Vad är grejen med automat lådor?

Turbomotor volvolover
3 september 2010 · 667 Inlägg

jag fattar inte poängen med automat? VARFÖR vill folk ha det? är det för att det skulle vara tråkigt att växla sj?
lr för att man  är "lat" av sig ? tongue
det är ju inte speciellt snålt har ja fattat det som, man kan knappast motorbromsa med en automat. och ska man gasa lite mer för att öka farten så växlar den ner, .. visst kan de va olika mellan bil modellerna men ändå.. roll
äta och prata i mobilen och sånt ska man ju inte när man kör.. och kör man mkt i stan tyckeer ja man kan använda cykel ist big_smile hahahaha
en automat låda får man inte ens bogsera bilar med, dom får inte bli bogserade heller..
VARFÖR VILL FOLK HA AUTOMAT? yikes

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
_budde_
3 september 2010 · 152 Inlägg

för att de e underbart=)


Turbomotor skrev:
jag fattar inte poängen med automat? VARFÖR vill folk ha det? är det för att det skulle vara tråkigt att växla sj?
lr för att man  är "lat" av sig ? tongue
det är ju inte speciellt snålt har ja fattat det som, man kan knappast motorbromsa med en automat. och ska man gasa lite mer för att öka farten så växlar den ner, .. visst kan de va olika mellan bil modellerna men ändå.. roll
äta och prata i mobilen och sånt ska man ju inte när man kör.. och kör man mkt i stan tyckeer ja man kan använda cykel ist big_smile hahahaha
en automat låda får man inte ens bogsera bilar med, dom får inte bli bogserade heller..
VARFÖR VILL FOLK HA AUTOMAT? yikes

Turbomotor volvolover
3 september 2010 · 667 Inlägg

nä inte någon stans alls, kan killar inte hålla i den där hårda spaken lr? trodde både killar och tjejer gillade att dra i den och slänga i växlarna wink

_budde_ skrev:
för att de e underbart=)


Turbomotor skrev:
jag fattar inte poängen med automat? VARFÖR vill folk ha det? är det för att det skulle vara tråkigt att växla sj?
lr för att man  är "lat" av sig ? tongue
det är ju inte speciellt snålt har ja fattat det som, man kan knappast motorbromsa med en automat. och ska man gasa lite mer för att öka farten så växlar den ner, .. visst kan de va olika mellan bil modellerna men ändå.. roll
äta och prata i mobilen och sånt ska man ju inte när man kör.. och kör man mkt i stan tyckeer ja man kan använda cykel ist big_smile hahahaha
en automat låda får man inte ens bogsera bilar med, dom får inte bli bogserade heller..
VARFÖR VILL FOLK HA AUTOMAT? yikes

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
mange_240
3 september 2010 · 1 562 Inlägg

utvecklingen har gått framåt allt du skrivit stämmer inte.

Turbomotor volvolover
3 september 2010 · 667 Inlägg

vad snäll och rätta det som inte är rätt då smile

mange_240 skrev:
utvecklingen har gått framåt allt du skrivit stämmer inte.

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
mange_240
3 september 2010 · 1 562 Inlägg

moderna bilar kan bogseras en mil utan bekymmer, modernare styrsystem har gjort att bilen väljer rätt växel. sen har du ju lock up på de flesta lådor.

Powe_R
3 september 2010 · 414 Inlägg

Turbomotor skrev:
vad snäll och rätta det som inte är rätt då smile

mange_240 skrev:
utvecklingen har gått framåt allt du skrivit stämmer inte.

Moderna automatlådor är ofta både snabbare och snålare jämfört med än manuell!

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
mange_240
3 september 2010 · 1 562 Inlägg

varför anser du att det är värdelöst?

Panzar_Audi
3 september 2010 · 820 Inlägg

Automatlåda i firmabilen? Ja tack!

På privatbilen? Njaaa, har man en jänk med V8 är automat självklart, har man en Audi S2 så är manuell självklart(givetvis måste det inte vara såhär), där har du ju lite skillnader tycker. Beror ju på vad man har för bil, folk som kör automat har nog inte det för att dom är lata utan för att det är jävligt gött bara!

Om man säger
Janneutanb
3 september 2010 · 7 271 Inlägg

Varför ska man sitta och rycka i en spak om man bara vill cruisa omkring?
Samma gäller lastbilen... Sitta och dra i den där jävla spaken och fippla med knappar hela dagarna är totalt värdelöst!

Senast redigerat av Brains (3 september 2010)

Turbomotor volvolover
3 september 2010 · 667 Inlägg

okej då har ja lärt mig ngt nytt idag smile

mange_240 skrev:
moderna bilar kan bogseras en mil utan bekymmer, modernare styrsystem har gjort att bilen väljer rätt växel. sen har du ju lock up på de flesta lådor.

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
_budde_
3 september 2010 · 152 Inlägg

kör själv automat. ser inget fel i det. min 2,5t med automat drar inte mer bensin än en vanlig v70 manuell utan turbo

PMPerformance
3 september 2010 · 2 266 Inlägg

skönt att åka med i vardagen, fast när de ska busas ska de vara manuellt

svetsdiff !!!
Turbomotor volvolover
3 september 2010 · 667 Inlägg

Brains skrev:
Varför ska man sitta och rycka i en spak om man bara vill cruisa omkring?
Samma gäller lastbilen... Sitta och dra i den där jävla spaken och fippla med knappar hela dagarna är totalt värdelöst!

kör man mkt inne i stan så är det en sak tycker jag, men kör man längre sträckor så spelar det väl egentligen inte så stor roll? likaså på lastbilar, kan föstår att det är skönt med det i stan då man slipper växla direkt när man lagt i en växel

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
Turbomotor volvolover
3 september 2010 · 667 Inlägg

klart! big_smile burna med en automat är ju lite små gay wink

PMPerformance skrev:
skönt att åka med i vardagen, fast när de ska busas ska de vara manuellt

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
PMPerformance
3 september 2010 · 2 266 Inlägg

ja men lättburnat brukar de vara

svetsdiff !!!
Turbomotor volvolover
3 september 2010 · 667 Inlägg

med andra ord så är det för att det är bekvämt och lätt kört?

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
Ksj
3 september 2010 · 1 217 Inlägg

Folk väljer automat för att de är lata eller handikappade och inte kan köra manuellt.

Saab 900 "2.1an" (1992)
jimmy-124 Svartlistad
3 september 2010 · 446 Inlägg

Ksj skrev:
Folk väljer automat för att de är lata eller handikappade och inte kan köra manuellt.

Jo för det stämmer ju skitbra! skönt att det är ur världen.....

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
jimmy-124 Svartlistad
3 september 2010 · 446 Inlägg

2ooSX skrev:
Fattar inte heller riktigt, att crousa runt går hur fint som helst med en manuell.. om jag nu gillade amrikanare, så skulle ja vilja ha en som va manuell också..tycker inte automat är så attraherande :p

smaken är som baken helt enkelt smile




PS: jag sätter mig med chips och cola och avaktar tills tråden spårar ur tongue

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang