Olyckor och sånt man har vare med om

S_D_Karlsson
18 april 2005 · 111 Inlägg

Någon som har varit med om någon lr några olyckor som kan tänka sig berätta om dom så man inte känner sig ensammen? smile

Har själv voltat med en minibuss, plockat en stubbe och ett träd (på samma gång) med en -91:as scorpio sedan och sist men inte minst frontat med en stor tall med en -99:as Passat kombi. Som snart rullar igen smile

Mvh

Anders Karlsson
BMW 520D E60 "Tiffany" (2008)
loudness
18 april 2005 · 4 554 Inlägg

jadu man har gjort lite småtabbar.. sladdade in i en elstolpe å pajja bakskärmen blev dyrt för en fattig studerande.. backade in i ett elskåp för ett tag sen.. men de blev värst för elskåpet:D annars har jag klarat mej bra.. värre för kompisen som voltade 4 dagar efter uppkörningen med sin 740 och ett halvår senare (denna påsk) voltade återigen med sin nya s70...

S_D_Karlsson
18 april 2005 · 111 Inlägg

loudness skrev:
jadu man har gjort lite småtabbar.. sladdade in i en elstolpe å pajja bakskärmen blev dyrt för en fattig studerande.. backade in i ett elskåp för ett tag sen.. men de blev värst för elskåpet:D annars har jag klarat mej bra.. värre för kompisen som voltade 4 dagar efter uppkörningen med sin 740 och ett halvår senare (denna påsk) voltade återigen med sin nya s70...

Du verkar ha nått med dom där elgrejjerna..hehe:P Aj då.. inte roligt att volta..inte roligt alls.. Gick de bra för han? Skador?

Anders Karlsson
BMW 520D E60 "Tiffany" (2008)
carnageman Rallyförare
19 april 2005 · 1 075 Inlägg

2001:
Jag åkte väg 260 mot tyresö.
Hade en pajero framför mej som går ut i vägrenen och släpper förbi mej...
... Plötsligt utan att varken blinka eller kolla i backspegeln så gör pajeron en U-sväng ifrån vägrenen.

Detta resulterade i en krock som han självklart blev vållande till.
Jag var så förbannad så att jag sparkade av hans vänsterbackspegel och drog loss blinkers spaken.
Sur blev gubben, men vafan skulle han med dom till? HAN ANVÄNDE JU DOM INTE IALLAFALL!!

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
frosth__ Team Kränghäng
21 april 2005 · 657 Inlägg

Jag har aldrig krockat själv men åkte me två gånger..

1:a så ligger vi bakon en s70 som gör en usväng frmför vår cheva van.. gissa hur resultatet blev.. vår bil fick en buckla på fram skärmen och s70 gick på skroten..

2:a så fick vi en linje buss parkerad i bagaget på flickvännens föräldrars nya s80.. hon hade då bara haft kortet i sex dar.. men ingen av gångerna har det varit vårt fel.. men ganska obehaglit ändå..

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se
FilipD
21 april 2005 · 97 Inlägg

1. jag körde in i ett träd med min a-traktor efter en liten sladd på grusväg

2. körde in i en kille som skulle svänga vänster.. tråkigt men tacka gud för helförsäkring!

Senast redigerat av FilipD (22 april 2005)

vissa är nöjda med lite effekt!
Vissa är inte nöjda med mycket effekt!
Delerium Carpenter
21 april 2005 · 310 Inlägg

1 gång :

Nissan micra 1837 års modell typ (:

kommer i ganska hög fart emot en parkering börjar bromsa!

!!!ingen bromsverkan!!! 3 sekunder efter det så satt hela framvagnen uppe på räcket vid parkeringen

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
jgus86 Så eller så eller tvärtom.
22 april 2005 · 86 Inlägg

fick sladd i 80 med en volvo 340... åkte baklänges ner i diket o gled sedan på sidan ett antal meter... tur att det inte va en sten ivägen... och att man hade bälte... bilen gick faktiskt att fixa...

