Vänsterkonvertering av Skyline

KHRacing
3 september 2010 ·

Om du kan avstå från AC´n så kan du o några kompisar bygga om bilen för under 25-30k.

Men det tar tid som du såklart inte får tillgodaräkna dig i pengar.

instrumentpanel 2-3000kr
instrumenthus (om ej r34 passar) 2000kr
styrväxel 2-3000kr
elkablar, socklar m.m 3000kr
frakter för delarna 3-5000kr
servoslangar (nypressade) 500kr (på rätt ställe utan kvitto)
pedalställ från lämplig bil eller racevariant med stående pedaler + broms/kopplinscylindrar 4000kr
bromrsör, kopplingar m.m 1000kr

Räkna med att behöva lyfta i och ur motor/växellådan ett par gånger med
m.m

ej inräknat alls är ström, svetsgad, svetstråd m.m o sånt.

Du är välkommen att komma o kolla på min EVO för att se hur det är gjort 6 vad som behövs göras., jag finns
mil norr om dig

Senast redigerat av KHRacing (3 september 2010)

Egeddy Ege
11 september 2010 · 40 Inlägg

Jobbet runt 30k. plus delar.Totalt kan kosta upp till 50k. sek. En kändis jobbade på en verkstaden med att flytta ratten till vänster men nu han flyttad själv till Japan. Jag kan fråga efter tel.nr. om finns intresse.Delar dem hittar själv.

Mk-supra
11 september 2010 · 91 Inlägg

Simonols skrev:

Robin86 skrev:

Simonols skrev:
Får man vara lite nyfiken bara på vad som får dig att vilja betala dessa pengarr för att sitta 1m till vänster?

Det är det jag inte är.. Därför jag skrev att jag hoppar nog det smile hade varken betalt 150 eller 200 för det heller smile men nu vet man iaf!

Okej testa en högerstyrd så ska du se att dom inte är så svåra att köra. Annars får du söka i arabländerna där bygger dom om sina bilar. Vad jag hört dock så ska konverteringarna vara lite si och så big_smile

Håller med smile prova högerstyrd 2 ggr så kommer du gilla det mckt lätt o vänja sig, big_smile sen de 50 eller 100k kan du lägga på trimmning och bygga om den kanske eller en resa för de pengarna, med sen är det smaksak. Prova högerstyrd tycker du den är svår eller gillar du inte den, kan du bestämma själv.

Toyota Supra MKIV "White Beauty" (1995)
Eddy Galen, inte dum.
12 september 2010 · 1 324 Inlägg

Vill också påpeka att köra högerstyrt är inga alls problem efter 20-30 min bakom ratten.

Köp aldrig en vänsterkonverterad bil utan att ha tittat på den först.

Senast redigerat av eddhedd (12 september 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang