Garanterat luftmängdsmassemätaren, testa först att köra in STP smörjor i både motor och tank.. Angående larmet så är det kanske c-lås motorn i förardörren som gett upp (brukar sitta 2st)
Garanterat luftmängdsmassemätaren, testa först att köra in STP smörjor i både motor och tank.. Angående larmet så är det kanske c-lås motorn i förardörren som gett upp (brukar sitta 2st)
Luftmassemätaren va hel iaf.. provade den i dag. Ska kolla kompen och tändstiften i morgon.
Garanterat luftmängdsmassemätaren, testa först att köra in STP smörjor i både motor och tank.. Angående larmet så är det kanske c-lås motorn i förardörren som gett upp (brukar sitta 2st)
Luftmassemätaren va hel iaf.. provade den i dag. Ska kolla kompen och tändstiften i morgon.
C-låset fungerar, men låser inte med dosan.
Bytt stereo i bilen? Sätter man eftermarknadsprylar i Omega o Vectra B så ger fjärrlåset upp. Ska monteras en diod på en av kablarna till stereon så funkar de igen.
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
Garanterat luftmängdsmassemätaren, testa först att köra in STP smörjor i både motor och tank.. Angående larmet så är det kanske c-lås motorn i förardörren som gett upp (brukar sitta 2st)
Luftmassemätaren va hel iaf.. provade den i dag. Ska kolla kompen och tändstiften i morgon.
C-låset fungerar, men låser inte med dosan.
Bytt stereo i bilen? Sätter man eftermarknadsprylar i Omega o Vectra B så ger fjärrlåset upp. Ska monteras en diod på en av kablarna till stereon så funkar de igen.
Okej... Det sitter en pioneer eftermarknads stereo i den.. Så om ja tar ut den funkar de då?
Luftmassemätaren va hel iaf.. provade den i dag. Ska kolla kompen och tändstiften i morgon.
C-låset fungerar, men låser inte med dosan.
Bytt stereo i bilen? Sätter man eftermarknadsprylar i Omega o Vectra B så ger fjärrlåset upp. Ska monteras en diod på en av kablarna till stereon så funkar de igen.
Okej... Det sitter en pioneer eftermarknads stereo i den.. Så om ja tar ut den funkar de då?
Okej. Värt ett försök, vet inte om de funkar då, eller om man måste stoppa i originalet. Men de e ju gratis att prova
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
Bytt stereo i bilen? Sätter man eftermarknadsprylar i Omega o Vectra B så ger fjärrlåset upp. Ska monteras en diod på en av kablarna till stereon så funkar de igen.
Okej... Det sitter en pioneer eftermarknads stereo i den.. Så om ja tar ut den funkar de då?
Okej. Värt ett försök, vet inte om de funkar då, eller om man måste stoppa i originalet. Men de e ju gratis att prova
Så sant så.. Ska kolla i morrn så hör jag av mig om resultatet
Det är "bara" att läsa på sidan så ser du hur du ska göra, bygla pins 5 och 6 på den 16 poliga kontakten som sitter under handbromsen på din bil, verkar som att motorn måste vara igång också. Sedan är det bara att läsa ut motorlampans blinkningar. Somsagt, allt går att läsa på sidan.
Tyvärr har du nog ingen felkod om inte lampan lyser, men kan vara värt att testa.
I övrigt kanske DIS modulen kan vara trasig, för det är ganska vanligt att den inte orkar leverera en ordentlig gnista under högre belastning och även att den rycker. För på tomgång går den väl "bra"?
Det är "bara" att läsa på sidan så ser du hur du ska göra, bygla pins 5 och 6 på den 16 poliga kontakten som sitter under handbromsen på din bil, verkar som att motorn måste vara igång också. Sedan är det bara att läsa ut motorlampans blinkningar. Somsagt, allt går att läsa på sidan.
Tyvärr har du nog ingen felkod om inte lampan lyser, men kan vara värt att testa.
I övrigt kanske DIS modulen kan vara trasig, för det är ganska vanligt att den inte orkar leverera en ordentlig gnista under högre belastning och även att den rycker. För på tomgång går den väl "bra"?
På tomgång går den jättebra. Och om man smyger på gasen men trycker man liite mer på gasen rycker den och tappar kraft.. Tack för tipset om kontakten där med. ska kolla i morgon.
Det är "bara" att läsa på sidan så ser du hur du ska göra, bygla pins 5 och 6 på den 16 poliga kontakten som sitter under handbromsen på din bil, verkar som att motorn måste vara igång också. Sedan är det bara att läsa ut motorlampans blinkningar. Somsagt, allt går att läsa på sidan.
Tyvärr har du nog ingen felkod om inte lampan lyser, men kan vara värt att testa.
I övrigt kanske DIS modulen kan vara trasig, för det är ganska vanligt att den inte orkar leverera en ordentlig gnista under högre belastning och även att den rycker. För på tomgång går den väl "bra"?
På tomgång går den jättebra. Och om man smyger på gasen men trycker man liite mer på gasen rycker den och tappar kraft.. Tack för tipset om kontakten där med. ska kolla i morgon.
Låter ju som att den misständer lite under belastning, men kika upp så att alla tänddelar är schyssta. Skulle nog däremot slått ett slag för DIS modulen/tändspolen. Runt 900 spänn på mekonomen!
Bytt bränslepump kan vara isproppar och liknande som täpper till vid fullt gaspådrag... angående låset till larmet så vill jag minnas att har man larm skall det finnas 2st c-lås motorer i förardörren... en till det vanliga c-låset och en till fjärrkontrollerat c-lås... vill man inte ha larm kan jag tipsa om detta; http://www.stylingbutiken.se/Shop/Page/ … p?iId=2337
Det är "bara" att läsa på sidan så ser du hur du ska göra, bygla pins 5 och 6 på den 16 poliga kontakten som sitter under handbromsen på din bil, verkar som att motorn måste vara igång också. Sedan är det bara att läsa ut motorlampans blinkningar. Somsagt, allt går att läsa på sidan.
Tyvärr har du nog ingen felkod om inte lampan lyser, men kan vara värt att testa.
I övrigt kanske DIS modulen kan vara trasig, för det är ganska vanligt att den inte orkar leverera en ordentlig gnista under högre belastning och även att den rycker. För på tomgång går den väl "bra"?
På tomgång går den jättebra. Och om man smyger på gasen men trycker man liite mer på gasen rycker den och tappar kraft.. Tack för tipset om kontakten där med. ska kolla i morgon.
Låter ju som att den misständer lite under belastning, men kika upp så att alla tänddelar är schyssta. Skulle nog däremot slått ett slag för DIS modulen/tändspolen. Runt 900 spänn på mekonomen!
Japp ska kolla upp tänddelarna idag. tack för hjälpen
Har inte haft tillgång till att hitta något fel.. köpte fel luftfilter i dag.. Och det fanns inga tändstift. Så får köpa på måndag när mekonomen öppnar.. Uppdaterar då
Undrar också hur de gick, speciellt med centrallåset
Ja med centrallåset hittade jag felet. Man skulle sitta i bilen och ha tändningen i gång och hålla in låsknappen på dosan. Då funkade det sen. Så de funkar kanon nu.. Ingen hjälp här dock. Hittade svaret på ett opelforum. Men inget om vad de kan vara i tändningen.
Snackade dock med en kompis.. Och det verkar kunna vara tändstiften som jävlas.. Han hade haft samma problem på sin.. Men nu har jag köpt nytt bränslefilter och ska prova byta det i morgon.. får vi se om de blir några framsteg.