vad säger besiktningen om GTR vingar?

Jockecalibra
3 juli 2006 · 356 Inlägg

vad säger besiktingen om man kommer in med en GTR vinge?
jag ska köppa en sån fast med kolfiber plan i morgon men jag undrar vad bestikningen säger när man kommer med den monterad.
http://212.214.223.230/shop/catalog/pro … ts_id=2964

Opel Calibra "Grönafaran" (1993)
havets_kapten Kapten
3 juli 2006 · 37 Inlägg

Vad Jag Har Hört Så Skall Dom Bara Vara Imott Alu Vingar.

Fredrik.Gustavsson
3 juli 2006 · 2 123 Inlägg

Du får inte ha en vinge som sticker upp mer än 30 mm om den är fast monterad i mitten.
Men om den är fast monterad i sidorna får du ha den så högt du vill.

LillNaisarn
3 juli 2006 ·

annars är det bara att ta bort vingen före besiktning ?

dallelito med lem
3 juli 2006 · 1 147 Inlägg

jag plockar väck min vinge innan besikning.. onödigt o få anmärkning på en sån sak..det e ju ändå så lätt gjort.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Fredrik.Gustavsson
3 juli 2006 · 2 123 Inlägg

dallelito skrev:
jag plockar väck min vinge innan besikning.. onödigt o få anmärkning på en sån sak..det e ju ändå så lätt gjort.

Din vinge är ju laglig.

Audifantast Fartälskare
3 juli 2006 · 390 Inlägg

INGA alu vingar! jag fick inte ens ha 2 antenn fästen...hade ingen antenn på fästena o det var stor risk att folk kunde skära sej :S vilken dum jävel skulle det men men det e ju dom som drar i trådarna...om vingen e E märkt e det bara att anmäla dom för tjänste fel om dom ej godkänner vingen för det e just vad dom gör om dom ej godkänner något som är E märkt.....

Speedparts That´s why.......
Audifantast Fartälskare
3 juli 2006 · 390 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

dallelito skrev:
jag plockar väck min vinge innan besikning.. onödigt o få anmärkning på en sån sak..det e ju ändå så lätt gjort.

Din vinge är ju laglig.

tror hanhar tur om den går igenm...den sticker ej ut men dom kommer säga att det finns risk för att folk skadar sej på vingen...ej laglig men om besiktningsmannen är på gott humör går det säkert! det beror ju så kolosalt på vilken besiktningsman man får och vart o vilket humör dom e på...bäst e på freda eftermiddagar vid 4 tongue hehe då går det fort!!! big_smile

Speedparts That´s why.......
goffy
3 juli 2006 · 324 Inlägg

tror nog du ska plocka av den till bes för har du otur så får du anmärkning på den, jag har själv en sådan och jag tar av den till bes lika bra. tar inte många minuter sen är där ju ann del annat man måste ta av eller på endå ju wink

Senast redigerat av goffy (3 juli 2006)

dallelito med lem
3 juli 2006 · 1 147 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

dallelito skrev:
jag plockar väck min vinge innan besikning.. onödigt o få anmärkning på en sån sak..det e ju ändå så lätt gjort.

Din vinge är ju laglig.

laglig o laglig, den uppfyller delvis kraven med vart den e fäst och hårdheten, men e egentligen inte godkänd. brukar få billy batong i hasorna o diskutera saken, dock inga böter än.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Parkour
3 juli 2006 · 59 Inlägg

Om man går igenom besiktningen utan vingen och sen blir stoppad av polis tex. Kan dom då lägga märke till det och bötfälla en?

Audifantast Fartälskare
3 juli 2006 · 390 Inlägg

Parkour skrev:
Om man går igenom besiktningen utan vingen och sen blir stoppad av polis tex. Kan dom då lägga märke till det och bötfälla en?

JA!! men tror ej det e så vanligt händer men ej ofta

Speedparts That´s why.......
Parkour
3 juli 2006 · 59 Inlägg

Audifantast skrev:

Parkour skrev:
Om man går igenom besiktningen utan vingen och sen blir stoppad av polis tex. Kan dom då lägga märke till det och bötfälla en?

JA!! men tror ej det e så vanligt händer men ej ofta

Okej tänkte så man inte behöver vara skräckslagen för det med nya körkortet ^^

Audifantast Fartälskare
3 juli 2006 · 390 Inlägg

Parkour skrev:

Audifantast skrev:

Parkour skrev:
Om man går igenom besiktningen utan vingen och sen blir stoppad av polis tex. Kan dom då lägga märke till det och bötfälla en?

JA!! men tror ej det e så vanligt händer men ej ofta

Okej tänkte så man inte behöver vara skräckslagen för det med nya körkortet ^^

ne då... absolut inte...kör på bara

Speedparts That´s why.......
_Jerkan_ Chaufför
3 juli 2006 · 131 Inlägg

Audifantast skrev:

Parkour skrev:

Audifantast skrev:

JA!! men tror ej det e så vanligt händer men ej ofta

Okej tänkte så man inte behöver vara skräckslagen för det med nya körkortet ^^

ne då... absolut inte...kör på bara

Polisen kan allt ge dej böter o ombesiktning för de!!

_chrilleovirre_
3 juli 2006 · 41 Inlägg

Vi hade alu vinge och blev givetvis stoppade..... den snuten sa iaf att INGA vingar är lagliga (förutom original vingar då) 300 kr böter och besiktning nästa

Senast redigerat av _chrilleovirre_ (3 juli 2006)

Kör Nissan 200sx
jockeNielsen
3 juli 2006 · 28 Inlägg

Vingen måste vara utformad så att planets/bladets kanter ansluter till karossen, och den måste ha en viss mjukhet som gör att den går av om någon träffar den vid tex påkörning. Sen får den ej ha vassa delar. Så står det på bilprovningens egna uppgifter.

Sponsorer:
BadAssParts.se
JapTuning.se
do88.se
GurraG INGET ANNAT!!
4 juli 2006 · 1 725 Inlägg

_chrilleovirre_ skrev:
Vi hade alu vinge och blev givetvis stoppade..... den snuten sa iaf att INGA vingar är lagliga (förutom original vingar då) 300 kr böter och besiktning nästa

Så du menar att inte jag få ha min vinge då?? för den är inte original vinge.. är inte ens till 940.. eller vad vill du få fram??

LillNaisarn
4 juli 2006 ·

GurraG skrev:

_chrilleovirre_ skrev:
Vi hade alu vinge och blev givetvis stoppade..... den snuten sa iaf att INGA vingar är lagliga (förutom original vingar då) 300 kr böter och besiktning nästa

Så du menar att inte jag få ha min vinge då?? för den är inte original vinge.. är inte ens till 940.. eller vad vill du få fram??

Det där varierar nog ganska mkt från och till från varje polis å SBP...
så du menar etc jag hade en 240 med 850 vinge förut å den skulle inte vara laglig ?
har aldrig hört ngt liknande,
har bara hört att det inte får vara för utstickande / höga vingar osv.
(tror dock att detta varierar från vilken polis eller bilprovning du frågar) .

_chrilleovirre_
4 juli 2006 · 41 Inlägg

Jag säger inte att det är så.
Den snuten som stoppade mig visade mig vägverkets bok där det stod något liknande att metall, hårt eller mjukt material får man inte ha monterat på bilen.

Kör Nissan 200sx
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang