Ckosworth skrev:
Joo skrev:
hampa87 skrev:
Hur kul kan det vara att stå på ett lager dag ut och dag in då tex:)?
Drog bara fram nackdelarna med yrket för att irritera lite

, men jag hade mycket gärna kunna jobba som lastbilschaufför själv, det verkar vara ett roligt jobb och kan vara väldigt skönt att vara själv, framför allt om man har en fin lastbil att åka i så är det nog kul

Ett helvete på vintern massa förvirrade människor i snöyran och halt och jävligt, inge skoj att få sladd med 60ton i nerförsbacke bara för att snål åkarn man jobbar åt inte kan ha vettiga grejer, dåliga däck och bromsar som funkar när dom vill mm, sen att allt har en förmåga att frysa sönder vintertid är ju inte ett plus, sen att dra en pall på 500kg i 2dm snö är ju inte heller någon höjdare.
Men sen kommer våren och sommaren och man har världens bästa jobb, så om man står ut med all skit på vinter halvåret så är det ett väldigt roligt jobb, fast väldigt slitsamt, mycket sjukskrivningar inom detta yrke.
Låter precis som brevbäraryrket det där...jobbigt som fasiken på vintern men finfint
på sommaren, med mera.
Till topic vill jag bara säga att folk ska vara glada att dom får ta kortet över huvudtaget.
Finns dom som föds med sjukdomar som hindrar dem från att uppnå drömmarna

Edit: Ursäkta om jag gnäller. Men så fort en sådan här tråd dyker upp vill jag bara upp
i en lastbil och köra...och så får man inte? Vad ska man göra?

Senast redigerat av AirOne (6 november 2007)
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.