz

Det var för dyrt, det ska inte behöva kosta så mycket.

Man får nog räkna med att det kostar riiiiktigt mycket om man lämnar in det iaf.
Det går åt väldigt mycket tid!

Robin86
1 september 2010 · 194 Inlägg

Dom räknade 70k för delarna och resten för arbetet.. Ca 400h. Men ska ärligt säga att jag blev duktigt förvånad när jag fick svaret smile

Aerodynamik ...
1 september 2010 · 7 120 Inlägg

Man vänjer sig vid RHD! Det är ju dessutom en del av charmen med dessa skajlajns wink

Janneutanb
1 september 2010 · 7 272 Inlägg

Robin86 skrev:
Dom räknade 70k för delarna och resten för arbetet.. Ca 400h. Men ska ärligt säga att jag blev duktigt förvånad när jag fick svaret smile

Som sagt så är det ju inte "bara" att flytta grejerna till andra sidan.
Du ska liksom få plats med alltihopa också.
Allt tar tid att tillverka.

Har man inte gjort det förr så är det omöjligt att gissa sig fram till vad det kommer kosta i slutändan.
Kan vara därför du fick det priset. Kan säkert sluta billigare men dom andra firmor jag har hört som har konverterat evo'n bl a, där hälften redan finns tillgängligt att köpa, så har man fått ge iaf en 150...

Robin86
1 september 2010 · 194 Inlägg

Brains skrev:

Robin86 skrev:
Dom räknade 70k för delarna och resten för arbetet.. Ca 400h. Men ska ärligt säga att jag blev duktigt förvånad när jag fick svaret smile

Som sagt så är det ju inte "bara" att flytta grejerna till andra sidan.
Du ska liksom få plats med alltihopa också.
Allt tar tid att tillverka.

Har man inte gjort det förr så är det omöjligt att gissa sig fram till vad det kommer kosta i slutändan.
Kan vara därför du fick det priset. Kan säkert sluta billigare men dom andra firmor jag har hört som har konverterat evo'n bl a, där hälften redan finns tillgängligt att köpa, så har man fått ge iaf en 150...

Ja jag hade ju ingen aning men trodde inte det skulle vara så jävla dyrt även fast jag förstår att det är mkt jobb. Bara att gilla läget!

Simonols Skyline User
1 september 2010 · 187 Inlägg

Får man vara lite nyfiken bara på vad som får dig att vilja betala dessa pengarr för att sitta 1m till vänster?

Janneutanb
1 september 2010 · 7 272 Inlägg

Robin86 skrev:

Brains skrev:

Robin86 skrev:
Dom räknade 70k för delarna och resten för arbetet.. Ca 400h. Men ska ärligt säga att jag blev duktigt förvånad när jag fick svaret smile

Som sagt så är det ju inte "bara" att flytta grejerna till andra sidan.
Du ska liksom få plats med alltihopa också.
Allt tar tid att tillverka.

Har man inte gjort det förr så är det omöjligt att gissa sig fram till vad det kommer kosta i slutändan.
Kan vara därför du fick det priset. Kan säkert sluta billigare men dom andra firmor jag har hört som har konverterat evo'n bl a, där hälften redan finns tillgängligt att köpa, så har man fått ge iaf en 150...

Ja jag hade ju ingen aning men trodde inte det skulle vara så jävla dyrt även fast jag förstår att det är mkt jobb. Bara att gilla läget!

Eftersom en verkstad bara får öka sitt pris med 10%, eller något i den stilen, utan att ta kontakt med kunden först så skulle det nog inte vara så bra om dom säger först 150k.
Men i slutändan så skulle det egentligen kosta t ex 200k. Då har dom helt plötsligt gått back på hela affären.
För dom kan inte komma mitt i och säga "Du, tyvärr kommer vi behöva 50,000kr till för att kunna slutföra bilen".

Robin86
1 september 2010 · 194 Inlägg

Simonols skrev:
Får man vara lite nyfiken bara på vad som får dig att vilja betala dessa pengarr för att sitta 1m till vänster?

Det är det jag inte är.. Därför jag skrev att jag hoppar nog det smile hade varken betalt 150 eller 200 för det heller smile men nu vet man iaf!

Simonols Skyline User
1 september 2010 · 187 Inlägg

Robin86 skrev:

Simonols skrev:
Får man vara lite nyfiken bara på vad som får dig att vilja betala dessa pengarr för att sitta 1m till vänster?

Det är det jag inte är.. Därför jag skrev att jag hoppar nog det smile hade varken betalt 150 eller 200 för det heller smile men nu vet man iaf!

Okej testa en högerstyrd så ska du se att dom inte är så svåra att köra. Annars får du söka i arabländerna där bygger dom om sina bilar. Vad jag hört dock så ska konverteringarna vara lite si och så big_smile

Robin86
2 september 2010 · 194 Inlägg

Simonols skrev:

Robin86 skrev:

Simonols skrev:
Får man vara lite nyfiken bara på vad som får dig att vilja betala dessa pengarr för att sitta 1m till vänster?

Det är det jag inte är.. Därför jag skrev att jag hoppar nog det smile hade varken betalt 150 eller 200 för det heller smile men nu vet man iaf!

Okej testa en högerstyrd så ska du se att dom inte är så svåra att köra. Annars får du söka i arabländerna där bygger dom om sina bilar. Vad jag hört dock så ska konverteringarna vara lite si och så big_smile

Haha smile

myran Foto/Bilnörd
2 september 2010 · 1 541 Inlägg

Problemet med vänsterkovertera en skyline är att dom aldrig sålts som vänsterstyrda.

Dvs finns inga färdiga delar att "bara" flytta över utan allt måste specialtillverkas vilket gör det hela dyrt.

Tänk själv att t.ex även en helt ny instrumentbräda måste tillverkas.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Simonols Skyline User
2 september 2010 · 187 Inlägg

myran skrev:
Problemet med vänsterkovertera en skyline är att dom aldrig sålts som vänsterstyrda.

Dvs finns inga färdiga delar att "bara" flytta över utan allt måste specialtillverkas vilket gör det hela dyrt.

Tänk själv att t.ex även en helt ny instrumentbräda måste tillverkas.

Dom bygger inte helt ny instrumentbräda utan brukar använda S14 eller maxima.  Iofs har jag sett att dom kapat upp orginal och skarvat ihop med.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang