1. Audi Sportquattro 2. En mörk grön Porsche 911 targa -78 (då far min hade en sådan när jag var barn) 3. En 1971 Skyline GT-R
Varken nissanen eller audin skulle behållas original.
Jag tycker inte man kan ha de flesta nya bilar som drömbilar då när det kommer en nyare version av bilen så byter man drömbil. t.ex. när ferrari f430 byttes ut mot 459:an
Det här var svårt, man vill ju ha så mycket! Bara Porschar skulle kunna täcka min topp 100-lista t.ex
Men 3st drömbilar, av olika märken, som väcker ett extremt stort "ha-begär" är:
1) Porsche 996 GT2 eller 997 GT2 Motivering - Man lär förmodligen bli lika livrädd varje gång man trycker plattan i mattan! Känslan Porsche ger mig går inte att beskriva!
2) Mercedes Benz SL 63 AMG Motivering: Lätt en av de snyggaste bilarna genom tiderna med ett helt otroligt underbart ljud!
3) BMW M3 E36 ...check! Motivering: Den har allt jag vill ha - Ljudet, designen, körkänslan, etc. Det är som med Porsche, går inte riktigt att beskriva känslan bilen ger mig!
/David
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
1. Cadillac Seville 1976. Den elegantaste bilen som någonsin designats, helt lyckad ifrån alla vinklar. Talar till mig på alla sätt och vis.
2. Cadillac Fleetwood Brougham 1976. En helt fantastisk bil. Storleken och den strama designen är så jäkla rätt. Då all fokus är lagd på lyx och komfort och inte ens en gnutta sport gör att den tilltalar mig på samma sätt som Seville.
Den tredje brukar förändras från dag till dag men dom två står alltid kvar.