/Joel
"Det ordnar sig alltid."
Pi Just another freak in the freak kingdom
22 april 2005 · 378 Inlägg

I fjol höstas så krockade jag med min audi. Hade precis plockat ut pärlan ur garaget. Skulle köra hem henne å ställa på/försäkra osv.. I korsningan strax innan min parkering (T-korsning), så kom det en bmw 525 å blinkade in. Så jag åkte ut.. Jag han precis att se bmw:n i ögonvrån å konstaterade att gubben inte svängde.. Det enda jag han med var att klampa gasen i botten, typiskt så spann bilen. Å vipps så hade jag en bmw i sidan. Krocken resulterade i trasig bakdörr, tröskel, kofångare fälg och bromsok på min bil.. Gubben som körde bmw:n påstod att han inte blinkade.. (naturligtvis) Och eftersom det var lämna företräde ifrån mitt håll så blev jag skyldig till kalaset.. Jag hade ändå lite tur i oturen. Gubben hade krockat dagen innan med en annan bil så de skadorna som blev på hans bil, fixade han så att de kom med i den rapporten. Eftersom min bil var oförsäkrad så fick jag punga ut för reparationen själv.. 17700:- gick kalaset på.. Så jag fick leva på nudlar ett  litet tag..

Så passa et att åka oförsäkrat. Även om ni bara ska en liten bit.. Det kan bli riktigt dyrt..

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.
Dobbermannen V8-pullver!
22 april 2005 · 60 Inlägg

Värsta jag gjort va att jag drog ner i ett dike i 80-90. Bmw 528-an veks på mitten, va bara skrot kvar av den. De ända som hände me mig va att jag tappade ratten me ena handen o körde in den i instrument-brädan och fick lite ont i bröstet ett par dagar efter. Glad att jag hade bälte. Shit happens

Live hard, Die young.
crillelundh
22 april 2005 · 100 Inlägg

har varit av ett par gånger när man lekt på grusvägar, enda ordentliga avåkningen var väl när man i ca 80 misstog början av ett litet broräcke för en pinne å beslutade att hålla kvar stället sad upp på räcket sen tvärs över vägen ner i diket å på en sten, flyttade stenen en halvmeter som tur är.

inga skador på nån i bilen, lite öm tumme hade man dock.

MAZDA RX7 TURBO2 CONV.
BMW 535i
spana gärna in dom å lägg din dom
mrcelica
22 april 2005 · 1 639 Inlägg

Jag och Celican som jag har här blev för drygt 2 år sedan påkörda av ett fruntimmer med nytaget körkort. Jag stod still för vänstersväng, och hon blåste rakt in i röven på mig i ca 55 km/h ! Hon satt och vinkade åt sina väninnor med blicken genom sidorutan, de gick på andra sidan vägen...
Jag fick en fet whiplash (som jag ej lider mycket av just nu) och bilen stod på Toyota i 3 månader. Det kostade visst drygt 50'000 att fixa den ! Måste säga att dom gjort ett mycket bra jobb, för det går inte att se någonstans varken i lack eller under bilen... Men det mesta från dörrarna och bakåt är ju bytt...
Hade jag varit tvungen att skrota bilen så hade jag antingen gått och hängt mig eller betalat några maffiosos... Jag fick leta flera år innan jag hittade en Celica i det skick, färg och årsmodell jag ville ha och skulle inte orka det igen...
Vad jag tycker om fruntimmer i trafiken förstår ni säkert, och det tyckandet får vatten på sin kvarn dagligen när man är ute i trafiken... mad
Hennes bil blev skrot (Mitsubishi Galant -94)
Tänk om hon kört en "Mördarbil" (ex. Volvo XC-90) då hade jag varit maskmat nu...

Senast redigerat av mrcelica (22 april 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Black Knight
22 april 2005 · 711 Inlägg

Jag peronligen ta i trä aldrig varit delaktig i någon olycka, men när hag var yngre så var vi på väg till södra delar av italien hela familjen plus min morbror i pappas nya Peugeot. Min morbro ägde då en Ford Mustang somhan var så stolt över vilket gjorde att min pappa ville visa honom att hans nya Peugeot var mycket bättre och snabbare än morbor gamla Mustang "Yeah right"smile.

Hur som helst i sädra italien finns många bönder och fårfösare. Som sagt min far vill visa hur bra hans nya bil går så han eldar på oredntligt och pressar bilen upp emot 160Km/h. Min mor ber min pappa sänka farten men han lyssnar ine , han fortsätter att gasa på , på håll ser vi en flock med får och som alla vet dessa får brukar oftas vara tillsammans med sina vallhundar.

