Sådär... Då har jag letat fram bilderna jag tog när jag bytte till MY11 grillen
Då den nya grillen ser annorlunda ut innifrån finns ingen möjlighet att flytta över plattan från den gamla.. Jag tog 0,5mm låstråd som jag fäste V8 emblemet med. Sedan tog jag smältlim för att slippa att tråden vibrerar sönder.
Nymonterat på garagegolvet...
Här har jag satt för ett skydd framför radarn då jag valde en grill utan den otroligt fula blaffan. Man lägger inte märke till denna om man inte vet om den eller kollar väldigt noga. Gjorde den av en gammal framskärm till en cross... Mest för att prova om det gick, så det jobbades ju inte fram någon finnish
Japp. Om det regnar och man ligger bakom en bil så kan den varna för blockerad radar. Annars funkar det fint. Ska eventuellt försöka hitta något tunnare material.
Personligen tkr jag inte du ska byta till MY11 grillen då den du har är snyggare imo, de lilla emblemet är ju 20ggr stilrenare än det stora blaffiga Volvo använder sig av nu för tiden
Du måste ju givetvis skriva vad det kostar och hur mycket dom byter ut... Halvsats, är det efter kattarna???? Nyfiken och otroligt avis...
kolla på s80 klubbens forum nordman men enligt ferrita själva så är framsystemet så pass br att det bara är dyrt o onödigt att bygga den biten.. vi har sugis motorer så vi vinner inte så mkt krut på det hela.
Läst igenom tråden nu och den gillas! ljudet på video nr 2 var nästan som i min bmw utan turbon monterad, denna tråd ska följas, första gången en volvo blivit intressant på riktigt i och med denna modell Keep it up
Läst igenom tråden nu och den gillas! ljudet på video nr 2 var nästan som i min bmw utan turbon monterad, denna tråd ska följas, första gången en volvo blivit intressant på riktigt i och med denna modell Keep it up
Tackar Ja det är väl ingen vanlig bil att göra ett projekt på sitt sätt iaf Målet är att bevis att det går att få den lite ungdomlig o sportig i slutändan
Nu har det varit lite stiltje här innan nästa stora uppdatering som kommer om någon vecka.
Men idag inhandlades stänkskydd till bilen som ska lämnas in i dagarna för lackering tänkte jag i bilens färg Inte långt kvar till ferrita systemet sitter på plats
Det var en fröjd att gå upp imorse o styra kursen mot gbg med s80'n för avgassystem av märke ala ferrita hos äpplekullens bilservice
Satte den bensindrivna parkeringsvärmaren på 05:40 innan ja gick o la mig kvällen innan.. vakna 05:40 o strax vid 06:10 gick ja ut o kom till en S80 utan frost eller något på rutorna, tanken va fy tusan så skönt att slippa stå o skrapa frost
starta bilen o gick in igen för att hämta lite saker o kom ut till en bekväm o inte så kall bil.
Resten av historian fortsätter jag med imorgon den 27e oktober med ljud o bilder