I helgen fick farsan slava lite när jag hade fullt upp med hojjen! Grenröret gick inte riktigt ända in pga. en pinnbult som skavde, så det var bara fram med vinkelslipen.
Tog även en titt i styrenheten för att se om där verkligen satt ett steg2, och det verkade det faktiskt göra!
Inte mycket till projekt för tillfället... Saknar verkstad och pengar. Goda nyheterna är att jag hörde från paypal angående mina pengar, äntligen! Så pengarna borde jag ha i veckan, men vad vet jag... paypal har ju inte vunnit mitt förtroende kan man väl säga, så jag hoppas bara på det bästa.
Får jag pengarna tillbaka, så kommer jag beställa coilovers så fort jag hittar en vettig annons (igen). Får jag pengar över så kanske det ramlar in lite godis, vem vet!
Efter coilovers-köp, är det äntligen dags att beställa fälgar! Snacka om enorm längtan...
Bara o sätta farsan på skitgörat Inte ska väl vi unga slita ut oss för tidigt Men ser annars väldigt bra ut. Tråkigt det med paypal bara Bara o fortsätta såhär så blir det kanon
Bara o sätta farsan på skitgörat Inte ska väl vi unga slita ut oss för tidigt Men ser annars väldigt bra ut. Tråkigt det med paypal bara Bara o fortsätta såhär så blir det kanon
Haha javisst! Det där var ju finputs jämfört med att plocka av avgaspaketet med punktade muttrar
Haha javisst! Det där var ju finputs jämfört med att plocka av avgaspaketet med punktade muttrar
Lägger in en liten notis på mina fälgar som kommer säljas!
Jag tror fälgarna heter RTX Poison series. Storlek är 17x7" med bultmått 4x114,3. Passar bl.a. Volvo m.f. Med fälgarna medföljer fräsha däck, dock är de lite slitna på innern... skifta sida så ska det nog inte vara några problem!
Skiftade sida på fästena då det var byggt för högerstyrt. Problemet är att ena sidan är högre, så får se hur jag löser det!
För er som inte förstår varför det är krångligt:
Stolen lutar en aning och jag saknar fortfarande bakre fäste på insidan. La en distans på höger bak för provsittning...
Et voilà!
Pillade även ihop ett rör till luftfiltret på svetsen! Utgick från en plåtbit, som bearbetades till ett rör, för att sedan svetsas. Mig:ade skarven och slipade ytan jämn... Gratis och bra.
Pallbocksracing AB har idag slitigt med turbon och dess punktade rör!
Snacka om lottodag, varenda mutter gick loss! Här har jag precis kämpat av downpipen som ska brinna någonstans i helvetet:
Grenrör av, var verkligen på tiden att jag bytte med tanke på hur det såg ut i mynningen... Se bilderna:
Märks att den inte har varit särskilt snällt körd innan renoveringen!
Bromsledningarna hade fått sig en omgång, så de byter jag ut mot slang istället!
Eftersom jag inte fick igen motorhuven utan våld behövde jag kapa loss en bit av kolfiberkåpan (skitbra passform och design, not!). Tur att man jobbar med fiber förut...!
Provisoriskt ihopmonterat turbopaket:
Behövs lite jobb för att grenröret ska passa på turbon, tyvärr! Inget stort ingrepp som tur är. Funderar på att lackera grenröret istället för att linda det med avgasbandage, vad tror ni?
du kan inte lackera grenröret, däremot kan du coata det. Det är rätt så dyrt men funkar utmärkt! Finns egen coating också att köpa ifall du inte vill lämna bort det..
edit: glömde säga att det ser bra ut annars! lycka till i fortsättningen!
MVH. Mattias
Senast redigerat av maattias (13 mars 2011)
Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
du kan inte lackera grenröret, däremot kan du coata det. Det är rätt så dyrt men funkar utmärkt! Finns egen coating också att köpa ifall du inte vill lämna bort det..
edit: glömde säga att det ser bra ut annars! lycka till i fortsättningen!