En av dessa hundar av någon anledning står plötsligt mitt i vägen, min pappa bromsar allt han har men tyvärr hinner han inte få stopp på bilen innan han kör över hunden. Jag tror vi flyger en meter upp i luften med bilen, när väl bilen landar så är det  f*n inte mycket kvar av bilens front, kofångare, strålkastare, motorhuve ja you name it allt är totlat förstörd, måst eäven tilläggas att hunden var int eliten heller, den reagerade inte ens på när min far tutade åt den. Hunden måste ha varit distraherad av nåt eftersom den glömde trafiken. Tur att det inte finns några älgar i italien, tänk er om det hade varit en älg istället, då var det nog adios amigos med oss alla:(

Så åker ni till italien tänker er för vallhundarna som fårfösarna har.

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
carnageman Rallyförare
22 april 2005 · 1 075 Inlägg

§ Vänstersvängande skall alltid se till att inte vara en fara för bakomvarande trafik...
Polarn svängde vänster där man fick svänga vänster, han filkörde klockrent (låg max till vänster i körfältet)
Då kom en MC och smackade rakt in i honom bakifrån.
Polarn åkte på HELA skulden så det borde ha räckt med trafikförsäkring i det fallet

FilipD skrev:
2. körde in i en kille som skulle svänga vänster.. tråkigt men tacka gud för helförsäkring!

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
9-3 00
23 april 2005 · 4 Inlägg

byttat bakaxel efter handbromsvändning på snöväg ,smällde till med högerbakhjul kostnad  4 500 kompismek

Saab 9-3 SE (2000)
TS_quattro fyrkrafsare
23 april 2005 · 1 443 Inlägg

jag och sambon skulle till hennes föräldrar och käka på juldagen, mötte en gammal saab 900 i en vänsterkurva. han hade dåliga allvädersdäck och vägaget var minst sagt skit. hans bil understyrde och kom över på fel sida,  small front mot front. tacka fan för att en A80 2.8 q är stadig som en fastmurad tegelsten. plöjde undan saben som en tomkartong och blev stående i diket, båda bilarna gick på skrot och sambon fick ligga på sjukhus över natt. hon har fortfarande ont i ryggen av det... kommer aldrig skaffa odubbade vinterdäck...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Germax
23 april 2005 · 12 086 Inlägg

jag sladda in i en snödriva och fick en liten bögel på vänster bakkofångare!big_smile haha.. men än så är det inte (än) wink

Najs
23 april 2005 ·

en stolpe på sladd i 70 blås me  gamla volvo 240:in.. fick byta motor kuddar, dörr, länkarm, fjäderbens stag, hjul lager, fälg, osv osv

_bystrom_
23 april 2005 · 20 Inlägg

hade lånat päronens Forester Turbo i vinter, skulle bara flytta nån fåtölj som inte fick plats i min bil... kom i en kurva, fick fetställ och försökte parera med blyfoten... över på fel sida, fick retur och tog stolpen på en busskur med vänster bakskärm. krökte stolpen väldigt fint, bilen blev däremot mindre fin... knölad bakskärm, avslagen kofångare, slog ut hela lyktan, bucklor i bakluckan mm. mm. I runda slängar drygt 30 lax. Än en gång, tack för Helförsäkring!  och tack för att jag varken fick möte, eller att någon stod i kuren! men gissa om det var mindre kul att ringa päronen och berätta...

Subaru Forester "2.0S Turbo" (1998)
loudness
23 april 2005 · 4 554 Inlägg

S_D_Karlsson skrev:

loudness skrev:
jadu man har gjort lite småtabbar.. sladdade in i en elstolpe å pajja bakskärmen blev dyrt för en fattig studerande.. backade in i ett elskåp för ett tag sen.. men de blev värst för elskåpet:D annars har jag klarat mej bra.. värre för kompisen som voltade 4 dagar efter uppkörningen med sin 740 och ett halvår senare (denna påsk) voltade återigen med sin nya s70...

Du verkar ha nått med dom där elgrejjerna..hehe:P Aj då.. inte roligt att volta..inte roligt alls.. Gick de bra för han? Skador?

jo måste va nått magnetfält som drar bilen in i grejerna:D jodå kompisen klarade sej.. men bilen var totalskrot.. hans kommentar va: hur fan kan man va så dum och placera ett dike så nära vägen:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang