6028
Sök

Volvo 760 -88 B280F vägrar starta när den är varm

2 Inlägg
5 september 2010
Trådstartare
Tjenis;
Jag har ett problem ,Min 760 startar klockrent när den är kall men stannar man bilen när den blivit varm så vägrar den att starta ,måste vänta ca.1,5 timme.Vill oxå säga att den luktar mycket bensin ifrån motorn då när man försöker starta den när den är varm , En sak till ,startmotorn verkar hugga när motorn är varm precis som att när tändningen skulle stå fel och den ska väl inte gå att justera så vitt jag vet ,Någon som vet vart man ska börja felsöka ?

Motorn är en B280 F -88 ,22.000 mil
sad

4 767 Inlägg
6 september 2010

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Saabifierad
2 031 Inlägg
6 september 2010
Tappar startmotorn kraft ju längre du försöker starta den?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Montör
665 Inlägg
6 september 2010
Kan inte den motorn så bra. Hade en en gång i tiden, men allt jag hade med den var problem. I ditt fall låter det nästan som om motorn tror att den fortfarande är kall, och därför kör i någon sorts kallstartläge med väldigt mycket bränsle. Testa att byta ut lite temperatursensorer osv. tycker jag.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

Black Smoke Racer
73 Inlägg
6 september 2010
Tändspolen kass?

Sök