Sjukt snyggt! Hur mycket redigering ligger det bakom en bild som denna?
Tack! Faktiskt inte så värst mycket redigering - mest lekt med färgerna för lite mer "umpf" i bilden. Togs med 50mm och två cookin filters, ett tonat "graduated tobacco" tror jag det heter och sen deras grey nd2 filter. Såhär ser bilden ut med lite basic-touchups (clarity+levels) från raw: länk
Tack! Faktiskt inte så värst mycket redigering - mest lekt med färgerna för lite mer "umpf" i bilden. Togs med 50mm och två cookin filters, ett tonat "graduated tobacco" tror jag det heter och sen deras grey nd2 filter. Såhär ser bilden ut med lite basic-touchups (clarity+levels) från raw: länk
För någon som inte är fotograf låter det där en hel del faktiskt... Snyggt jobb gör du iallafall!
@Vita_Vargen lol, känner igen mig.. gött när man kan köra dubbla kort i kameran så man i alla fall har ett med sig ut. @kevaz - filtrena sitter alltså framför linsen vid fototillfället - det klassar inte jag som "redigering" och att vrida upp skärpan och saturation +5% i lightroom är nog betydligt mindre touch-ups än vad många andra gör.
@Vita_Vargen lol, känner igen mig.. gött när man kan köra dubbla kort i kameran så man i alla fall har ett med sig ut. @kevaz - filtrena sitter alltså framför linsen vid fototillfället - det klassar inte jag som "redigering" och att vrida upp skärpan och saturation +5% i lightroom är nog betydligt mindre touch-ups än vad många andra gör.
Jaha var det såpass "enkelt". Tycker bilden ser sjukt avancerad ut just därför jag trodde att det låg en hel del redigering bakom den. Men jag antar att det bara är positivt!
Vart har du köpt cokin filter och hållaren?
Vill du berätta om din bil på Passionforcars.org? Konkta mig via mail nedan. PassionForCars.org
robin@passionforcars.org
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!